Οδεύοντας προς τη λήξη της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, θεωρούμε σκόπιμο να κάνουμε μερικές επισημάνσεις, τόσο προς τους φορολογουμένους, όσο και προς τους συναδέλφους, προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
Ενημέρωση των φορολογουμένων
Η προθεσμία λήξης υποβολής των φορολογικών δηλώσεων είναι η Παρασκευή 15.07.16. Τουλάχιστον αυτό έχουμε επίσημα στα χέρια μας και με βάση αυτή την ημερομηνία θα πορευτούμε. Η ημερομηνία αυτή αφορά αυτούς που συντάσσουν τις φορολογικές δηλώσεις. Δηλαδή, θεωρούμε απαράδεκτη την ερώτηση «πότε λήγουν οι δηλώσεις;». Λήγουν την Παρασκευή 15.07.16. Και λοιπόν; Είναι τελείως λανθασμένη η εντύπωση ότι θα πάει κάποιος στο λογιστή την τελευταία μέρα και θα του κάνει τη φορολογική δήλωση οπωσδήποτε.
Πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι:
- Ότι υπάρχουν άλλοι φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν απευθυνθεί στην ώρα τους και πρέπει να εξυπηρετηθούν πριν από αυτούς.
- Ότι εκτός από τις δηλώσεις υπάρχουν ένα σωρό καθημερινές υποχρεώσεις που πρέπει να τηρήσουμε για λογαριασμό των επιχειρήσεων των οποίων είμαστε υπεύθυνοι.
- Ότι κάνουμε τα πάντα προκειμένου να βοηθήσουμε όσο μπορούμε, αλλά μέχρι εκεί.
- Ότι όποιος επικαλείται την προθεσμία, θα πρέπει να την κάνει μόνος του. Η προθεσμίες είναι γι’ αυτούς που συντάσσουν και υποβάλλουν τις δηλώσεις.
- Ότι καλό είναι να μην περιμένουν τηλέφωνο υπενθύμισης από το λογιστή. Η φορολογική δήλωση είναι υποχρέωση του φορολογούμενου.
Επομένως τις τελευταίες μέρες της προθεσμίας καλό είναι, οι φορολογούμενοι που δεν έχουν πάει ακόμη για τη δήλωσή τους, να επικοινωνήσουν με το λογιστή τους και να τον ρωτήσουν «πότε μπορώ να έρθω για τη δήλωση;» και όχι μέχρι πότε είναι η δήλωση. Άλλωστε οι φορολογικές δηλώσεις μπορούν γίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η μόνη διαφορά είναι αν, η υποβολή τους θα είναι με ή χωρίς πρόστιμο.
Για τις περιπτώσεις που κάποιοι φορολογούμενοι συγκρίνουν στα καφενεία, τα εκκαθαριστικά τους και τα ποσά που πλήρωσε ο καθένας και αποφασίζουν ότι ο λογιστής τους είναι καλύτερο από το γείτονα, θα ασχοληθούμε αργότερα, μετά το πέρας των δηλώσεων.
Ενημέρωση συναδέλφων
Ο κάθε συνάδελφος στο γραφείο του έχει ένα δικό του τρόπο παρακολούθησης των εργασιών του, μεταξύ αυτών και τις δηλώσεις που υποβάλλει, πότε τις υπέβαλλε, πότε ήρθε ο φορολογούμενος, αν πλήρωσε κλπ.
Από την εικόνα αυτή εύκολα προκύπτει ποιοι δεν ήρθαν (για ποιο λόγο δεν ενδιαφέρει κανέναν μας, ούτε το λογιστή από τον οποίο έφυγε ένας φορολογούμενος, ούτε το λογιστή στον οποίο πήγε).
Αυτό που ενδιαφέρει όλους όμως, είναι τι έκανε ο λογιστής που ανέλαβε ένα καινούργιο πελάτη. Όταν αναφερόμαστε σε νέο πελάτη, αυτός μπορεί να είναι είτε επιχείρηση, είτε ένα φυσικό πρόσωπο που υποβάλλει μια φορολογική δήλωση.
Επειδή πλησιάζουμε στο τέλος της υποβολής των δηλώσεων, υπενθυμίζουμε για μία ακόμη φορά στους συναδέλφους ότι, χωρίς επικοινωνία (τουλάχιστον τηλεφωνική) με τον προηγούμενο συνάδελφο δεν αναλαμβάνουμε να κάνουμε ΤΙΠΟΤΕ για το φορολογούμενο. ΤΙΠΟΤΕ.!!! Αυτό ορίζει ο κώδικας δεοντολογίας. Όταν ο πελάτης βρίσκεται μπροστά στο γραφείο μας, πρώτα μιλάμε με τον προηγούμενο (εφόσον υπάρχει) συνάδελφο και μετά προχωράμε, ότι κι αν είναι αυτό. Από δήλωση, μέχρι αίτηση για πορτοκάλια. Ελπίζουμε να μην χρειαστεί ποτέ να αποδείξουμε τι μπορεί να γίνει σε τέτοια περίπτωση.
Για να σε σεβαστώ πρέπει πρώτα να με σεβαστείς….
Με εκτίμηση,
Το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Γιώργος Παπαδημητρίου
Ο Αντιπρόεδρος Κώστας Συρόπουλος
Ο Γ. Γραμματέας Κώστας Λαμπρόπουλος
Η Ταμίας Γεωργία Νταντάμη
Το μέλος Αλέξανδρος Αποστολόπουλος
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις