Νέες αγοραστικές συνήθειες αποκτά ο Έλληνας καταναλωτής στο περιβάλλον της οικονομικής κρίσης και γίνεται πλέον πιο ενεργός και προδραστικός στις αγορές του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της πρόσφατης ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), προκύπτει ότι ότι ενώ το 2012/2013 το κύριο ενδιαφέρον του Έλληνα καταναλωτή ήταν η μείωση της σπατάλης και η μείωση των αγορών, πλέον το 2013/2014 έχοντας κάνει αυτές τις μειώσεις, προσπαθεί με έξυπνες λύσεις να εξοικονομήσει χρήματα.
Ειδικότερα, το ΙΕΛΚΑ επισημαίνει δέκα αλλαγές στη καταναλωτική συμπεριφορά
- Η συντριπτική πλειοψηφία (86%) των καταναλωτών "κυνηγούν" περισσότερο τις προσφορές επωνύμων προϊόντων σε σχέση με το παρελθόν.
- Επίσης, συγκρίνει περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα.
-Ποσοστό 76% του κοινού έχει μεταφέρει τις αγορές του σε πιο φθηνές εναλλακτικές λύσεις
-Ποσοστό 77% των καταναλωτών δηλώνουν ότι έχουν μειώσει το φαγητών "απ' έξω".
-Οι καταναλωτές σε ποσοστό 76% προσανατολίζονται πλέον στην αγορά μεγάλων συσκευασιών
-Τρεις στους τέσσερις καταναλωτές, προβαίνουν σε μείωση των προϊόντων που αγοράζουν, αποφεύγοντας κυρίως προϊόντα "πολυτελείας" .
-Χρησιμοποιεί έτοιμη λίστα αγορών.
-Όλο και περισσότεροι καταναλωτές (67%) επιλέγουν προϊόντα της ιδιωτικής ετικέτας.
-Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο κινητικοί με το 62% να δηλώνει ότι πλέον επισκέπτεται πάνω από ένα κατάστημα για να συγκρίνει τιμές, να εκμεταλλευτεί τις προσφορές και να κάνει τις αγορές του.
-Σε συνδυασμό με την αύξηση της κινητικότητας, ο καταναλωτής προτιμάει να κάνει πιο πολλές αλλά μικρότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ.