Συλλογικά, τα μέλη έχουν δεσμευτεί να προμηθεύσουν περισσότερα από 400.000 οχήματα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών
Ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον αναμένεται να προωθήσει την απαγόρευση πωλήσεων καινούργιων βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2030, ως μέρος μιας σειράς νέων ανακοινώσεων πολιτικής για να οδηγήσει το Ηνωμένο Βασίλειο προς τον στόχο του καθαρού μηδενικού.
Αναφορές εμφανίστηκαν στους Financial Times ότι η Johnson αναμένεται να επιβεβαιώσει τη νέα προθεσμία για την πώληση νέων οχημάτων βενζίνης και ντίζελ αυτή την εβδομάδα. Η νέα ημερομηνία το 2030 θα βοηθήσει τις προσπάθειες του Ηνωμένου Βασιλείου να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Οι μεταφορές είναι ο μεγαλύτερος τομέας εκπομπών στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 30% των εθνικών εκπομπών άνθρακα. Αν και αυτό περιλαμβάνει την αεροπορία, τα οδικά οχήματα αντιπροσωπεύουν περίπου το 19% όλων των εκπομπών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Σύμφωνα με την Theresa May, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου είχε αρχικά εισαγάγει την απαγόρευση των νέων πωλήσεων βενζίνης και ντίζελ αυτοκινήτων με προθεσμία 2040. Μετά από κριτική από πράσινες ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της δικής της Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή, σχετικά με την ευθυγράμμιση της πολιτικής με τον στόχο καθαρού μηδενικού 2050 του Ηνωμένου Βασιλείου, ο Τζόνσον κινήθηκε τον Φεβρουάριο για να αλλάξει την προθεσμία στο 2035. Το 2035 είναι η ημερομηνία που ανέφερε το Κ.Κ.Κ. στις αρχικές του συστάσεις με πλαίσιο για τη νομοθεσία στο καθαρό μηδέν έως τα μέσα του αιώνα.
Σύμφωνα με τους Financial Times, που αναφέρει τις πηγές της Whitehall, η απαγόρευση ντίζελ και βενζίνης το 2030 είναι μία από τις πολλές νέες περιβαλλοντικές πολιτικές που αναμένεται να δημοσιευθούν αυτήν την εβδομάδα.
Την περασμένη εβδομάδα, ο Τζόνσον επιβεβαίωσε ότι ένα σχέδιο 10 σημείων θα δημοσιευτεί «σύντομα», αναφέροντας λεπτομερώς πώς η εστίαση στις πράσινες αγορές «όχι μόνο θα δημιουργήσει χιλιάδες βρετανικές θέσεις εργασίας, αλλά θα αναζωογονήσει τα σχέδιά μας να επιτύχουμε καθαρό μηδέν έως το 2050».
Ο πρωθυπουργός έχει ήδη παρουσιάσει σχέδια για κάθε σπίτι στο Ηνωμένο Βασίλειο να τροφοδοτείται με ηλεκτρισμό από υπεράκτια αιολικά πάρκα εντός της δεκαετίας και έχει παρουσιάσει ένα δοχείο 160 εκατομμυρίων λιρών για τη στήριξη του κλάδου. Αυτή η δέσμευση έχει δείξει ότι η κυβέρνηση αυξάνει το στόχο της το 2030 για εγκατεστημένη υπεράκτια αιολική ικανότητα από 30GW σε 40GW.
Οι Financial Times ανέφεραν ότι το σχέδιο της Johnson θα μπορούσε επίσης να καλύψει την παραγωγή υδρογόνου και τις υποδομές. δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) · συνθετικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα για αεροπορικούς και μικρούς αρθρωτούς αντιδραστήρες. Σχετικά με το τελευταίο, το Συντηρητικό Κόμμα έχει δεσμευτεί να δημιουργήσει μια εγκατάσταση πυρηνικής σύντηξης έως το 2040.
Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν περίπου το 7% των αγορών νέων οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με την Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπορευμάτων.
Η κίνηση έρχεται μετά από εντυπωσιακές πιέσεις από εταιρείες. Τον Σεπτέμβριο, ένας συνασπισμός 27 εταιρειών κάλεσε τον Μπόρις Τζόνσον να προωθήσει την απαγόρευση του Ηνωμένου Βασιλείου για νέες πωλήσεις βενζίνης και ντίζελ έως το 2030.
Το Ηνωμένο Βασίλειο Electric Fleets Coalition, που συγκροτήθηκε από το The Climate Group και το BT, αποτελείται από δεκάδες επιχειρήσεις που έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους για την ηλεκτροδότηση των δικών τους οδικών μεταφορών. Συλλογικά, τα μέλη έχουν δεσμευτεί να προμηθεύσουν περισσότερα από 400.000 οχήματα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών.
Για να υποστηρίξει την ταχεία απαγόρευση, ο Συνασπισμός ζητά υποστήριξη πολιτικής για να ξεκλειδώσει περαιτέρω επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα σε δίκτυα ταχείας χρέωσης. Για τον προϋπολογισμό του 2020, ο καγκελάριος Rishi Sunak διαθέτει 500 εκατομμύρια λίρες για το σκοπό αυτό.
Ο Συνασπισμός προτείνει επίσης ότι η κυβέρνηση παρέχει μακροπρόθεσμη βεβαιότητα σε συστήματα οικονομικών κινήτρων για ΕΕ, τόσο για επιχειρήσεις όσο και για ιδιώτες. Προς το παρόν, το Plug-In Grant πρόκειται να κλείσει το 2023. Ζητά επίσης μεγαλύτερη υποστήριξη για τους τομείς παραγωγής μπαταριών και παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος στο Ηνωμένο Βασίλειο.