Το «σκάνδαλο VW» στο ΕΚ

Στην εξεταστική επιτροπή «EMIS» του ΕΚ για το σκάνδαλο Φολκσβάγκεν, καταθέτει την Τρίτη 30 Αυγούστου ο πρώην επίτροπος, Γκίντερ Φερχόιγκεν. Η ειδική επιτροπή διερευνά τις πολιτικές πτυχές του σκανδάλου απόκρυψης των πραγματικών ρύπων των αυτοκινήτων εν όψει και νέας νομοθεσίας για τις μετρήσεις. Περισσότερα για το πώς ελέγχονται τα αυτοκίνητα στο γράφημά μας.

Ο Γκίντερ Φερχόιγκεν, που είχε υπηρετήσει ως Ευρωπαίος Επίτροπος για τη Βιομηχανία το 2004-2010 (προηγουμένως ήταν επίτροπος για τη Διεύρυνση της ΕΕ), αναμένεται να καταθέσει ενώπιον της επιτροπής την Τρίτη 30 Αυγούστου από τις 16:00 ώρα Ελλάδος με απευθείας μετάδοση στην ιστοσελίδα μας.

Προηγουμένως, ο κ. Φερχόιγκεν είχε προγραμματισθεί να καταθέσει τον Ιούλιο, όμως ο ίδιος είχε αρνηθεί τότε να εμφανισθεί προκαλώντας έντονη δυσφορία στο Κοινοβούλιο. Τελικά δέχθηκε να προσέλθει για να καταθέσει τώρα.

Στην ίδια συνεδρίαση θα καταθέσουν εκπρόσωποι της γαλλικής Faurecia που ειδικεύεται στην κατασκευή συστημάτων ελέγχου των εκπομπών καυσαερίων για σειρά αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της Φολκσβάγκεν και της Πεζώ. Στον τομέα αυτόν η γαλλική εταιρία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο.

Η Εξεταστική Επιτροπή του ΕΚ
Υπενθυμίζεται ότι το σκάνδαλο ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015 όταν η Φολκσβάγκεν κατηγορήθηκε στις ΗΠΑ για την επί εξαετία τοποθέτηση ειδικών συστημάτων παραπλάνησης των μετρήσεων εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητά της.

Ένα χρόνο αργότερα, έχει πλέον ολοκληρώσει το πρώτο στάδιο των εργασιών της όταν είχαν κληθεί να καταθέσουν εμπειρογνώμονες, ακαδημαϊκοί, εκπρόσωποι του κλάδου και ΜΚΟ. Επίσης κατέθεσαν αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η ίδια η Φολκσβάγκεν που βρέθηκε στη δίνη του σκανδάλου αλλά και η Ρενό και η Μιτσουμπίσι που έχει επίσης κατηγορηθεί για εκτεταμένη νόθευση των ελέγχων.

Στις 14 Ιουλίου είχαμε οργανώσει συνέντευξη στο Facebook του ΕΚ με την πρόεδρο της ειδικής επιτροπής, Kathleen Van Brempt, η οποία είχε σημειώσει ότι αν το σκάνδαλο ξεκίνησε από τη Φόλκσβάγκεν, στόχος της έρευνας δεν είναι μόνο η εταιρία αυτή αλλά γενικά «πώς είναι δυνατόν να συνέβη κάτι τέτοιο».
Επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής είναι προγραμματισμένη για τις 5 Σεπτεμβρίου με καταθέσεις των πρώην επιτρόπων Γιάνες Ποτότσνικ (Περιβάλλον 2010-2014) και Αντόνιο Ταγιάνι (Βιομηχανία (2010-2014).

Η ενδιάμεση έκθεση της ειδικής επιτροπής αναμένεται να τεθεί σε ψηφοφορία στην ολομέλεια του ΕΚ την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου/ Εισηγητές είναι οι Πάμπλο Θάλμπα (ΕΛΚ, Ισπανία) και Χέρμπεν-Γιαν Χερμπράντι (Φιλελεύθεροι, Ολλανδία).

Η ειδική «Εξεταστική Επιτροπή για τις Μετρήσεις Εκπομπών Ρύπων στην Αυτοκινητοβιομηχανία» συστήθηκε στις 2 Μαρτίου του 2016 και ερευνά τις ενδεχόμενες ευθύνες για παραβίαση της νομοθεσίας της ΕΕ στο ευρωπαϊκό επίπεδο χωρίς, φυσικά, να εμπλέκεται στο δικαστικό σκέλος της διερεύνησης σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο.

Ήδη τόσο το ΕΚ όσο και οι κυβερνήσεις στο Συμβούλιο εξετάζουν το πώς μπορούν να αναθεωρηθούν οι ευρωπαϊκοί κανόνες για τον έλεγχο των εκπομπών καυσαερίων ώστε, ακόμα και πέραν ενδεχόμενων κρουσμάτων απάτης, να είναι πιο ρεαλιστικά τα αποτελέσματα σε σχέση με τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις