Τα τελευταία χρόνια η Ευρωπαϊκή Ένωση ασκεί πιέσεις στα κράτη για τους ρύπους των αυτοκινήτων. Η αρχή έγινε από τη Γαλλία η οποία έχει ενεργοποιήσει ήδη δραστικά φορολογικά αντικίνητρα για τη χρήση, ρυπογόνων αυτοκινήτων, αλλά και πλέον, βάζει σε ισχύ έναν πολύ υψηλό φόρο για όσους επιθυμούν την αγορά οχημάτων με πολλά άλογα και χωρίς τις “υποβοηθήσεις” υβριδικών συστημάτων.
Με βάση το το νέο σχέδιο που περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό της χώρας για το 2020, όσα αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου του ερχόμενου έτους έχουν εκπομπές CO2 άνω των 173 gr/km κατά NEDC, θα επιβαρύνονται στην αγορά τους με έξτρα φόρο οικολογίας που θα ξεκινά από τα 12.500 ευρώ. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο έχει εκπομπές CO2 άνω των 185 gr/km (κατά NEDC), τότε ο φόρος ανεβαίνει στα 20.000 ευρώ. Από την 1η Μαρτίου που θα μπει σε πλήρη εφαρμογή το νέο πρότυπο ρύπων WLTP, τα όρια θα διαμορφωθούν στα 201 και 213 gr CO2/km αντίστοιχα.
Ακολουθούν και άλλες χώρες τη Γαλλία
Στη Γαλλία ξεκίνησαν πολλές συζητήσεις για το κατά πόσο η Κυβέρνηση της χώρας θέλει σιγά-σιγά να βγάλει από το παιχνίδι τα γρήγορα αυτοκίνητα και τα μεγάλα SUV, αφού ο νέος φόρος ουσιαστικά διπλασιάζει τον παλιό που ίσχυε μόνο για πολύ ακριβά μοντέλα (ήταν 10.500 ευρώ).
Με βάση όλα τα παραπάνω ακόμη και ένα Renault Megane RS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που εκπέμπει 181 gr/km θα επιβαρύνεται με φόρο οικολογίας 17.500 ευρώ επιπλέον της τιμής των 38.500 ευρώ που κοστίζει τώρα στη Γαλλία, ξεπερνώντας έτσι τα 55.000 ευρώ. Αντίστοιχα ένα Honda Civic Type R που κοστίζει σήμερα 42.310 ευρώ, θα επιβαρυνθεί με έξτρα φόρο 15.500 ευρώ, ενώ μεγάλη επιβάρυνση στην τιμή τους θα έχουν και πολλά SUV μοντέλα. Ανάλογες επιβαρύνσεις έρχονται και για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων.Η αρχή έγινε από την Γαλλία και είναι δεδομένο πως θα ακολουθήσουν άμεσα και άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΠΗΓΗ: pagenews.gr
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις