Σύμφωνα με την έγγραφη απάντηση, οι τελικές πληρωμές των συγκεκριμένων ενισχύσεων δύνανται να παρακρατηθούν ή να συμψηφισθούν με οφειλές του δικαιούχου στο δημόσιο.
Αναλυτικά η έγγραφη απάντηση αναφέρει: "Με διατάξεις του Νόμου για το ΕΣΠΑ ( παρ. 3, άρθρο 14 του Ν.3614/2007) όπως αυτές τροποποιήθηκαν με τον Νόμο 4072/2012 (παρ. 4, άρθρο 242) προσδιορίζονται οι περιπτώσεις, στις οποίες δεν μπορούν να κατασχεθούν, δεν υπόκεινται σε καμία παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου προς το Ελληνικό Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία, οι ενισχύσεις στους δικαιούχους που υλοποιούν πράξεις συγχρηματοδοτούμενες στο πλαίσιο Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.
Επίσης, προσδιορίζονται οι περιπτώσεις για τις οποίες είναι απαραίτητη η προσκόμιση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για την καταβολή των ενισχύσεων αυτών. Σύμφωνα λοιπόν με την παράγραφο αυτή του Νόμου 3614/2007 οι περιπτώσεις αυτές αφορούν τις προκαταβολές και τις ενδιάμεσες πληρωμές. Οι τελικές πληρωμές των δικαιούχων δεν εντάσσονται στις ως άνω περιπτώσεις απαλλαγής και δύνανται να συμψηφισθούν, παρακρατηθούν ή να αποδοθούν για λογαριασμό του δικαιούχου.
Για την καταβολή των ενισχύσεων αυτών καθίσταται υποχρεωτική η προσκόμιση αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας σύμφωνα και με τις διατάξεις της Α.Υ.Ο. 1109893/6234/0016/24.11.1999 (ΠΟΛ.1223/24.11.1999, ΦΕΚ 2134 B') . Το ποσό που αποδίδεται στο δημόσιο ταμείο, αναγράφεται ως όρος παρακράτησης στην φορολογική ενημερότητα και δεν αφορά μελλοντικές οφειλές του δικαιούχου αλλά τις τρέχουσες οφειλές του, η δε συγκεκριμένη διαδικασία εφαρμόζεται από την έναρξη υλοποίησης και καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης τελικών πληρωμών των δράσεων κρατικών ενισχύσεων της περιόδου 2007-2013.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις