Μια προσφορά που δεν ανταποκρίνεται πλέον στη ζήτηση και μια νέα γενιά καταναλωτών που δεν ανταποκρίνονται στην κατανάλωση κρασιού.
Μια προσφορά που δεν ανταποκρίνεται πλέον στη ζήτηση και μια νέα γενιά καταναλωτών που δεν ανταποκρίνονται στην κατανάλωση κρασιού όπως οι γονείς και οι παππούδες τους, έχουν προκαλέσει τη δημιουργία μιας κρίσης πρωτοφανούς υπερπαραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η αμερικανική βιομηχανία οίνου έχει αντιμετωπίσει και άλλους κύκλους άνθησης και συρρίκνωσης. Αλλά σε αντίθεση με την πιο πρόσφατη κρίση του 2001, η σημερινή δεν προκαλείται από κερδοσκοπικές τάσεις, αλλά από την απόκλιση μεταξύ της φύσης της προσφοράς και των αναγκών της ζήτησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Wine Intelligence, ο αριθμός των τακτικών καταναλωτών κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει μειωθεί κατά 11 εκατομμύρια από το 2015, δηλαδή από 88 εκατομμύρια σε 77 εκατομμύρια. Ως αποτέλεσμα, μόνο ένας στους τρεις αμερικανούς ενήλικες πίνει κρασί τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Σχηματικά, αυτό οφείλεται στη μετάβαση στη συνταξιοδότηση και τη γήρανση των Boomers, οι οποίοι δεν έχουν αντικατασταθεί επαρκώς από τους διάσημους Millennials, για τους οποίους είχε εδραιωθεί τόσο μεγάλη ελπίδα. Ακολούθως, η Generation Z (που γεννήθηκε μετά το 1995), επίσης πίνει λιγότερο αλκοόλ από τους προκατόχους της, κυρίως λόγω τιμών, ελκυστικότητας άλλων ποτών και υποκατάστατων προϊόντων, κακών κατευθυντήριων προσπαθειών μάρκετινγκ και ανησυχιών σχετικά με την υγεία. "Πρέπει να προσελκύσουμε αυτούς τους νέους καταναλωτές, αλλά το κάνουμε λάθος", δήλωσε ο Rob McMillan, ιδρυτής του τμήματος κρασιού της Silicon Valley στην ετήσια έκθεσή του που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. «Όλο και περισσότερο, λείπει το σήμα της ικανοποίησης των προσδοκιών των καταναλωτών και τα αποτελέσματά μας είναι εκεί για να το αποδείξουμε».
Από την πληθωρική συγκομιδή του 2018, οι δεξαμενές έχουν αρχίσει να υπερχειλίζουν. Ακόμα κι αν η παραγωγή του 2019 στην Καλιφόρνια θα είναι πιθανώς χαμηλότερη, περίπου 3,95 εκατομμύρια τόνους έναντι 4,24 εκατομμύρια το 2018, "αυτό δεν θα αρκεί για να διορθώσει το πρόβλημα της διαθεσιμότητας", δήλωσε ο Rob McMillan. Σύμφωνα με τον διεθνή μεσίτη Ciatti, η Καλιφόρνια διαθέτει μεγάλα αποθέματα κρασιών από το 2018 και τα προηγούμενα χρόνια: τα αποθέματα αυτά αυξήθηκαν από τον περασμένο Νοέμβριο σε περισσότερα από 23 εκατομμύρια λίτρα cabernet και σχεδόν 11 εκατομμύρια λίτρα για κάθεμία ποικιλία Chardonnay και Pinot Noir. "Το 2019 παρατηρήσαμε αξιοσημείωτες μειώσεις των τιμών στα κρασιά και μια αόριστη ποσότητα τόνων σταφυλιών έμεινε σε όλους τους αμπελώνες της Καλιφόρνια. Μπορούμε να πούμε σήμερα ότι η υπερβολική κατάσταση που βιώνουμε επηρεάζει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένου του λιανικού εμπορίου, καθώς και όλα τα οινοποιεία της Καλιφόρνια, σε όλα τα επίπεδα τιμών. Από την πλευρά της Καλιφορνέζικης παραγωγής, αυτή είναι η χειρότερη οικονομική κατάσταση τουλάχιστον από το 2001 και ίσως ακόμη και από όλα τα χρόνια ". Ακόμη και μετά από πτώση των τιμών, τα σταφύλια αγωνίστηκαν να βρουν αποδέκτες λόγω της αρνητικής εξέλιξης της αμπελοοινικής αγοράς των ΗΠΑ, η οποία εντείνεται από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι διεθνείς παραγωγοί λόγω του εμπορικού πολέμου. "Ο όγκος των πωλήσεων κρασιού έχει δείξει πτώση από τον Ιούνιο του 2019 και κατά τη διάρκεια μιας κυλιόμενης περιόδου δώδεκα μηνών τόσο στο κύκλωμα για οικιακή κατανάλωση όσο και στην υπόλοιπη αγορά", σημειώνει ο Rob McMillan. "Η ταχύτητα της πτώσης δείχνει ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί το 2020".
"Αν δεν επικεντρωθούμε στην τόνωση της ζήτησης, οι αμπελώνες μας στην Καλιφόρνια είναι πολύ μεγάλοι και κάποιοι θα πρέπει να αναδιαρθρωθούν ..."