Περισσότεροι από 700 εκατομμύρια Κινέζοι θα είναι συνδεδεμένοι με το διαδίκτυο. Όμως, όσο οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν μέρος ενός παγκοσμιοποιημένου κόσμου,κάθε περιοχή έχει τις δικές της ευαισθησίες και ιδιαιτερότητες, είτε επιλέγει είτε προτείνει, και η Κίνα δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Ξεχάστε το Google, το Facebook, το Instagram και το Twitter, στην Κίνα βασιλεύουν τα WeChat και Weibo. Οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν υποδεχτεί τις νέες τεχνολογίες με ανοιχτές αγκάλες και το Διαδίκτυο έχει φέρει επανάσταση στην αγορά του κρασιού, μεταξύ άλλων. Από το 2015, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σημαντικό αντίκτυπο στη διάδοση του οίνου - καθιστά δυνατή την υπέρβαση της αδυναμίας προσέγγισης των φυσικών καταστημάτων αλλά δίνει πληροφόρηση και για τις τιμές. Πράγματι, η διαφάνεια που δημιουργείται από τον Παγκόσμιο Ιστό έχει μεταμορφώσει την τιμολόγηση, αυξάνοντας τη μέση τιμή που εκφράζεται σε CIF στα 3,48 δολάρια ανά φιάλη. Ταυτόχρονα, η υψηλή συγκέντρωση του πληθυσμού σε μερικές μεγάλες κινεζικές πόλεις έχει απλοποιήσει την παράδοση στους Κινέζους πελάτες των εγχώριων κρασιών σε μέτριες τιμές. «Η Κίνα έχει 15 πόλεις με περισσότερους από 10 εκατομμύρια κατοίκους», δήλωσε ο Jean-Pascal Descheemaeker, διευθυντής του auchanwines.com σε συνέντευξη στα μέσα Μαΐου, στο πλαίσιο του Concours Mondial de Bruxelles στο Πεκίνο. «Μισή ώρα για την παράδοση είναι ο κανόνας σήμερα. Επιπλέον, το διαδίκτυο επιτρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής την πραγματική τιμή και όσοι δεν το εφαρμόζουν χάνουν την αξιοπιστία τους».
Ένας άλλος τρόπος του να υπάρχουμε στην Κίνα
Στο μέλλον, το διαδίκτυο μπορεί ακόμη και να υπερισχύσει των συμβατικών κυκλωμάτων διανομής: οι τρέχουσες προβλέψεις εκτιμούν ότι το 2029, το 85% των καταναλωτών θα αγοράζει online, όλα τα προϊόντα. Ο Jean-Pascal Descheemaeker επιμένει στο βασικό ρόλο που διαδραματίζει το Διαδίκτυο: «Δεν μπορούμε να πετύχουμε στην Κίνα χωρίς το διαδίκτυο. Αν επικεντρωθούμε μόνο στα κλασικά καταστήματα, αγγίζουμε μόνο τις πόλεις της 1ης ή της 2ης κατηγορίας, ενώ το διαδίκτυο επιτρέπει την πρόσβαση στην αγορά στο σύνολό της. Ωστόσο, στον τομέα του διαδικτύου, πρέπει να απελευθερωθούμε από τις ευρωπαϊκές συνήθειες του. "Όλα γίνονται μέσω κινητών, οι Κινέζοι συνδέονται μέσω του κινητού τους τηλεφώνου 24 ώρες το 24ωρο". Οι πληρωμές επίσης να περνούν μέσω του κινητού τηλεφώνου, χρησιμοποιώντας συστήματα αγοράς όπως το AliPay. Μια άλλη διαφορά είναι ο κυρίαρχος ρόλος που διαδραματίζει η WeChat, που συχνά παρουσιάζεται ως το κινεζικό ισοδύναμο του Facebook και του Whatsapp. "Το WeChat, το οποίο είναι πανταχού παρόν, δεν πρέπει να θεωρείται κοινωνικό δίκτυο αλλά ως μέρος για να κάνουμε τα πάντα, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης των τραπεζικών λογαριασμών και της πρόσβασης στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Πρέπει υποχρεωτικά να έχουμε παρουσία στο WeChat, αλλιώς δεν υπάρχουμε. Αυτό είναι γεγονός".