Ο παραγωγός, ο έμπορος κι ο μεταποιητής θα μπορεί να εισέρχεται στην πλατφόρμα, να δημιουργεί το προφίλ του και μέσω της ιστοσελίδας να προβάλλει τα προϊόντα που έχει προς πώληση σε ένα καταναλωτικό κοινό χωρίς σύνορα.
«Είναι ένα "παράθυρο" που δίνει τη δυνατότητα σε όλους, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος, να επισκέπτονται την εφαρμογή και να βλέπουν τα αγροδιατροφικά προϊόντα που παράγει η Ελλάδα», δήλωσε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκρέκας.
Εντός των επόμενων ημερών θα είναι έτοιμη και η αγγλική έκδοση της ιστοσελίδας, κάτι που σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα «θα βοηθήσει να επικοινωνήσουμε προς το εξωτερικό τι ακριβώς γίνεται στον πρωτογενή τομέα και στη μεταποίηση αυτών των προϊόντων, στην Ελλάδα».
Στόχος της ψηφιακής αυτής πλατφόρμας είναι να μειωθεί ο κίνδυνος έλλειψης διατροφικών προϊόντων στα ράφια, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού και των πιθανών εμποδίων που εγείρει στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ από την άλλη τα εγχωρίως παραγόμενα αγροτικά προϊόντα μένουν αδιάθετα και καταστρέφονται.
Παράλληλα, θα δίνεται η δυνατότητα στο σύνολο της ελληνικής παραγωγής και ιδιαίτερα των νωπών και ευαλλοίωτων προϊόντων να διατίθενται άμεσα στην αγορά, ώστε να εξασφαλιστεί η επάρκεια σε ποιοτικά ελληνικά αγροτικά προϊόντα.
Πώς λειτουργεί
Κατά την είσοδό του στην εφαρμογή, το φυσικό ή το νομικό πρόσωπο θα καταχωρίζει τα προϊόντα του, θα αναγράφει την τιμή τους (σ.σ. εφόσον το επιθυμεί), τις ποσότητες, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους, θα έχει προσθέσει και φωτογραφίες τους, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα αναθεώρησης και αλλαγών οποιαδήποτε στιγμή.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, ο κάθε παραγωγός «το επόμενο διάστημα θα μπορεί να ανεβάζει βίντεο, link από τη φάρμα του», προκειμένου ο υποψήφιος αγοραστής να βλέπει από πού προέρχεται το προϊόν το οποίο θα αγοράσει.
Από την πλευρά του ο χονδρέμπορος μπορεί να αναζητά προϊόντα με βάση την κατηγορία, τον τύπο, το είδος, τις πιστοποιήσεις, τη γεωγραφική περιοχή παραγωγής και διάθεσης, να συλλέγει πληροφορίες και να επικοινωνεί με τον παραγωγό, ομάδα παραγωγών ή συνεταιρισμό, για τις ποσότητες, τη διαθεσιμότητα και άλλες εμπορικές προδιαγραφές.
Μέσω της εφαρμογής οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν τόσο την κατηγορία αλλά και το είδος του προϊόντος που ψάχνουν, σε πραγματικό χρόνο, ενώ μπορούν να εντοπίζουν τη διαθέσιμη παραγωγή και με βάση γεωγραφικά κριτήρια, για την καλύτερη οργάνωση των αγορών τους και της μεταφοράς.
Οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, θα εισέρχονται στην υπηρεσία ελεύθερα, χωρίς να απαιτείται εγγραφή, μπορώντας έτσι να έχουν άμεση επαφή με τους παραγωγούς και τα προϊόντα τους και, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Σκρέκας, «ο επισκέπτης θα βλέπει τι θα θέλει και θα το παίρνει».
Πώς θα γίνεται η πρόσβαση
Προκειμένου ένας αγρότης ή ένα νομικό πρόσωπο να εισέλθει στην εφαρμογή θα πρέπει να δημιουργήσει προφίλ, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του TAXISnet. Χρήση της πλατφόρμας μπορούν να κάνουν αγρότες που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ) του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αλλά και συνεταιρισμοί, εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Αγροτικών Συνεταιρισμών και άλλων συλλογικών φορέων.
Οι έμποροι, που είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), για να εισέλθουν στην πλατφόρμα, θα πρέπει να δώσουν τους κωδικούς TAXISnet του ΑΦΜ της εμπορικής τους δραστηριότητας.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις