Oι μικρές επιχειρήσεις εξαγοράζονται ή αναγκάζονται να κλείσουν
Το μήνυμα που διατυπώνεται προς κάθε κατεύθυνση από τις μεγάλες εταιρείες είναι άμεσο. Το οργανωμένο λιανεμπόριο διαθέτει τεχνογνωσία, υποδομή, επενδύει στις νέες τεχνολογίες και διαθέτει ήδη ένα διευρυμένο δίκτυο εμπορικών μονάδων. Αυτό που τώρα επιδιώκει είναι η διείσδυσή του στις τοπικές αγορές.
 
Τα «μαγαζιά της γειτονιάς», απ’ την άλλη, βρίσκονται στο στόχαστρο των αλυσίδων, ενώ τα super market, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικά, έχουν μετεξελιχθεί από καταστήματα τροφίμων σε λιανεμπορικά κέντρα τα οποία παρέχουν πολλαπλές δυνατότητες εξυπηρέτησης.
 
Συνοψίζοντας λοιπόν θα λέγαμε ότι η αγορά των super market και hyper market είναι κορεσμένη από τους υπάρχοντες «παίκτες» σε αντίθεση με την αγορά των εκπτωτικών καταστημάτων και των convenience – conventional stores, η οποία είναι ένας αναπτυσσόμενος χώρος, με τεράστια δυναμική. συμφωνα με  το franchise-success.gr  
Η ταχύτητα διείσδυσης και ανάπτυξης, καθώς και η επιλογή στρατηγικών σημείων είναι οι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας της συγκεκριμένης αγοράς.
 
Το μέλλον του κλάδου, με βάση τις διεθνείς εξελίξεις, σκιαγραφείται ως εξής: Τα συνοικιακά καταστήματα θα συνεχίσουν να συρρικνώνονται αδυνατώντας να ακολουθήσουν τις μεγάλες εταιρείες του χώρου (τιμολογιακή πολιτική, οργάνωση, ποικιλία προϊόντων), έχοντας ως μοναδική διέξοδο την ένταξη σε ομίλους αγορών ή τον μετασχηματισμό τους σε franchise καταστήματα.
 
Φυσική εξέλιξη των παραπάνω θα είναι η ανάπτυξη τοπικών –συνοικιακών, αλλά branded super market.
 
Η νέα αυτή πραγματικότητα προσφέρει στους νέους Έλληνες επιχειρηματίες αλλά και σε χιλιάδες ιδιοκτήτες παραδοσιακού τύπου καταστημάτων, όπως τα mini market, τα «ψιλικατζίδικα» ή και τοπικά super market μια δυναμική ευκαιρία. Τη δυνατότητα ένταξης σε ένα οργανωμένο δίκτυο που προσφέρει διασφάλιση, οικονομίες κλίμακας, ανταγωνιστικότητα, συνέχεια και μέλλον. Προσφέρει μια δυναμική ανάπτυξη πολλαπλών μονάδων, αξιοποιώντας στην τοπική αγορά τις δυνατότητες μεγάλων ομίλων. Ήδη βιώνουμε τα πρώτα επιτυχημένα παραδείγματα που μας δείχνουν μια νέα προοπτική για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους νέους επιχειρηματίες.
 
 
Καταναλωτικές Τάσεις και Λιανεμπόριο
 
Οι καταναλωτικές τάσεις επηρεάζουν σημαντικά το λιανεμπόριο. Καθώς, λοιπόν, παρατηρείται σχετική μείωση των σχεδιασμένων αγορών με παράλληλη αύξηση των έκτακτων και των συμπληρωματικών, αυτό αναμένεται να επηρεάσει την κερδοφορία ακόμη και την βιωσιμότητα των hypermarkets / superstores. Η ανάπτυξη των άμεσων αγορών απ’ τη μια πλευρά και η αυξανόμενη σημασία των ευκαιριακών αγορών απ’ την άλλη, αυξάνουν τα περιθώρια ανάπτυξης για μικρότερους τύπους καταστημάτων, όπως «conventional stores» και «convenience stores», τα οποία συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μέρος των συμπληρωματικών αγορών του σημερινού καταναλωτή.
 
 
Ευρωπαϊκές Τάσεις – Εξελίξεις του κλάδου
 
Οι αλλαγές που συντελούνται στην Ευρώπη στον κλάδο του λιανεμπορίου είναι ριζικές και καταλυτικές. Ο αριθμός των καταστημάτων μειώνεται δραστικά, παράλληλα με τους ρυθμούς ανάπτυξης, γεγονός που οδηγεί στην ενοποίηση των δραστηριοτήτων των μικρών super market. Υπολογίζεται, μάλιστα, πως μέχρι το 2010 οι 10 μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής στην Ευρώπη θα καλύπτουν το 60% της αγοράς! Ταυτόχρονα, ο ανταγωνισμός εκτός του κλάδου αυξάνεται διαμορφώνοντας αυξανόμενες επιλογές για τον καταναλωτή και κατ’ επέκταση νέες μορφές ανταγωνισμού.
 
 
Τάσεις ελληνικής αγοράς
 
Στην παρούσα φάση η ελληνική αγορά δεν φαίνεται να έχει ισορροπήσει. Η ανάγκη των ανεξάρτητων σημείων για ένταξη σε δίκτυα είναι επιτακτική και η αδυναμία ανάπτυξης μεγάλων super market σε πολλές αγορές καταστημάτων ξεκάθαρη. Ο συγκεντρωτισμός από τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου και από τις πολυεθνικές. (π.χ. Πρόσφατη Εξαγορά Ξυνός από Carrefour) συνεχίζεται. Oι μικρές επιχειρήσεις εξαγοράζονται ή αναγκάζονται να κλείσουν.
 
Μέχρι το 2007 υπολογίζεται ότι μόνο το 0,5 % των μεμονωμένων καταστημάτων θα βρίσκονται ακόμη σε λειτουργία. Παράλληλα, αναμένεται επέκταση των αλυσίδων στις αγορές της επαρχίας και αύξηση του αριθμού των hard discount super market (εκπτωτικά καταστήματα), των cash & carries και των convenience stores.
 
Eπιπροσθέτως, το ελληνικό λιανεμπόριο θα πρέπει να αξιολογήσει τη σημαντική απειλή από νέους διεθνείς παίκτες που εξετάζουν την είσοδο τους στην ελληνική αγορά (π.χ. TESCO). 
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις