«Ίσως οι σημερινοί νέοι να μπορούσαν να αγοράσουν το δικό τους σπίτι εάν δεν ξόδευαν όλα τους τα χρήματα σε αβοκάντο τοστ», έλεγαν μεταξύ σοβαρού και αστείου πολλοί οικονομικοί σύμβουλοι τα τελευταία χρόνια. Τώρα θα φανεί εάν είχαν δίκιο, αφού η φούσκα του αβοκάντο μοιάζει να σκάει.
Το αβοκάντο είναι η σπάνια περίπτωση αγροτικού προϊόντος που κατάφερε να γίνει σύμβολο του στάτους, καθώς τα τελευταία χρόνια πρωταγωνίστησε σε άπειρα posts στο Instagram και αναδείχθηκε σε αναγκαίο είδος στο μενού του brunch για κάθε εστιατόριο που σέβεται τον εαυτό του.
Όμως, η πανδημία κράτησε τον κόσμο μακριά από τα εστιατόρια και το brunch δεν είναι κάτι που πολλοί συνηθίζουν να τρώνε στα σπίτια τους. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή φετινή σοδειά, η Αυστραλία βρέθηκε ξαφνικά να «κολυμπά» στα αβοκάντο.
Σύμφωνα με το Bloomberg οι τιμές του αβοκάντο στη χώρα έχουν πέσει κάτω από το μισό και συγκεκριμένα από τα 3 δολάρια Αυστραλίας (1,92 ευρώ) το τεμάχιο, γύρω στο 1 δολάριο Αυστραλίας (0,64 ευρώ).
Διαβάστε επίσης: Πώς το TikTok εκτόξευσε τις διεθνείς πωλήσεις της φέτας
«Είναι μόνο η αρχή», λέει στο Bloomberg ο Τζον Τιάς, επικεφαλής της ένωσης παραγωγών αβοκάντο της Αυστραλίας, ο οποίος προβλέπει ότι η παραγωγή θα είναι φέτος περίπου 65% υψηλότερη από ό,τι πέρυσι.
Φταίει και το γεγονός ότι οι Αυστραλοί αγρότες ανταποκρίθηκαν στην εκτίναξη της ζήτησης τα τελευταία χρόνια φυτεύοντας περισσότερα δέντρα, τα οποία τώρα αρχίζουν να αποφέρουν καρπούς.
Έτσι, η Αυστραλία πραγματοποιεί μία εθνική διαφημιστική καμπάνια για να πείσει τον κόσμο να καταναλώνει περισσότερα αβοκάντο, όμως η κατανάλωση είναι πεσμένη, λόγω του λουκέτου στην εστίαση, η οποία ευθύνεται για το 20% της συνολικής αγοράς του αβοκάντο.
Από τους Ίνκας στο Instagram
Η ιστορία του αβοκάντο φαίνεται να ξεκινά από τα αρχαία χρόνια, καθώς αρχαιολόγοι στο Περού ανακάλυψαν σπόρους του φρούτου θαμμένους μαζί με μούμιες των Ίνκας από το 750 π. Χ.
Τον 16ο αιώνα, οι Ισπανοί κατακτητές ονόμασαν το φρούτο «aguacate» και έτσι άρχισε η καλλιέργειά του στην κεντρική και νότια Αμερική. Όμως, λίγοι ήταν αυτοί που το έτρωγαν έξω από αυτές τις περιοχές.
Διαβάστε επίσης: Με ξένα υλικά το εθνικό μας φαγητό – Εισαγόμενα το 75% των οσπρίων
Η εμπορευματοποίηση του «aguacate» άρχισε στις αρχές του 1900, όταν διαφημίσεις στον New Yorker το παρουσίαζαν σαν λιχουδιά των πλουσίων, δίνοντάς του τον τίτλο «ο αριστοκράτης των φρούτων σαλάτας».
Όμως, οι Καλιφορνέζοι αγρότες διαπίστωσαν ότι το δύσκολο όνομα «aguacate» δεν τους επέτρεπε να προσεγγίσουν τη μαζική αγορά, έτσι έφτιαξαν την Ένωση Αβοκάντο της Καλιφόρνιας.
Έως το 1950, η παραγωγή αυξήθηκε και οι τιμές του αβοκάντο έπεσαν στις ΗΠΑ, στα επίπεδα των 25 σεντς έκαστο. Όμως η δημοτικότητά του αυξήθηκε την επόμενη δεκαετία, αφού οι μετανάστες από τη Λατινική Αμερική έφεραν στις ΗΠΑ και την αγάπη τους για το αβοκάντο.
Η μανία των ‘80s με την fat-free διατροφή έπληξε τη ζήτηση για αβοκάντο, καθώς οι καταναλωτές τότε αγνοούσαν τη διατροφική του αξία και στέκονταν στα υψηλά λιπαρά του.
Διαβάστε επίσης: Ποια ελληνικά ποτά αγοράζουν οι ξένοι καταναλωτές – Άλμα εξαγωγών το 2021
Η γενιά των millennials ήταν εκείνη που έκανε το αβοκάντο τάση. Όμως, η πραγματική αιτία θα πρέπει να αναζητηθεί σε μία απόφαση του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας του 2005, με την οποία άρθηκε μία 90ετής απαγόρευση στις εισαγωγές αβοκάντο από το Μεξικό στις 50 αμερικανικές πολιτείες.
Έχοντας πλέον μία μεγάλη προσφορά αβοκάντο στα χέρια τους, οι λιανέμποροι των ΗΠΑ άρχισαν να το προωθούν επιθετικά στους καταναλωτές. Και πολύ σύντομα, το αβοκάντο βρισκόταν παντού.
Το αβοκάντο έγινε σημαία της υγιεινής διατροφής και σύμβολο του lifestyle. Το hashtag #avocado μετρά πάνω από 12,6 εκατ. posts στο Instagram.
Πηγή: moneyreview
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις