Το smartphone ή το tablet τους, επιλέγουν όλο και περισσότεροι καταναλωτές για τη διεκπεραίωση οικονομικών τους συναλλαγών, με αποτέλεσμα μια στις τέσσερις online πληρωμές να διενεργούνται, ήδη, μέσω φορητών συσκευών. Συγκεκριμένα, το 4ο τρίμηνο του 2014, για πρώτη φορά οι πληρωμές μέσω mobile συσκευών “έσπασαν” το όριο του 25%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 25,8% των συνολικών ηλεκτρονικών πληρωμών. Σύμφωνα με το δείκτη Mobile Payments Index, που δημοσιοποιεί η εταιρεία Adyen, ανά τρίμηνο από τον Ιούνιο του 2013, το μερίδιο των mobile πληρωμών στο σύνολο των ηλεκτρονικών συναλλαγών ήταν αυξημένο κατά 11%, σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα, όταν αντιπροσώπευε το 23,3%.
Επιπλέον, η επίδοση του 4ου τριμήνου του 2014 ήταν καλύτερη κατά 37%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, όταν οι mobile πληρωμές αντιστοιχούσαν μόλις στο 18,8% του συνόλου των πληρωμών, που διενεργούνται online. Μάλιστα, ο Δεκέμβριος του 2014 ήταν, ιστορικά, ο καλύτερος μήνας όλων των εποχών για την παγκόσμια αγορά online πληρωμών μέσω smartphone ή tablet, καθώς το μερίδιο τους ανήλθε σε 26,6%, με το Νοέμβριο να κινείται εξίσου καλά, στα επίπεδα του 26,1%.
Τα smartphones παρέμειναν οι πιο δημοφιλείς συσκευές για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών πληρωμών, ρίχνοντας “βαριά τη σκιά” τους στην προϊοντική κατηγορία των tablets. Συγκεκριμένα, το 58% των ηλεκτρονικών πληρωμών πραγματοποιούνται μέσω smartphones έναντι ποσοστού 42%, που συγκεντρώνουν τα tablets. Πρόκειται για τάση, η οποία επικρατούσε και ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς τα αντίστοιχα ποσοστά, το 4ο τρίμηνο του 2013, διαμορφώνονταν σε 53% και 47%.
Οι αναλυτές της εταιρείας σχολιάζουν ότι, πλέον, οι φορητές συσκευές εξελίσσονται για μεγάλο αριθμό εκπροσώπων του λιανεμπορίου σε βασικό κανάλι πώλησης, γεγονός που αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στις πληρωμές μέσω κινητού από το 1ο τρίμηνο του 2015.
Οι συσκευές
Στη “μάχη των brands”, το iPad διατήρησε ένα ελαφρύ προβάδισμα μεταξύ των φορητών συσκευών, που χρησιμοποιούνται για ηλεκτρονικές πληρωμές, με μερίδιο 34%, με το iPhone να ακολουθεί με 32,3% και το Android να έπεται με 25,3%. Αυτή η εικόνα είναι ριζικά διαφορετική σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όταν το 40% των mobile συναλλαγών διενεργούνταν μέσω iPad, έναντι 32% του iPhone και μόλις 20% των Android συσκευών.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, εφόσον αυτή η τάση συνεχιστεί, οι φορητές συσκευές Android, που χρησιμοποιούνται για online συναλλαγές, θα ξεπεράσουν σε αριθμό τα προϊόντα της Apple, iPhone και iPad, το δεύτερο ήμισυ του 2015, με τη δημοτικότητα του iPhone έναντι του iPad να ενισχύεται.
Ψηφιακό λιανεμπόριο
Η ανάλυση του Mobile Payments Index δείχνει ότι τα smartphones συγκεντρώνουν το 20% των online πληρωμών για την απόκτηση ψηφιακών προϊόντων, όπως παιχνίδια, κρατήσεις ξενοδοχείων, έκδοση εισιτηρίων). Τα tablets, από την πλευρά τους, χρησιμοποιούνται ως μέσο πληρωμής για την απόκτηση ψηφιακών αγαθών σε ποσοστό 7%. Στον αντίποδα, τα νούμερα για τα καταναλωτικά προϊόντα (ένδυση, είδη σπιτιού, συσκευές, είδη παντοπωλείου) δείχνουν επικράτηση των tablets, που συγκεντρώνουν το 19% των πραγματοποιούμενων συναλλαγών, έναντι 10% των smartphones.