Ελαιόλαδο: «Στροφή» των Αμερικάνων στα μπουκάλια συμπίεσης

Η μορφή του ελαιολάδου σε μπουκάλι συμπίεσης αποτελεί μια αυξανόμενη τάση στις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία τέσσερα χρόνια και μερικές από τις μεγαλύτερες και πιο γνωστές μάρκες της χώρας την έχουν υιοθετήσει.

Ενώ οι σεφ γεμίζουν εδώ και δεκαετίες πλαστικά μπουκάλια squeeze με ελαιόλαδο για μαγείρεμα και dressing, οι ιδρυτές της Graza προσάρμοσαν τη μορφή αυτή για τους καταναλωτές λιανικής πώλησης με εκπληκτική επιτυχία.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι πωλήσεις της εταιρείας ήταν σε καλό δρόμο για να φθάσουν τα 60 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2024, μια αύξηση 10 εκατομμυρίων δολαρίων από ό,τι προέβλεπε η Graza στις αρχές του έτους.

Η Graza έχει επίσης καταφέρει να βάλει τις δύο ναυαρχίδες της στα ράφια μεγάλων λιανοπωλητών, συμπεριλαμβανομένων των Whole Foods και Costco, και φέρεται να σχεδιάζει να εισέλθει στην Target και τη Walmart, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ελαιολάδου της χώρας.

Το California Olive Ranch (COR), ο μεγαλύτερος παραγωγός ελαιολάδου της χώρας, είναι μεταξύ των εταιρειών που παρακολούθησαν την επιτυχία της Graza και αποφάσισαν να υιοθετήσουν το σχήμα.

«Η Graza εμφανίστηκε και η μορφή της φιάλης συμπίεσης αποδείχθηκε επιτυχημένη, οπότε μπήκαμε πολύ γρήγορα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Michael Fox στους Olive Oil Times.

Το California Olive Ranch εισήγαγε μάρκες μπουκαλιών συμπίεσης, τις οποίες αποκαλεί «Chef's Bottles» ως φόρο τιμής στην προέλευση της μορφής, σε διάφορα σημεία λιανικής πώλησης νωρίτερα μέσα στο έτος, συμπεριλαμβανομένης μιας επιλογής 100 τοις εκατό Καλιφόρνιας.

«Το λανσάραμε με έναν συνεργάτη και τα πήγε καλά εδώ στην Καλιφόρνια», δήλωσε ο Fox. «Η μορφή φαίνεται σε όλο το κατάστημα και στους καταναλωτές αρέσει η λειτουργικότητά της. Χρησιμοποιούν τη μορφή squeeze για παρασκευές τροφίμων όπου οι καταναλωτές θέλουν περισσότερο έλεγχο».

Η Fox εκτίμησε ότι οι μάρκες της COR που πωλούνται σε μπουκάλια συμπίεσης σε συγκρίσιμα επίπεδα με την Graza. «Είμαστε αισιόδοξοι για τη μορφή», δήλωσε.

Συνολικά, ο Fox αναμένει ότι οι φιάλες squeeze θα συνεχίσουν να αυξάνουν τη δημοτικότητά τους, καθώς γίνονται περισσότερο αποδεκτές από τους καταναλωτές.

Πρόσθεσε ότι η μορφή αυτή έχει επίσης τη δυνατότητα να προσελκύσει μια νεότερη δημογραφική ομάδα και μπορεί να συμβάλει στη διάλυση του επίμονου μύθου ότι το ελαιόλαδο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μαγείρεμα.

«Νομίζω ότι αυτό το προϊόν κλίνει προς τους νέους, το οποίο είναι καλό, διότι νομίζω ότι φέρνει μια νέα δημογραφική ομάδα», δήλωσε. «Η Graza έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο μάρκετινγκ σε νεότερους ανθρώπους και στο διαδίκτυο».

«Προσελκύουν νέους καταναλωτές, κάτι που είναι καλό για την κατηγορία», πρόσθεσε ο Fox. «Το ερώτημα είναι, πόσο αυτοί οι καταναλωτές ψωνίζουν και μαγειρεύουν στο σπίτι σε σχέση με το να τρώνε έξω».

Ενώ οι επιδόσεις των πωλήσεων της Graza δείχνουν μια όρεξη για το μπουκάλι συμπίεσης, ορισμένοι παραγωγοί ανησυχούν για την ποιότητα και τη βιωσιμότητα.

Η Κατερίνα Μουντάνος, ιδρύτρια της Kosterina, δήλωσε στο Modern Retail ότι δεν θα έβαζε το ελληνικής προέλευσης έξτρα παρθένο ελαιόλαδο της σε πλαστικό λόγω ανησυχιών για την ποιότητα.

«Δεν θα κάναμε ποτέ ένα μπουκάλι στύψης», είπε. «Το ελαιόλαδο δεν πρέπει ποτέ να συσκευάζεται σε πλαστικό».

Η κ. Μουντάνος πρόσθεσε ότι το σχήμα λειτουργεί στις επαγγελματικές κουζίνες, επειδή οι σεφ μεταγγίζουν καθημερινά το ελαιόλαδο στις πλαστικές φιάλες συμπίεσης, πράγμα που σημαίνει ότι το ελαιόλαδο δεν οξειδώνεται στο σχήμα με την πάροδο του χρόνου.

«Ξαναγεμίζουν το μπουκάλι κάθε μέρα από ένα μεγάλο δοχείο», είπε. «Δεν παραμένει για έξι έως 12 μήνες σε ένα [πλαστικό μπουκάλι συμπίεσης]».

Εκτός από την ποιότητα, η κ.Μουντάνος δήλωσε ότι το πλαστικό που χρησιμοποιείται στα μπουκάλια συμπίεσης είναι κακό για το περιβάλλον και δεν μπορεί να ανακυκλωθεί σε ορισμένα μέρη.

Ενώ η Graza επιμένει ότι το ματ πλαστικό της είναι ανακυκλώσιμο, η εταιρεία αναγνώρισε σιωπηρά αυτή την ανησυχία εισάγοντας αλουμινένια δοχεία αναπλήρωσης για τις δύο ναυαρχίδες της. (Η Graza αρνήθηκε να σχολιάσει για αυτό το άρθρο).

Από την πλευρά της, η Fox δήλωσε ότι η COR χρησιμοποιεί ένα ημιδιαφανές πλαστικό PET που μπορεί να ανακυκλωθεί ευρέως σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Το πλαστικό είναι πολύ πολωτικό», δήλωσε η Fox στο Modern Retail. «Έχεις πολλούς ανθρώπους που αγαπούν το πλαστικό και αγαπούν το μπουκάλι συμπίεσης επειδή είναι διασκεδαστικό και ευέλικτο, και στη συνέχεια έχεις πολύ φωνητικές ομάδες ανθρώπων που το μισούν».

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, οποιοδήποτε πλαστικό ή αλουμίνιο που δεν έχει καθαριστεί και στεγνώσει καλά δεν μπορεί να ανακυκλωθεί.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις