Από τη στιγμή που η διακυβέρνηση Τραμπ αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το όπλο των δασμών στη διαμάχη των κατασκευαστών αεροσκαφών Boeing - Airbus, οι εξαγωγές ισπανικού λαδιού στην άλλη πλευρά του ατλαντικού καποντίστηκαν κατά 80%.
Σύμφωνα με το euronews, η αλλαγή φρουράς στον Λευκό Οίκο δεν έχει αλλάξει προς το παρόν την κατάσταση, φέρνοντας τους Ισπανούς παραγωγούς σε απόγνωση.
«Όλα τα σχέδια ανάπτυξης σταμάτησαν λόγω των δασμών. Και τώρα ελπίζουμε, αν γίνει άρση, ότι θα καταφέρουμε να επιτύχουμε τους στόχους μας. Αλλά θα χρειαστεί χρόνος, διότι όλη αυτή την περίοδο ξοδέψαμε πολλά χρήματα για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας στις ΗΠΑ», δηλώνει ο Φερνάντο Γκαρσία Ντελα Κρουζ, γενικός διευθυντής της εταιρείας "Aceites García de la Cruz ".
Οι τεράστιες επενδύσεις που είχαν χαρίσει στο ισπανικό ελαιόλαδο ηγετική θέση στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών χάθηκαν σε μια στιγμή στη μαύρη τρύπα που άνοιξε η επιβολή δασμών έως και 25%.
«Η μείωση των εξαγωγών και η συρρίκνωση της αγοράς στις άλλες χώρες της Ένωσης που εξάγουν στις Ηνωμένες Πολιτείες, οδηγεί σε απώλειες άνω 4 δισ ευρώ», δηλώνει ο Ραφαέλ Ρίκο Λαπουέντε, γενικός διευθυντής της "Asoliva".
Και όλα αυτά ενώ οι εισαγωγές ελαιόλαδου στις Ηνωμένες Πολιτείες από τις υπόλοιπες αγορές αυξήθηκαν κατά 19% το 2020. Προκειμένου να μην χάσουν εντελώς το μερίδιό τους στην αμερικανική αγορά και για να αποφύγουν τους δασμούς, οι ισπανικές εταιρίες ξεκίνησαν να συσκευάζουν και να εμπορεύονται ελαιόλαδο από την Τυνησία.
«Αν αυτή η κατάσταση δεν αλλάξει ο ελαιοπαραγωγικός κλάδος είναι καταδικασμένος να αλλάξει έδρα και αυτό θα βλάψει τους παραγωγούς και τα κέρδη τους με συνέπεια να τεθούν σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας σε ένα τομέα τόσο σημαντικό στην Ισπανία», τονίζει ο Ινιάκι Μπενίτεθ, εκπρόσωπος των αγροτικών συνεταιρισμών Ισπανίας.
Ο απεσταλμένος του Euronews στο Τολέδο, Χουάν Κάρλος Ντε Σάντος μεταδίδει: «Ο ελαιοπαραγωγικός τομέας ζητάει τη διεύρυνση των διπλωματικών διαβουλεύσεων της Ισπανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την διακυβέρνηση Μπάιντεν. Ζητούν να τερματιστούν το συντομότερο οι υπερβολικοί δασμοί στις ισπανικές εταιρίες και τους παραγωγούς, εξαιτίας της κόντρας των κατασκευαστών αεροσκαφών, στην οποία δεν εμπλέκονται».
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις