Καθώς οι καταναλωτές αρχίζουν δειλά να επιστρέφουν στις συνήθειες τους πριν από την κρίση, οι Βρετανοί αναλυτές του IWSR εκτιμούν ότι θα χρειαστούν πέντε χρόνια για να επιστρέψει ο τομέας των αλκοολούχων ποτών στις αποδόσεις του 2019.
"Είναι σαφές ότι η πανδημία θα έχει βαθύτερο και πιο διαρκές αντίκτυπο στον παγκόσμιο τομέα των αλκοολούχων ποτών από οτιδήποτε έχουμε βιώσει στο παρελθόν. Ακόμη και η επιβράδυνση που ακολούθησε την οικονομική κρίση του 2008 ήταν λιγότερο σοβαρή από αυτήν που βλέπουμε αυτήν τη στιγμή. Με πολλούς τρόπους, το 2019 μπορεί να ήταν το τελευταίο «κανονικό» έτος για τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών ». Τα σχόλια του Mark Meek, CEO του The IWSR, είναι χωρίς προφάσεις. Όχι μόνο οι ζημίες που υπέστησαν στον τομέα του CHR (εστίαση, κάβες, ξενοδοχεία) και του ταξιδιωτικού λιανικού εμπορίου δεν αντισταθμίστηκαν από τις πωλήσεις της μαζικής διανομής ή του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και οι ψυχολογικές και σωματικές επιπτώσεις της κρίσης θα συνεχίσουν να έχουν διαρκές αντίκτυπο στην κατανάλωση. Περιγράφοντας την ανάκαμψη με τη μορφή "Swoosh Nike", το IWSR προβλέπει μια μακροπρόθεσμη ανάκαμψη πολύ πιο σταδιακή από τις αρχικές προβλέψεις. Στην πραγματικότητα, η πανδημία τονίζει μόνο τα υπάρχοντα κενά, ανεξάρτητα από τον τομέα δραστηριότητας. Έτσι, ο αναλυτής επισημαίνει ότι το 2019 η κατανάλωση κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες είχε μειωθεί για πρώτη φορά σε 25 χρόνια, ενώ η μείωση συνεχίστηκε στη βορειοδυτική Ευρώπη, με εξαίρεση την κατανάλωση των αφρωδών οίνων, οι οποίοι θα μπορούσαν να επιστρέψουν πιο δυναμικά από ό, τι τα κρασιά. Μεταξύ των παραγόντων που θα μπορούσαν να επιταχύνουν την ανάκαμψη, ο αναλυτής αναφέρει φυσικά το ηλεκτρονικό εμπόριο ως τη νέα πρόσβαση στην αγορά.
Ο αναλυτής εκτιμά ότι θα χρειαστούν πέντε χρόνια για να ανακάμψει ο τομέας από την πανδημία, αυτό οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι BRIC (αναδυόμενες οικονομίες Βραζιλίας, Ρωσίας, Ινδίας, Κίνας) πιθανότατα δεν θα αναπτυχθούν προς όφελος της παγκόσμιας αγοράς αυτή τη φορά, σε αντίθεση με αυτό που συνέβη το 2008- 2009 "Η Κίνα πιθανότατα θα δώσει ώθηση, ειδικά αν η επιδημία δεν ξαναεμφανιστεί εκεί, αλλά πιθανώς η Ρωσία, η Ινδία και η Βραζιλία δεν θα συνεισφέρουν τόσο πολύ στη ζήτηση αυτή τη φορά", συνεχίζει ο Mark Meek . "Το νέο BRIC, συγκεκριμένα η Αφρική, θα επηρεαστεί αναμφίβολα από τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου και την κρίση Covid-19 που είναι πιθανό να αναπτυχθεί και σε αυτήν την ήπειρο." Αυτή η κατάσταση επιδεινώνεται άμεσα από την απροθυμία μεταξύ των καταναλωτών να πραγματοποιούν συχνές επισκέψεις στον τομέα CHR και να πραγματοποιούν ταξίδια στο εξωτερικό, ακόμη και μετά την πλήρη άρση των περιορισμών. Όπως επισημαίνει το IWSR, οι Κινέζοι καταναλωτές δεν έσπευσαν σε μπαρ, εστιατόρια και νυχτερινά κέντρα - μερικά από τα οποία άνοιξαν για να κλείσουν αργότερα - και η χρήση βιντεοδιασκέψεων μπορεί να αμφισβητήσει την ανάγκη για πραγματοποίηση πολλών ταξιδιών με αεροπλάνο. Για να μην αναφέρουμε τις θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον που ορισμένοι θα θέλουν να διατηρήσουν, ούτε τη δραστική μείωση του αριθμού των πτήσεων που προσφέρονται, λόγω οικονομικών δυσκολιών στον αεροναυτικό τομέα.
"Είναι σαφές ότι υπήρξε ένας τεράστιος προσανατολισμός υπέρ της οικιακής κατανάλωσης σε βάρος της CHR, αλλά αυτή η αλλαγή δεν θα είναι μόνιμη, μακροπρόθεσμα", αναφέρει ο διευθυντής του The IWSR , Alistair Smith. "Καθώς η κοινωνική απόσταση και οι περιορισμοί εξαφανίζονται, πολλοί καταναλωτές θα ξανακάνουν πραγματικότητα την επιθυμία τους να πίνουν λιγότερο αλλά καλύτερα και θα συνεχίσουν να ευνοούν τη μετριοπαθή κατανάλωση και την ευεξία. Μακροπρόθεσμα, αυτή η κρίση θα ενισχύσει μόνο τη δυναμική εναλλακτικών ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ ή χωρίς αλκοόλ».
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις