Το στοιχείο της υπερβολής χαρακτηρίζει ένα μεγάλο μέρος των επαγγελματιών αγροτών οποιουδήποτε κλάδου (κτηνοτρόφοι σαλιγακροτροφία πτηνοτροφία).
Πολλοί υπόσχονται πολλά χωρίς να καταφέρουν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους. Υποσχέσεις που δεν τηρούνται. Πολλές αγροτικές επιχειρήσεις, πάλι, προτιμούν να κρατούν τις προσδοκίες σχετικά χαμηλά. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουν τη δημιουργία του λεγόμενου «χάσματος προσδοκιών», που είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε μία επιχείρηση.
Η ανατομία ενός σχεδίου βελτίωσης
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να οργανώσεις το επενδυτικό σχέδιο πάνω στο οποίο θα βασίσεις την επόμενη κίνηση της επιχείρησής σου. Κάποιοι αγρότες χρησιμοποιούν εκτενή δεδομένα για να προβλέψουν τις μελλοντικές κινήσεις της αγοράς. Άλλοι βασίζονται στην αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης καθώς και στη μελετημένες παραγωγές που αντιπροσωπεύουν για να εγγυηθούν τη βιωσιμότητα του σχεδίου τους. Μερικοί στοχεύουν στη διαρκή μελλοντική βελτίωση της παραγωγή τους που παρέχει η επιχείρηση που αντιπροσωπεύουν.
Όποια και αν είναι η προσέγγιση, κάθε επενδυτικό σχέδιο έχει τα εξής κοινά χαρακτηριστικά:
- Αντικειμενική εκτίμηση της επιχειρησιακής ιδέας
– Κάθε αγρότης εξετάζει τη βιωσιμότητα της ιδέας και κάνει εκτίμηση της δυνατότητας της επιχείρησης για περαιτέρω επέκταση Συντηρητική προσέγγιση
– Οι πιο έμπειροι αγρότες πάντα υπολογίζουν το επιχειρηματικό σχέδιο της επιχείρησης που αντιπροσωπεύουν με σκοπό να εξαλείφουν όσο το δυνατόν περισσότερα περιττά έξοδα.
Συνοπτική, ολοκληρωμένη παρουσίαση
– Κάθε επενδυτικό σχέδιο πρέπει να παρουσιάζεται συνοπτικά, χωρίς αβάσιμες προβλέψεις ώστε να γίνεται κατανοητό από τους εκάστοτε μελετητές Ολοκληρωμένο υπολογισμό των αγροτικών επενδυτικών κινδύνων
– Σκοπός κάθε αγροτοεπιχειρηματικού σχεδίου είναι να υπολογίσει όσο το δυνατόν περισσότερους χρηματοοικονομικούς κινδύνους που μπορεί να προκύψουν, τόσο εντός όσο και εκτός της επιχείρησης
Ένα καλά δομημένο επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει τις μελλοντικές κινήσεις μίας επιχείρησης σε ορίζοντα πενταετίας και μπορεί να επιτρέψει στον αγρότη να σχεδιάσει τις μελλοντικές στρατηγικές επέκτασής τους. Παρόλα αυτά, ακόμη και οι πιο έμπειροι «βετεράνοι αγρότες » των αγορών δεν είχαν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν το σχέδιό τους σε κάθε αλλαγή της οικονομίας.