Γάλλοι επιτήδειοι εξαπατούν μικρές ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες υποκρινόμενοι τους εκπροσώπους υπαρκτών υγιών γαλλικών επιχειρήσεων και κάνουν παραγγελίες για αγορά λαδιού χωρίς να πληρώνουν. Ήδη μέχρι στιγμής έχουν γίνει γνωστές απάτες, εκ των οποίων μία εξαπάτηση και δύο απόπειρες εξαπάτησης που αφορούν το ελαιόλαδο, αλλά δεν αποκλείεται να υπάρχουν κρούσματα και σε άλλα προϊόντα. Αυτό προκύπτει από ενημέρωση του Επιμελητηρίου Μαγνησίας που με σχετικό έγγραφο του ενημερώνει τα μέλη του αλλά και το υπουργείο Εξωτερικών.
Τονίζει ότι οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικές σε παραγγελίες που τους αποστέλλονται ηλεκτρονικώς από εταιρείες, με τις οποίες δεν έχουν προηγούμενη συνεργασία. Συγκεκριμένα, κάποια σημεία/ενδείξεις απόπειρας απάτης αποτελούν:
Η ηλεκτρονική διεύθυνση από την οποία οι ελληνικές εταιρείες λαμβάνουν την παραγγελία. Θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή σε αυτήν και να διασφαλίζεται ότι προέρχεται όντως από την εταιρεία που φέρεται να κάνει την παραγγελία (π.χ να έχει το ίδιο domain name με την ιστοσελίδα της εταιρείας, να έχει επιβεβαιωθεί τηλεφωνικώς κ.α).
Η διαφορετική διεύθυνση παράδοσης των προϊόντων με αυτή της εταιρείας που φέρεται να πραγματοποιεί την παραγγελία. Ειδικά δε, όταν η εν λόγω εταιρεία δεν διαθέτει ούτε υποκατάστημα ούτε αποθήκες στη συγκεκριμένη διεύθυνση.
Τέλος, η ελληνική εταιρεία που λαμβάνει τέτοιου είδους παραγγελία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οφείλει σε κάθε περίπτωση να επικοινωνήσει οπωσδήποτε απευθείας με την εταιρεία, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου της εταιρείας, ο αριθμός του οποίου θα πρέπει να ανακτηθεί από ανεξάρτητη πηγή (π.χ διαδίκτυο, βάσεις δεδομένων κ.α) και όχι ενδεχομένως από τα στοιχεία που αναγράφονται στα ηλεκτρονικά μηνύματα που φερόμενου ως εκπροσώπου της εταιρείας (εφόσον αυτά δεν συμπίπτουν με τα στοιχεία της εταιρείας που έχουν ανακτηθεί από άλλη πηγή).
Η εν λόγω επικοινωνία θα πρέπει αφενός να διασφαλίζει την ορθότητα της ταυτότητας του εκπροσώπου της εταιρείας που πραγματοποιεί την παραγγελία και αφετέρου να διευκρινίζει τους όρους αποστολής και ενδεχομένως –και ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε εταιρείας – να ζητά προκαταβολή προ της αποστολής των προϊόντων.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις