Τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα προτιμούν 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές που κάνουν ηλεκτρονικές αγορές, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και της Ένωσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας διπλασιασμό σε σχέση με το 2012, οπότε και άρχισαν να καταγράφονται επίσημα τα σχετικά στοιχεία στην Ελλάδα. Πριν από έξι- επτά χρόνια, το ποσοστό των Ελλήνων που έκαναν έστω και μία ηλεκτρονική αγορά ήταν ένας στους τέσσερις, δηλαδή το 25%, ενώ το 2018 το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 50%. Ωστόσο, το μερίδιο πωλήσεων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ακόμα πολύ χαμηλό σε σχέση με εκείνο που παρουσιάζεται στην υπόλοιπη Ευρώπη ή την Αμερική. Το 2018, ηλεκτρονικά έγινε το 4% των συνολικών πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα, όταν στην Ευρώπη το ποσοστό αυτό φτάνει το 20% και στην Αμερική είναι ακόμα μεγαλύτερο. «Άρα, τα επόμενα χρόνια, αυτό που έρχεται και στην Ελλάδα θα είναι πολύ υψηλότερα ποσοστά», σχολίασε μιλώντας στην ΕΡΤ Ορεστιάδας ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ε.Π.Α.Μ.) και μέλος της Συμβουλευτικής Ομάδας του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A).
Ο κ. Σαββίδης τόνισε ότι «το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ξεκάθαρα ο μεγαλύτερος σύμμαχος του εμπορίου, και είναι η λύση στην ελληνική οικονομία και στην ελληνική επιχείρηση, η οποία έχει στη διάθεσή της ένα φθηνό και αποδοτικό όχημα για να προσεγγίσει μεγαλύτερες αγορές, τόσο εντός Ελλάδας όσο και στην Ευρώπη». Αναφέρθηκε, μάλιστα, «ειδικά σε περιοχές που έχουν τα δικά τους, χαρακτηριστικά προϊόντα, τα οποία οι καταναλωτές δεν μπορούν να βρουν αλλού, όπως για παράδειγμα τα μεταξωτά είδη από το Σουφλί ή τα γαλακτοκομικά προϊόντα της Θράκης». Ο ίδιος σημείωσε ότι «θα μπορούσαν να δημιουργηθούν ηλεκτρονικά καταστήματα και να πουλούν τα προϊόντα αυτά προς όλη την Ελλάδα, προς όλη την Ευρώπη».
Προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων δείχνει και η καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, η οποία, όπως παρατήρησε ο κ. Σαββίδης, «χαρακτηρίζεται από την πολυκαναλικότητα», δηλαδή την επιθυμία του να υπάρχει «οργανωμένη» διάθεση της υπηρεσίας ή του προϊόντος μέσα από πολλά κανάλια ανά πάσα στιγμή. «Ο Έλληνας καταναλωτής θέλει να πάει στο φυσικό κατάστημα, να δει το προϊόν, κι αν δεν είναι έτοιμος εκείνη τη στιγμή, να μπορεί να το παραγγείλει σε δεύτερο χρόνο από το ηλεκτρονικό κατάστημα ή να κάνει τηλεφωνικά την παραγγελία του. Αυτή η πολυκαναλικότητα είναι χαρακτηριστικό των Ελλήνων. Αυτό δείχνει ότι ακόμα και τα μικρά καταστήματα πρέπει να μπορούν να ανταποκριθούν στην τάση αυτή και να φτιάξουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ώστε να βρίσκονται μέσα σε αυτόν τον “κύκλο” με τους καταναλωτές και να τους εξυπηρετήσουν σε όποια μορφή θέλουν». Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Έβρο υπάρχουν τουλάχιστον πέντε επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει ηλεκτρονικά καταστήματα και σήμερα κατέχουν πολύ υψηλές θέσεις δραστηριότητας σε πανελλήνιο επίπεδο.
Πάνω από 300 ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα συμμετέχουν στην Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Περισσότερα από 300 ηλεκτρονικά καταστήματα, από όλα τα μέρη της Ελλάδας, συμμετέχουν στη φετινή Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, την ελληνική cyber week, που διοργανώνεται από σήμερα (4/3) έως τις 11 Μαρτίου. «Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2013, η οποία κάθε χρόνο σημειώνει όλο και μεγαλύτερη επιτυχία», σχολίασε ο κ. Σαββίδης.
Στόχος της ελληνικής cyber week είναι να φέρει κοντά τους καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, με δέλεαρ τις μεγάλες προσφορές. Παράλληλα, όμως, στη διάρκεια της εβδομάδας διοργανώνονται και κάποιες δράσεις ενημέρωσης των καταναλωτών για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, την ασφάλεια των συναλλαγών τους και των online πληρωμών, για το σήμα αξιοπιστίας που προσφέρει η Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Ειδικότερα για την ασφάλεια των αγορών που γίνονται μέσω των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων, o κ. Σαββίδης επεσήμανε ότι η ετήσια έρευνα που έκανε το 2018, τόσο η ελληνική στατιστική αρχή όσο και ο σύνδεσμος ηλεκτρονικού εμπορίου, δείχνουν ότι είναι πολύ υψηλή. «Οι καταναλωτές που εξαπατήθηκαν με κάποιο τρόπο σε κάποια ηλεκτρονική αγορά τους, την “πάτησαν” από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα και όχι από ελληνικά e-shops. Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν σε τόσο υψηλό ποσοστό τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα», σχολίασε ο κ. Σαββίδης.