Πάνω από 20% το όφελος του καταναλωτή από έξυπνες αγορές και επιλογή προσφορών και εκπτώσεων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ τα Χριστούγεννα 2015.
Η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2015. Βασίζεται πρώτον σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς. Η έρευνα αφορά 21 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.).
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για τον καταναλωτή να εκμεταλλευτεί τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει και εξοικονομήσει ακόμα και πάνω από 20% επί της αξίας των αγορών του. Χαρακτηριστικό είναι ότι βρέθηκε τουλάχιστον 1 προσφορά/έκπτωση/προωθητική ενέργεια σε κάθε μία από τις 21 κατηγορίες που εξετάζονται να υπάρχει σε τουλάχιστον μία, αλλά συνήθως σε περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ.
Ο καταναλωτής με έξυπνες αγορές μπορεί να αγοράσει το τυπικό αυτό καλάθι αντί για την μέση τιμή των 85,17€ ακόμα στην τιμή των 66.86€ επιλέγοντας προσφορές και προωθητικές εκπτωτικές ενέργειες των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές.
Συγκεκριμένα:
-Εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα
-Εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες
-Προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο)
-Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνουν επιπλέον προσφορές και οφέλη του καταναλωτή στις αγορές του όπως:
-Επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών (έως και 10%)
-Δωροεπιταγές για επόμενες αγορές (έως και 12%)
-Εκπτωτικά κουπόνια
Ανεβάζοντας το συνολικό όφελος του καταναλωτή ακόμα και στο 40% επί της αρχικής αξίας των αγορών του.