Τα κόκκινα blends είναι μανία
Η καινοτομία είναι επίσης σημαντική για τα προφίλ του προϊόντος, όπως αποδεικνύεται από την εκπληκτική επιτυχία των "κόκκινων blends" ή των αναμίξεων. "Τα τελευταία χρόνια, οι αναμίξεις ερυθρών οίνων αντιπροσωπεύουν το 40% των νεοεισερχομένων στην αγορά", δηλώνει η Deborah Parker Wong. "Για την κατανάλωση στο σπίτι, βρίσκονται πίσω από το Cabernet, το Sauvignon και το Chardonnay και μπροστά από τα αφρώδη κρασιά και το Pinot Grigio, σύμφωνα με τη Nielsen". Η αγορά κυριαρχείται από τους γίγαντες Gallo, The Wine Group και Constellation, που είναι υπεύθυνοι για 24 από τα 40 ανερχόμενα αστέρια της κατηγορίας. Ορισμένες μάρκες στρέφονται σαφώς προς τους Millenials. Αυτή είναι η περίπτωση των κρασιών με brand 19 Crimes που προτείνονται από την αυστραλιανή Treasury Wine Estate. Ο στόχος αυτός εξηγεί τη χρήση της επαυξημένης ρεαλιστικότητας στην ετικέτα: "Οι καταναλωτές αυτής της δημογραφικής ομάδας γοητεύονται από αυτή την τεχνολογία", σημείωσε η δημοσιογράφος. Αυτό το εμπορικό σήμα πραγματοποιεί πωλήσεις συνολικού ύψους 1,5 εκατομμυρίων κιβωτίων - έναντι 100.000 κιβωτίων το 2014 - για κρασιά με προτεινόμενη λιανική τιμή των 13 δολαρίων.
Καινοτόμα προφίλ προϊόντων
Κρασιά με προφίλ ελαφρώς γλυκά, τα οποία προορίζονται περισσότερο ως απεριτίφ ή τουλάχιστον για κατανάλωση χωρίς γεύμα, είναι μια σταθερά στην κατηγορία των " ερυθρών blends". Η δημοτικότητα των τελευταίων οφείλεται επίσης στα οφέλη που αποφέρουν στους παραγωγούς: «Μπορεί να είναι μια ενδιαφέρουσα ευκαιρία για ποικιλίες, όπως η Zinfandel», εξηγεί η Deborah Parker Wong. Σημειώστε επίσης, μια πληθώρα πιθανών παραλλαγών, όχι μόνο όσον αφορά τη συμμαχία ποικιλιών σταφυλιών, αλλά και των γεύσεων. Η επιτυχημένη μάρκα Apothic παράγεται και σε έκδοση με άρωμα καφέ ενώ άλλα κρασιά παλαιώνονται σε βαρέλια ουίσκι. Τέλος, η καινοτομία αντικατοπτρίζεται επίσης στη συσκευασία και στην εικόνα του προϊόντος. Το Apothic χρησιμοποιεί γραφικούς χαρακτήρες Gothic, που θυμίζουν το έπος Twilight.
Η τιμή παραμένει το κύριο κριτήριο επιλογής
Η όρεξη για αυτά τα διαφορετικά προφίλ επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα έρευνας του Νοεμβρίου 2018 σε 1.191 Αμερικανούς καταναλωτές οίνου από την ομάδα του Dr. Liz Thach στο Πανεπιστήμιο Sonoma. "Ελαφρώς γλυκά κρασιά, με γλυκιά υφή και φρουτώδη γεύση συνεχίζουν να κερδίζουν", σημειώνουν οι ερευνητές. "Ορισμένοι καταναλωτές, είναι αλήθεια, εκτιμούν τα ξηρά και τα ταννικά προφίλ, αλλά δεν είναι η πλειοψηφία". Αυτές οι πληροφορίες είναι σημαντικές, διότι για το 79% των ερωτηθέντων, η γεύση είναι το κύριο κίνητρο για κατανάλωση. Ακολουθεί η χαλάρωση και η συνοδεία με τα τρόφιμα (59%), έπειτα η κατανάλωση με φίλους (57%) και μετά με την οικογένεια (43%). Σημειώστε ωστόσο ότι το 15% των ερωτηθέντων καταναλώνουν κρασί "για λόγους υγείας" ... Οι φίλοι παραμένουν σημαντικοί, ως φορείς μετάδοσης, επειδή το 38% των ερωτηθέντων εισήλθε στον κόσμο του κρασιού μέσω φίλων. Όσον αφορά τα κριτήρια επιλογής, η τιμή κυριαρχεί στον κατάλογο (80%) ακολουθούμενη από το εμπορικό σήμα (69%) την ποικιλία σταφυλιών και την χώρα που έρχονται στην τρίτη θέση (33%). Τα αποτελέσματα γευσιγνωσίας ακολουθούν με 23%, ενώ τα μετάλλια έχουν πολύ λιγότερη επιρροή (9%). Τέλος, οι Αμερικανοί καταναλωτές δεν αγαπούν ιδιαίτερα τα βιολογικά κρασιά, αλλά το 15% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ήταν πρόθυμοι να ξοδέψουν άλλο $ 1 έως $ 3 για ένα μπουκάλι βιολογικό πιστοποιημένο κρασί (σε σύγκριση με το 32% που δεν θα το κάνει).
Το ένα τρίτο των καταναλωτών αγοράζουν κρασί σε ποτήρι
Από την άποψη της τοποθέτησης με βάση την τιμή, το εύρος από 11 έως 14,99 δολάρια είναι το πιο σημαντικό για την κατανάλωση στο σπίτι, αλλά το 46% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δαπάνησαν από $ 50 έως $ 99 για ένα μπουκάλι κρασί για μια συγκεκριμένη περίσταση. Στον κλάδο των εστιατορίων, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι συνήθως ξοδεύουν μεταξύ $ 31 και $ 45, αλλά το 31% δήλωσαν ότι καταναλώνουν κρασί μόνο σε ποτήρι. Όσον αφορά τα σημεία πώλησης, οι έμποροι κρασιού (κάβες) είναι στην πρώτη θέση, ακολουθούμενοι από καταστήματα τροφίμων και καταστήματα discount / αποθήκης. Είναι ενδιαφέρον ότι το 11% δήλωσε ότι θα αγοράζει κρασιά σχεδόν πάντα ή συχνά διαδικτυακά, από 7% που ήταν το 2016. "Ο αριθμός αυτός αντικατοπτρίζει τις τάσεις που εντοπίστηκαν από άλλες μελέτες, οι οποίες δείχνουν ότι οι Αμερικανοί αρχίζουν σιγά σιγά να αγοράζουν περισσότερο κρασιά στο διαδίκτυο", λένε οι ερευνητές. Αλλά το κάνουν τρεις φορές λιγότερο από ότι για άλλα προϊόντα.
Καλές προοπτικές για πωλήσεις στο διαδίκτυο
Η εξέλιξη των πωλήσεων στο διαδίκτυο μπορεί να οφείλεται εν μέρει στην επιρροή των κοινωνικών δικτύων. Το Facebook εξακολουθεί να είναι η πιο χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα - για το 75% του δείγματος - ακολουθούμενη από βίντεο στο YouTube. Όπως επιβεβαιώνουν και άλλες πηγές, το Instagram εκθρονίζει το Twitter, και η Pinterest έχει μετακινηθεί στην τέταρτη θέση. Τα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούνται κυρίως για να ζητούνται συμβουλές από φίλους για την επιλογή ενός κρασιού (59%) και την ανταλλαγή εμπειριών (40%). Οι εφαρμογές smartphone είναι λιγότερο διαδεδομένες, ενώ μόνο το 11% των ερωτηθέντων λένε ότι τις χρησιμοποιούν, συμπεριλαμβανομένων των ερασιτεχνών που προσπαθούν να ελέγξουν τις τιμές και να οριοθετήσουν την επιλογή τους. Η Vivino είναι τώρα υπεύθυνη για τις πλέον χρησιμοποιούμενες εφαρμογές, υποβιβάζοντας την Wine Searcher στη δεύτερη θέση από το 2016. Εν κατακλείδι, και με βάση τις απαντήσεις που έλαβαν οι ερευνητές, εκτιμούν ότι οι πωλήσεις σε απευθείας σύνδεση θα μπορούσαν να αναπτυχθούν, υπό την προϋπόθεση ότι η προσφορά είναι πιο προσιτή όσον αφορά την τιμή, τα έξοδα αποστολής είναι φθηνότερα ή προσφέρονται δωρεάν, ή υπάρχει ένας τρόπος να δοκιμαστούν τα κρασιά πριν από την αγορά και η όλη διαδικασία να είναι ευκολότερη. "Η άνοδος των νέων υπηρεσιών παράδοσης κρασιού, όπως αυτή της Drizly, καθώς και ο πολλαπλασιασμός των καταστημάτων τροφίμων που προσφέρουν καθημερινά κρασιά με αγορές χαμηλού κόστους, όπως τα Raley, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του κυκλώματος διανομής, καταλήγουν οι ερευνητές.