Eπιστολή του πρέδρου της Π.Ε.Π.Τε.Γ. (Πανελληνια Ένωση Πτυχιούχων Τεχνολόγων Γεωπόνων) για τις εξελίξεις στην Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση. Ακολουθεί η επιστολή:
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Αγαπητοί φοιτητές των Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
Πριν από λίγες ημέρες κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, το νομοσχέδιο για την σύσταση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και παράλληλα διαρρέεται στον τύπο, η συγχώνευση των περιφερειακών Τ.Ε.Ι. με τα κοντινά τους Πανεπιστήμια.
Εμείς ως Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Τεχνολόγων Γεωπόνων διατηρούμε έντονες ανησυχίες γι’ αυτή την πρακτική που ακολουθείται, διατηρούμε επιφυλάξεις για τις συγχωνεύσεις που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας και μερίδα των καθηγητών Τ.Ε.Ι. Διότι έχει γίνει φανερό ότι, είτε με την συγχώνευση ενός Ανώτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος από ένα Πανεπιστήμιο είτε με την δημιουργία Πανεπιστημίου μέσω της συγχώνευσης Ανώτατων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων αυτομάτως καταργείται το Τ.Ε.Ι. και οι νυν φοιτητές και οι ήδη απόφοιτοι, διαχωρίζονται από τους νέους αποφοίτους των νέων σχολών. Ήδη αυτή η πρακτική φαίνεται ότι θα εφαρμοστεί στην συγχώνευση των Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Πειραιά για την δημιουργία του νέου Πανεπιστημίου. Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε φαίνεται ότι οδηγεί εμμέσως σε διαχωρισμό αποφοίτων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης προ και μετά του 2001, παραβλέποντας τον Ν 2916.
Είναι δεδομένο ότι η διαδικασία που ακολουθείται τώρα για τα δύο Τ.Ε.Ι. της πρωτεύουσας, δεν θα ακολουθηθεί για τα υπόλοιπα ΤΕΙ. Αυτό διαφαίνεται σαφώς από το γεγονός ότι όλα τα περιφερειακά Τ.Ε.Ι. που διατηρούν σχολές Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τμήματα που αφορούν εμάς ως Π.Ε.Π.ΤΕ.Γ., δεν ζητάνε την μετατροπή τους σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, αλλά ζητάνε να απορροφηθούν από όμορα Πανεπιστήμια. Δηλαδή συνυπογράφουν τον μηδενισμό τους και μαζί όλων των φοιτητών και αποφοίτων τους.
Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε επίσης για πρώτη φορά στην ιστορία, δεν προβλέπει καμία διάταξη για την αντιστοίχιση πτυχίων μεταξύ παλαιών και νέων τμημάτων, αυτή η "εξαίρεση" εφαρμόζεται μόνο για τα Τ.Ε.Ι.. Για παράδειγμα όταν η Ανώτατη Γεωργική Σχολή μετατράπηκε σε Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τις Παιδαγωγικές και Γυμναστικές Ακαδημίες , μετατράπηκαν σε Τμήματα Δημοτικής και Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης και ΤΕΦΑΑ, αντίστοιχα, τα τετραετή Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών, μετατράπηκαν σε πενταετή και οι απόφοιτοι ισοτιμήθηκαν, την ΑΕΣΠ μετεξελίχθηκε σε ΠΑ.ΠΕΙ., την Χαροκόπειο Σχολή Οικιακής Οικονομίας, εξελίχθηκε σε Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και την ΑΣΣΟΕ, μετατράπηκε σε Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Τα παραπάνω, δημιουργούν πολλά ερωτηματικά τα οποία με την άρνηση των υπευθύνων να μας απαντήσουν μας οδηγούν σε συμπεράσματα, τα οποία μας υποχρεώνουν να βρισκόμαστε διαρκώς σε εγρήγορση. Δεν έχουμε την παραμικρή αμφιβολία ότι τα Ιδρύματα μας επιβάλλεται να περάσουν στην επόμενη φάση, να εξελιχτούν αυτόνομα όμως σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή Πανεπιστήμια, όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων το έργο που έχει ήδη παραχθεί, τους απόφοιτους που πολλοί από αυτούς έχουν Μεταπτυχιακά, είναι Διδάκτορες ή κάνουν Μεταδιδακτορική έρευνα, τους φοιτητές που φαίνεται ότι θα πάρουν πτυχίο που στο τέλος δεν θα ξέρουμε σε ποια βαθμίδα της εκπαίδευσης θα ανήκει και σε ποιο επίπεδο επαγγελματικών προσόντων.
Αγαπητοί Συνάδελφοι, Αγαπητοί Φοιτητές
Σας καλώ, να είστε σε εγρήγορση, να είστε έτοιμοι για να κινητοποιηθούμε άμεσα, απόφοιτοι και φοιτητές, να μην επαναπαύεστε από καθησυχαστικά λόγια, σήμερα κρίνεται το μέλλον των πτυχίων μας, το μέλλον των παιδιών σας που σπουδάζουν σε τμήματα που δεν ξέρουμε αν θα έχουν αύριο.
Ζητάμε επιτακτικά, απαντήσεις από τις Διοικήσεις των Τ.Ε.Ι. και τους Διδάσκοντες, απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα:
1. Ποιές είναι οι προθέσεις των ΤΕΙ που έχουν Γεωπονικά Τμήματα. Π.χ. Επιδιώκουν να δημιουργηθούν νέες σχολές με συγχώνευση τμημάτων εντός της κάθε σχολής ή επιδιώκουν να απορροφηθούν συνολικά από όμορα Πανεπιστήμια;
2. Ποιο πλάνο έχουν για την μελλοντική αναγνώριση των ήδη αποφοίτων και φοιτητών; Και γιατί δεν το αναφέρουν στα νομοσχέδια που καταθέτουν; Σε περίπτωση συγχώνευσης οι φοιτητές που ήδη σπουδάζουν με ποιο πτυχίο θα αποφοιτήσουν;
3. Τι σκέφτονται για το μέλλον των υφιστάμενων επαγγελματικών δικαιωμάτων, το επίπεδο Επαγγελματικών Προσόντων 6, την αναγνώριση μεταπτυχιακών και διδακτορικών και την ήδη επαγγελματική δραστηριότητα αποφοίτων, φυτώρια, καταστήματα, υπάλληλοι δημοσίου και ιδιωτικού τομέα;
Τυχόν διαχωρισμός αποφοίτων προ και μετά του 2001 αποτελεί ικανοποίηση των αιτημάτων του Τ.Ε.Ε. και ΓΕΩΤΕΕ, με στόχο την σταδιακή επαγγελματική υποβάθμιση των παλαιών αποφοίτων έναντι των νέων.
Εμείς, εκτιμούμε βάσιμα, ότι με την δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ανοίγει ο δρόμος που πάντα επιδίωκαν με διάφορες πρακτικές τα επιμελητήρια, για την σταδιακή αποδόμηση των Τ.Ε.Ι. και την υποβάθμιση έως επαγγελματική και επιστημονική εξαφάνιση των πτυχιούχων τους, δηλαδή όλων εμάς.
Τα Τ.Ε.Ι. είναι Ανώτατα Ιδρύματα, Α.Ε.Ι. και αυτό πρέπει να γίνει σεβαστό από τις Διοικήσεις των Ιδρυμάτων και την Πολιτική Ηγεσία του Τόπου, και δεν πρέπει να γίνουν τα θύματα των επιμελητηρίων και των συντεχνιών στην Ελλάδα.