Η αμπελοκαλλιέργεια στην Ελβετία συχνά αντιμετωπίζει δύσκολες και δαπανηρές συνθήκες εργασίας, οι οποίες καθιστούν τους παραγόμενους οίνους λιγότερο ανταγωνιστικούς από τους εισαγόμενους.
Η αμπελοκαλλιέργεια στην Ελβετία συχνά αντιμετωπίζει δύσκολες και δαπανηρές συνθήκες εργασίας, οι οποίες καθιστούν τους παραγόμενους οίνους λιγότερο ανταγωνιστικούς από τους εισαγόμενους.
Στις 2 Δεκεμβρίου (σήμερα), την πρώτη ημέρα της κοινοβουλευτικής συνόδου της Συνομοσπονδίας, οι Ελβετοί αμπελοκαλλιεργητές θα δείξουν την οργή τους στους δρόμους της Βέρνης. Ζητούν μείωση της ποσόστωσης εισαγωγών προκειμένου να πωληθούν τα απούλητα αποθέματα κρασιού.
Οι ποσοστώσεις παραγωγής μειώθηκαν για να αντιμετωπίσουν τα πλεονάσματα
Η κατανάλωση οίνου μειώθηκε κατά περισσότερο από 20% τις τελευταίες δύο δεκαετίες στην Ελβετία. Ο όλο και πιο έντονος ανταγωνισμός των αλλοδαπών κρασιών, τα μεγάλα αποθέματα και η μείωση των ποσοστώσεων παραγωγής φέτος για την αντιμετώπιση της υπερπαραγωγής έχουν προκαλέσει την αύξηση των αντιδράσεων, ιδίως μεταξύ των νέων οινοποιών. Υποστηρίζοντας τη μείωση της ποσόστωσης εισαγωγής και την αύξηση των φόρων εισαγωγής, οι κυριότερες επαγγελματικές οργανώσεις, έχουν ήδη προειδοποιήσει για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τους ελβετικούς οίνους θέματα τα οποία θα προταχθούν κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας σήμερα. "Πολλές παρεμβάσεις προς αυτή την κατεύθυνση έχουν ήδη λάβει χώρα στο Κοινοβούλιο χωρίς επιτυχία, γιατί δεν υπάρχει περιθώριο ελιγμών για να προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση που ζητάμε", υπενθύμισε την περασμένη εβδομάδα η Διεπαγγελματική οργάνωση του οίνου Vaudois (CIVV) σε δελτίο τύπου. Υπενθυμίζεται ότι η δασμολογική ποσόστωση εισαγωγής για αλλοδαπούς οίνους καθορίζεται σε 1,7 εκατομμύρια εκατόλιτρα και περιλαμβάνει κόκκινα και λευκά κρασιά.
Το αίτημα, των επαγγελματικών οργανώσεων επικεντρώνεται σε υιοθέτηση ενεργειών οι οποίες θα επηρεάσουν την κατανάλωση και να ενθαρρύνουν τους συμπατριώτες τους να καταναλώνουν περισσότερα ελβετικά κρασιά. Επί του παρόντος, το 65% της κατανάλωσης προέρχεται από εισαγόμενους οίνους. Με το σύνθημα "Ελβετικά κρασιά χωρίς δισταγμό! η Swiss Wine Promotion ξεκίνησε μια μεγάλη εκστρατεία για να ενθαρρύνει τους Ελβετούς καταναλωτές να καταναλώνουν τοπικά προϊόντα. Αναμένεται ότι για δύο χρόνια, η εκστρατεία θα στοχεύσει αρχικά σε μεγάλους λιανοπωλητές που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 60% των πωλήσεων ελβετικών οίνων. Επωφελούμενοι από την υποστήριξη των διαφόρων επαγγελματικών οργανώσεων και του κράτους, οι πρώτες ενέργειες θα ξεκινήσουν αυτή την περίοδο του τέλους του έτους και θα επιδιώξουν να τονίσουν την ταυτότητα των ελβετικών οίνων. Κανάλια όπως η Coop, η Denner, η Spar και η Landi έχουν ήδη δεσμευτεί να προωθήσουν περαιτέρω τα ελβετικά κρασιά, των οποίων το κόστος παραγωγής τα καθιστά λιγότερο ανταγωνιστικά από τους ξένους οίνους, παρά τους επιβαλλόμενους φόρους. Στη συνέχεια, το 2020 προγραμματίζονται πολλές δραστηριότητες προώθησης, τόσο στα σούπερ μάρκετ όσο και στον τομέα της CHR. "Θα ήταν αρκετό για τους καταναλωτές κρασιού να αγοράσουν δύο φιάλες τοπικού κρασιού αντί εισαγόμενου κρασιού για να βοηθήσουν τους μικρούς μας οινοπαραγωγούς", υποστήριξε ο Pierre-Gabriel Bieri της Central Patronal. Για το σκοπό αυτό, το κράτος βάζει το χέρι του στην τσέπη, παρέχοντας μερικά εκατομμύρια φράγκα, σύμφωνα με τον Ελβετό δημοσιογράφο Pierre Thomas.