"Θηλιά" στις εξαγωγές γεωργικών προϊόντων τα προτεινόμενα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ για τα πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα

Το σχέδιο του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την αναζωογόνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ με τη χρήση τεράστιων τελών στις επισκέψεις πλοίων που συνδέονται με την Κίνα σε αμερικανικά λιμάνια προκαλεί διόγκωση των αμερικανικών αποθεμάτων άνθρακα και υποδαυλίζει την αβεβαιότητα στην ταλαιπωρημένη γεωργική αγορά, καθώς οι εξαγωγείς αγωνίζονται να βρουν πλοία για να στείλουν προϊόντα στο εξωτερικό.

Ο Τραμπ συντάσσει ένα εκτελεστικό διάταγμα που θα βασίζεται στη χρηματοδότηση από μια πρόταση του αντιπροσώπου εμπορίου των ΗΠΑ για την επιβολή προστίμων ύψους έως και 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων σε πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα ή σε πλοία από στόλους που περιλαμβάνουν πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Αυτά τα πιθανά λιμενικά τέλη έχουν περιορίσει τη διαθεσιμότητα των πλοίων που απαιτούνται για τη διακίνηση γεωργικών, ενεργειακών, εξορυκτικών, κατασκευαστικών και βιομηχανικών προϊόντων σε διεθνείς αγοραστές, σύμφωνα με μεγάλους αμερικανούς εξαγωγείς και παρόχους μεταφορών σε συνεντεύξεις στο Reuters, επιστολές προς αμερικανούς αξιωματούχους και σχόλια ενόψει των ακροάσεων του USTR την επόμενη εβδομάδα.

Οι πλοιοκτήτες έχουν ήδη αρνηθεί να παράσχουν προσφορές για μελλοντικές μεταφορές άνθρακα από τις ΗΠΑ λόγω των προτεινόμενων τελών της USTR, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Xcoal Energy & Resources Ernie Thrasher σε επιστολή προς τον υπουργό Εμπορίου των ΗΠΑ Howard Lutnick με ημερομηνία 12 Μαρτίου, την οποία είδε το Reuters.

Η θέσπιση και εφαρμογή των εν λόγω τελών θα μπορούσε να σταματήσει τις εξαγωγές αμερικανικού άνθρακα εντός 60 ημερών, θέτοντας σε κίνδυνο μεταφορές αξίας 130 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δήλωσε ο Thrasher. Είπε ότι η δομή των τελών θα μπορούσε να προσθέσει έως και 35% στο κόστος παράδοσης του αμερικανικού άνθρακα, καθιστώντας τον μη ανταγωνιστικό στην παγκόσμια αγορά.

«Η απώλεια άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας θα ήταν καταστροφική», δήλωσε ο Thrasher, ο οποίος επιβεβαίωσε την αποστολή της επιστολής και δήλωσε ότι δεν έλαβε απάντηση.

Η επιστολή του έμπορου άνθρακα Xcoal με έδρα την Πενσυλβάνια και τα σχόλια των εκπροσώπων της γεωργίας που δείχνουν απτές επιπτώσεις από τα προτεινόμενα τέλη δεν έχουν αναφερθεί προηγουμένως.

Τα ανθρακωρυχεία στη Δυτική Βιρτζίνια ετοιμάζονται επίσης να απολύσουν ανθρακωρύχους, καθώς συσσωρεύονται αποθέματα απούλητου άνθρακα, δήλωσε στο Reuters ο Κρις Χάμιλτον, διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Άνθρακα της Δυτικής Βιρτζίνια.

Δεν έδωσε λεπτομέρειες.

Τα προτεινόμενα τέλη θα μπορούσαν επίσης να δυσκολέψουν τις ΗΠΑ να εξάγουν άλλα ενεργειακά προϊόντα όπως το πετρέλαιο, το υγροποιημένο φυσικό αέριο και τα διυλισμένα καύσιμα, ανέφερε το American Petroleum Institute, η ισχυρή ομάδα πίεσης της πετρελαϊκής βιομηχανίας, σε σχόλια που υποβλήθηκαν στον USTR με ημερομηνία 10 Μαρτίου.

Η πρόταση της USTR επιδιώκει επίσης να μετατοπίσει τις εγχώριες εξαγωγές σε πλοία που φέρουν σημαία και κατασκευάζονται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο σημερινός στόλος των φορτηγών πλοίων υπό αμερικανική σημαία αριθμεί λιγότερα από 200, και δεν είναι όλα αμερικανικής κατασκευής.

Πολύ λίγες ναυτιλιακές επιχειρήσεις θα είναι σε θέση να τεκμηριώσουν ότι το ετήσιο μερίδιο των αμερικανικών εξαγωγών τους πληροί το απαιτούμενο 20% που μεταφέρεται με πλοία που έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ και φέρουν αμερικανική σημαία, δήλωσε η ναυτιλιακή ένωση BIMCO σε σχόλια της USTR με ημερομηνία 17 Μαρτίου.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις