Οι Κινέζοι καταναλωτές γνωρίζουν ελάχιστα ή και τίποτα για το ροζέ κρασί, σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη στον Καναδά. Αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για τους παραγωγούς ροζέ οίνων.
Με παγκόσμια κατανάλωση που αυξήθηκε σταθερά κατά 13% μεταξύ των ετών 2013 και 2017, ο Wang Jiaming, από το Πανεπιστήμιο Brock του Καναδά δημοσίευσε μελέτη σχετικά με την σχεδόν ανύπαρκτη απόδοση των ροζέ οίνων στην Κίνα.
Η μελέτη του δείχνει ότι ποσοστό μεταξύ 8% έως 15% του ερωτηθέντος πληθυσμού (οινολόγοι, οινοπαραγωγοί, δοκιμαστές ...) αγοράζουν ροζέ κρασί. "Οι Κινέζοι δεν είναι έτοιμοι να πίνουν ροζέ επειδή δεν είναι εκπαιδευμένοι στην κατανάλωσή του", αναφέρει ο Jiaming Wang. "Οι millennials της Κίνας (σημείωση: νέοι ενήλικες στις αρχές του 21ου αιώνα και μεγάλοι καταναλωτές ερυθρών κρασιών) δεν γνωρίζουν αυτά τα κρασιά". Επιπλέον, η κατανάλωση ροζέ κρασιών έρχεται αντιμέτωπη με τις οργανοληπτικές περιγραφές. Αυτά που χρησιμοποιούν οι Ευρωπαίοι στις ετικέτες τους δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των Κινέζων καταναλωτών. "Δεν βρίσκουν τους πολιτιστικούς τους κώδικες", υποστηρίζει ο ερευνητής που εύχεται να "προσαρμοστούν οι ετικέτες στα περιγραφικά στοιχεία των οίνων".
"Εναλλακτικά θα πρέπει να παραχθούν αποκλειστικά ροζέ οίνοι για την κινεζική αγορά" αναφέρει ο Jiaming Wang και συμπληρώνει: "Θα ήταν απαραίτητο να διεξαχθεί μια πιο εμπεριστατωμένη μελέτη μεταξύ των κινέζων καταναλωτών, ιδίως μελετώντας τις διαφορετικές γενιές". Και συμπλήρωσε αναλύοντας πώς "οι δοκιμαστές μπορούν να επηρεάσουν τους μελλοντικούς αγοραστές".
Ο ερευνητής δεν κρύβει την έκπληξή του για τις δειλές ενέργειες προβολής των ροζέ οίνων που ενδιαφέρονται να κατακτήσουν την Κίνα. Είναι απαραίτητη η εκπαίδευση των καταναλωτών στην κατανάλωση ροζέ οίνων. Η διενέργεια επενδύσεων στην Κίνα είναι ακόμη πιο επείγουσα καθώς το ροζέ της Αυστραλίας είναι όλο και περισσότερο παρόν στην Κίνα.