Προτάσεις και παρατηρήσεις  της Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ για τον ρόλο των  Γεωργικών συμβούλων
Προτάσεις και παρατηρήσεις  της Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ για τον ρόλο των  Γεωργικών συμβούλων

«Προτάσεις και παρατηρήσεις  της Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ για τον ρόλο των  Γεωργικών συμβούλων Δ.Υ στη εφαρμογή του υπο-Μέτρου 2.1». Ακολουθούν αναλυτικά οι προτάσεις:

Κύριε Υπουργέ

Κύριε Υφυπουργέ

 

Σε εφαρμογή απόφασης της συνεδρίασης της 27ης -4ου -2021 του Δ.Σ της Ομοσπονδίας μας, σας απευθύνουμε σήμερα την παρούσα, προκειμένου να συμβάλουμε στην διαβούλευση και στην τελική   διαμόρφωση  της Υ.Α του πλαισίου εφαρμογής του υπο-Μέτρου 2.1 «Χρήση συμβουλευτικών υπηρεσιών στο γεωργικό  τομέα» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2020 (ΠΑΑ)¨ ( Γ σχετικό).

Είναι αλήθεια πως δεν περιμέναμε να υπάρξει ανάγκη να επανέλθουμε  με νεώτερο έγγραφο μας  και για δεύτερη φορά σε μικρό χρονικό διάστημα,   καθώς με το (Β) σχετικό μας είχαμε αιτηθεί την συμμετοχή μας στην Ομάδα Εργασίας   στο πλαίσιο της πρόβλεψης που υπάρχει στην παράγραφο 6 του άρθρου 3 της Υ.Α 1583/335048 / 30-11-2020 ( ΦΕΚ  B’ 5538/17.12.2020). Με τη συμμετοχή μας σε αυτή και μέσα από ένα χρήσιμο  και παραγωγικό διάλογο  με τους υπηρεσιακούς παράγοντες και τους άλλους φορείς που συμμετέχουν σε αυτή, ευελπιστούσαμε να συνεισφέρουμε με τις γνώσεις και την πείρα μας στην εξεύρεση εκείνων των ΄΄ χρυσών τομών ΄΄ που θα καθιστούσαν το υπο-μέτρο 2.1 πραγματικά χρήσιμο και με πολλές πιθανότητες επιτυχίας.  Φαίνεται όμως ότι η συγκεκριμένη ομάδα εργασίας   είναι πολύ ΄΄ακριβοθώρητη΄΄ και η συμμετοχή μας ήταν ανεπιθύμητη για αδιευκρίνιστους σε μας λόγους. Λυπούμαστε πολύ βέβαια γιατί άλλες ήταν οι αρχικές ενδείξεις από μέρους σας σε ότι αφορά την επιθυμία σας σχετικά με την παραγωγική συνεργασία μας. Έστω και έτσι όμως εμείς δεν απεμπολούμε τον θεσμικό μας ρόλο και κάνουμε το καθήκον μας με την παρούσα γραπτή παρέμβαση μας.

Η ομοσπονδία μας εξ αρχής είχε διαφωνήσει με την αναγκαιότητα οι συνάδελφοι Γεωτεχνικοί του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ  και των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού, να κάνουν ιδιαίτερη εκπαίδευση  προκειμένου να πιστοποιηθούν ως ΄΄ Γεωργικοί Σύμβουλοι΄΄ . Αυτό το είχαμε ζητήσει με το (Α) σχετικό μας έγγραφο από τον προκάτοχό σας υπουργό κ. Αραχωβίτη, υποστηρίζοντας το αυτονόητο. Είχαμε πει  συγκεκριμένα πως ΄΄ … είναι από κάθε άποψη παράδοξο όσο και αν συνδεθεί με προγράμματα, μέτρα, δράσεις, ΚΑΠ, προστασία περιβάλλοντος και υδάτων, κ.ο.κ , καθώς όλα αυτά είναι αντικείμενα τις καθημερινότητάς μας και σε αυτά   αναλώνουμε ένα μεγάλο μέρος του χρόνου και των υπηρεσιών … Είναι αυτά που έχουμε σπουδάσει, αλλά και αυτά που οι φορείς που εργαζόμαστε  μας εκπαιδεύουν προκειμένου να παρέχουμε δημόσια υπηρεσία…΄΄.  Ξεκάθαρη θέση της Ομοσπονδίας μας είναι ότι οι Γεωτεχνικοί Δ.Υ είναι φύση και θέση γεωργικοί σύμβουλοι και ως τέτοιοι πρέπει να αντιμετωπίζονται. Ο θεσμός των  γεωργικών εφαρμογών ( όπως έχει αποδοθεί στα ελληνικά ο αγγλικός όρος agricultural extension ) και οι οποίες υπηρετήθηκαν  με απόλυτη επιτυχία επί δεκαετίες από τους συναδέλφους μας, συνέβαλαν τα μέγιστα τόσο στην διατροφική επάρκεια της χώρας, όσο και στην εξαγωγική της  δυναμική  και είναι η λύση στο πρόβλημα των γεωργικών συμβουλών ακόμη και στις μέρες μας. Φυσικά για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχει η θέληση για την επαρκή στελέχωση των Γεωτεχνικών υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα διοίκησης  της χώρας και να γίνονται συνεχόμενες και όχι αποσπασματικές προσλήψεις. Οι γεωργικές συμβουλές είναι μία επιστημονική  διαδικασία ουσίας   και με αυτό το πρίσμα πρέπει να αντιμετωπίζονται και όχι να εστιάζουμε απλά στην εφαρμογή μέτρων, υπο-μέτρων και δράσεων του εκάστοτε ΠΑΑ, απλά και μόνο για ν αντλούνται αποσπασματικά  πόροι από την Ε.Ε.

Ωστόσο, παρ΄ όλη την διαφωνία μας και τις επιφυλάξεις μας, είχαμε συστήσει στους συναδέλφους μας   να εγγραφούν στο συγκεκριμένο μητρώο Γ.Σ.  ώστε να  μη δημιουργηθούν    παράδοξες και παράλογες καταστάσεις και  να μην αποκλειστεί η  συμμετοχή τους σε αναπτυξιακά μέτρα, δράσεις, αλλά και να μην  δημιουργηθούν προϋποθέσεις άνισης υπηρεσιακής αντιμετώπισής τους. Η πολιτική ηγεσία όμως και τότε, αλλά και η επόμενη της δικής σας κυβέρνησης, θεώρησε προφανώς ότι η συμμετοχή μας στο μητρώο  είναι επιθυμητή, χρήσιμη, απαραίτητη ή ότι άλλο θέλει να υποθέσει κάποιος  και γι αυτό πρέπει και εμείς να ΄΄ εκπαιδευτούμε ΄΄  με τον ίδιο τρόπο που θα εκπαιδεύονταν και οι συνάδελφοι του ιδιωτικού τομέα. Έτσι, χωρίς να θέλουμε τώρα να σχολιάσουμε τα της ποιότητας της συγκεκριμένης εκπαιδεύσεως, όσοι συνάδελφοι μας άκουσαν και το  επιθυμούσαν και οι ίδιοι,  μπήκαν στην βάσανο αυτής της διαδικασίας και πέρσι τέτοια εποχή πιστοποιηθήκαν και εγγράφηκαν στο μητρώο Γεωργικών Συμβούλων μετά από μία πεντάμηνη σχεδόν  χρονοβόρα ηλεκτρονική διαδικασία.

Και τώρα κύριοι Υπουργοί τί; Ένα ακόμη χαρτί στο βιογραφικό μας; Πιστεύετε δηλαδή, ότι μετά από όλα τα έτη σπουδών και την προϋπηρεσία μας, αναζητούσαμε μία ΄΄ πιστοποίηση ΄΄ στα αντικείμενα που καθημερινά δουλεύουμε και ασκούμε ή απλώς ΄΄ να΄χαμε  να΄ λέγαμε΄΄ για να  περνά η ώρα; Εμείς λοιπόν δεν αντιμετωπίζουμε με τέτοια ελαφρότητα   ούτε τους συναδέλφους μας , την οικογενειακή τους ζωή και τον προσωπικό τους χρόνο, ούτε φυσικά την επιστήμη μας και την δουλειά μας. Επιθυμούμε και απαιτούμε την σαφή, ξεκάθαρη και ενεργή συμμετοχή και εμπλοκή μας στο υπο- μέτρο 2.1 και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους. Πρέπει να γίνει κατανοητό από εσάς, από  τους συναδέλφους στον ιδιωτικό τομέα και φυσικά και από το  ΓΕΩΤΕΕ, το οποίο ως Επιστημονικό Επιμελητήριο πρέπει και οφείλει να εκφράζει το σύνολο των Γεωτεχνικών και το οποίο με μία παραδόξως άστοχη  και άδικη για εμάς επιστολή ( την με αρ.2200/16-4-2021),  κυριολεκτικά μας ΄΄ εξαφάνισε ΄΄ από τις προτάσεις του για τους γεωργικούς συμβούλους. Αυτό ήδη προκάλεσε την με αρ. 94/22-4-2021 επιστολή του πρωτοβάθμιου σωματείου μας, της ΠΕΓΔΥ, η οποία  με απορία και έκπληξη το καλεί να επανατοποθετηθεί κατόπιν διαλόγου.  Αλήθεια όμως με ποιους  διαβουλεύτηκε και ποιους συναδέλφους Δ.Υ ρώτησε το ΓΕΩΤΕΕ για να κάνει αυτήν την ΄΄μαγική΄΄ ( από την ικανότητα να εξαφανίσει ένα μεγάλο μέρος των πιστοποιημένων συμβούλων που είναι οι Δ.Υ) πρόταση; Μήπως ρώτησε εμάς ως Ομοσπονδία  ή τα πρωτοβάθμια σωματεία μας που τους εκπροσωπούμε ή μήπως ρώτησε τα παραρτήματα του όπως το   ΓΕΩΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας  που στην αντίστοιχή  πρόταση-επιστολή του (την με αρ. 181/2-4-2021), την οποία την συνυπογράφει    μαζί με  άλλους δεκατρείς φορείς του γεωτεχνικού χώρου , ζήτησε να μην αποκλειστεί κανένας – και οι Δ.Υ- από την διαδικασία; Είναι λογικό οι πολυάριθμοι – νέοι κυρίως - συνάδελφοι  του ιδιωτικού τομέα που πιστοποιήθηκαν να υποχρεωθούν να ΄΄ μαντρωθούν΄΄ σε συγκεκριμένους  ΄΄ all in one ΄΄ ομίλους; Και μην κάνουν κάποιοι πως δεν καταλαβαίνουν τι εννοούμε με αυτό γιατί η χώρα μας δεν είναι μεγάλη σε μέγεθος και όλοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει, αλλά και πως εξελίσσεται δυστυχώς η κατάσταση και όχι μόνο στο υπο- μέτρο 2.1. Αργά, αλλά σταθερά, οι γεωργοί, κτηνοτρόφοι και αλιείς μας, όπως και οι γεωτεχνικοί επιστήμονες, οδηγούνται και ΄΄ μαντρώνονται ΄΄  σε ομίλους εταιρειών. Η λογική αυτή προσομοιάζει στο ΄΄ βραχιολάκι ΄΄ που εφαρμόζεται στον τουρισμό και θέλει  όλους μέσα στα μεγάλα μαγαζιά μην πέσει κανένα ψίχουλο εκτός!  Και όσοι μιλάνε υποκριτικά για κάποια ασυμβίβαστα, ας δικαιολογήσουν πως είναι δυνατόν σε όλες τις γωνιές της Ελλάδος να υπάρχουν τέτοιοι όμιλοι  - μικροί ή μεγάλοι δεν έχει σημασία -  που κάνουν προφανώς τα πάντα; Γιατί φυσικά δεν είναι ασυμβίβαστο   να υπάρχει ουσιαστικά η ίδια ΧΨΖ εταιρεία, με τους ίδιους λίγο-πολύ μετόχους-ιδιοκτήτες   σε μορφή π.χ ΑΕ, ΟΕ, ΙΚΕ  και να κάνει εμπορία φαρμάκων κ μηχανημάτων η πρώτη, σποροπαραγωγή η δεύτερη και παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών η τρίτη αντίστοιχα!!! Ποιους κοροϊδεύουμε;

Σε ότι αφορά τον τρόπο εμπλοκής μας η θέση μας επιθυμούμε να είναι ξεκάθαρη και δίκαιη προς όλους. Πριν μπούμε σε κάποιες επιμέρους λεπτομέρειες θα την περιγράψουμε εν συντομία και σε ότι αφορά το πνεύμα της. Επίσης, παρ΄ όλο που ως Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ  δεν εκπροσωπούμε και ούτε έχει προηγηθεί κάποια προσυνεννόηση με τους συναδέλφους που υπηρετούν στα Ν.Π.Ι.Δ  που εποπτεύονται  από το Υπ.Α.Α.Τ, θεωρούμε πως ότι προτείνουμε για τα μέλη μας, κάλλιστα μπορεί να εφαρμοστεί και γι αυτούς, καθώς ήδη κατά την διαδικασία εγγραφής μας στο μητρώο τηρήθηκε ή ίδια διαδικασία και ουσιαστικά και αυτοί ανήκουν στον δημόσιο τομέα. Διευκρινίζουμε όμως  και   τονίζουμε προς αποφυγή κάθε παρεξηγήσεως πως πρέπει να ζητηθεί   η δική τους άποψη,  δεδομένου πως εμείς  αντίθετα με άλλους, δεν έχουμε καμία πατερναλιστική διάθεση και απεχθανόμαστε τέτοιες συμπεριφορές.

Η πρότασή μας, εν συντομία, είναι η εξής:

  1. Να δημιουργήσει ο ΕΛΓΟ ένα μητρώο ελεγκτών γεωργικών συμβούλων (ΕΓΣ) το οποίο να αποτελείται αποκλειστικά από πιστοποιημένους ( και αυτούς που μελλοντικά θα πιστοποιηθούν)  γεωργικούς  συμβούλους δημοσίους υπαλλήλους (δηλαδή τους υπαλλήλους του στενού  Δημοσίου τομέα, των Ν.Π.Δ.Δ, των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και με την επιφύλαξη που προηγουμένως  διατυπώσαμε και κάθε σεβασμό σε τυχών διαφορετική τους θέση και των  συναδέλφων των Ν.Π.Ι.Δ που εποπτεύονται  από το Υπ.Α.Α.Τ).
  2. Ο ρόλος των συγκεκριμένων ελεγκτών θα είναι   να αξιολογούν και ελέγχουν    τους φακέλους που θα κατατίθενται από τους φορείς τόσο κατά την αρχική διαδικασία ένταξης τους ( αιτήσεις στήριξης), όσο και ετησίως (αιτήσεις πληρωμής). Η εργασία τους θα γίνεται εκτός ωραρίου εργασίας, στις άδειες και τα  Σαββατοκύριακα ( ή όποτε έχουν το προβλεπόμενο ρεπό) και γενικά τις αργίες , δεν θα απαιτείται άδεια υπηρεσιακού συμβουλίου καθώς παρέχουν δημόσιο έργο και θα υπάρχει ανώτατο προβλεπόμενο όριο αξιολογήσεων/ελέγχων ανά έτος (πλαφόν) για κάθε ελεγκτή.
  3.  Η αμοιβή τους θα γίνεται με την   ξεκάθαρη διαδικασία του τίτλου κτήσης και με συγκεκριμένο ποσό ανά φάκελο. Παρόμοια διαδικασία τόσο για την μη αναγκαιότητα άδειας υπηρεσιακού συμβουλίου, όσο και για την πληρωμή ακολουθείται από την ΕΛΣΤΑΤ και συγκεκριμένα στην τρέχουσα απογραφή της Γεωργίας & Κτηνοτροφίας 2021. 

Αναλυτικά και για να υλοποιηθεί η ανωτέρω πρόταση μας, πρέπει επί του δημοσιευθέντος σχεδίου Υπουργικής Απόφασης «Καθορισμός πλαισίου εφαρμογής υπο-Μέτρου 2.1 «Χρήση συμβουλευτικών υπηρεσιών στο γεωργικό τομέα» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) της Ελλάδας 2014-2020», να γίνουν κάποιες προσθέσεις και τροποποιήσεις. Σίγουρα δεν είναι μέσα στις προθέσεις και στις  δυνατότητες μας να  επανασυγγράψουμε όλο το σχέδιο της ΥΑ. Με κίνδυνο λοιπόν να μας διαφύγει κάτι σε ότι αφορά το νομοτεχνικό μέρος,   αλλά πιστεύουμε  ενδεικτικά του νοήματος της πρότασής μας, παραθέτουμε τα εξής προτεινόμενα:

  • Άρθρο 4.Πρέπει να προστεθεί εννοιολογικός προσδιορισμός για τους Ελεγκτές Γεωργικών Συμβούλων , να συμπληρωθεί ο ορισμός των   Μητρώων και να περιγραφεί το όριο των δυνάμενων ελέγχων. Οι όροι  προτείνεται να είναι ως εξής :
    • Ελεγκτές Γεωργικών Συμβούλων (ΕΓΣ) : τα φυσικά πρόσωπα τα οποία πιστοποιούνται ως Γεωργικοί Σύμβουλοι (ΓΣ) βάσει των προϋποθέσεων, της διαδικασίας και των κριτηρίων των άρθρων 6, 7 και 8 της ΥΑ 163/13692/25.1.2018 (ΦΕΚ Β΄ 267 και 590), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει  και είναι υπάλληλοι του   Δημοσίου , των Ν.Π.Δ.Δ, των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και των Ν.Π.Ι.Δ που εποπτεύονται από το Υπ.Α.Α.Τ. Για την  απασχόλησή τους ως ΕΓΣ, η οποία πραγματοποιείται  εκτός του ατομικού ωραρίου εργασίας τους και στο χρονικό διάστημα αδείας ή αργιών, δεν απαιτείται άδεια του υπηρεσιακού συμβουλίου της υπηρεσίας τους ή άλλου υπηρεσιακού ή διοικητικού οργάνου.
    • Μητρώα Γεωργικών Συμβούλων (ΓΣ), Ελεγκτών Γεωργικών Συμβούλων (ΕΓΣ) και Φορέων Παροχής Γεωργικών Συμβουλών (ΦΠΓΣ): οι επίσημοι κατάλογοι των εγγεγραμμένων ΓΣ, ΕΓΣ και ΦΠΓΣ που έχουν πιστοποιηθεί και τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή στον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, σύμφωνα με το άρθρο 9 της υα 163/13692/25.1.2018 (ΦΕΚ Β΄ 267 και 590), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και συμπληρώνεται με την παρούσα.
    • Ανώτατος Αριθμός Επιτρεπόμενων Ελέγχων αιτήσεων στήριξης ή/και πληρωμής ανά ΕΓΣ και τρόπος αμοιβής τους:  ορίζεται πως ο ανώτατος αριθμός επιτρεπόμενων ελέγχων αιτήσεων στήριξης ή/και πληρωμής ανά ΕΓΣ και ανά έτος  είναι οι εβδομήντα αιτήσεις συνολικά. Με απόφαση του Προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί έως τις εκατό αιτήσεις σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για το συγκεκριμένο έτος. Ως χρονική περίοδος διενέργειας των ελέγχων , προκειμένου να τηρηθεί το ανώτατο όριο, λαμβάνονται οι ημερομηνίες ανάθεσης τους μέσω του ΟΠΣΑ. Η αμοιβή τους γίνεται με την διαδικασία του τίτλου κτήσης όπως κάθε φορά ισχύει και με τα ποσά που προβλέπονται στο άρθρο 22.

 

  • Άρθρο 5. Πρέπει να τροποποιηθεί  και συμπληρωθεί ως εξής:
    • 3 Αρμόδιος φορέας για τη διαχείριση των δαπανών είναι ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (εφεξής ΟΠΕΚΕΠΕ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 62 του ν. 4314/2014 (ΦΕΚ Α΄ 265), όπως κάθε φορά ισχύει . Ο Έλεγχος διενεργείται από τους ΕΓΣ , οι οποίοι αναλαμβάνουν το έργο με απευθείας ανάθεση  μέσω του ΟΠΣΑ τόσο τις αιτήσεις στήριξης για αρχική αξιολόγηση, όσο και τις αιτήσεις πληρωμής.  .
    • 5 Αρμόδιος φορέας επιμόρφωσης, πιστοποίησης και ελέγχου των ΓΣ, των ΕΓΣ και των ΦΠΓΣ και τήρησης των αντίστοιχων Μητρώων είναι ο Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός – ΔΗΜΗΤΡΑ (εφεξής ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ), σύμφωνα με το άρθρο 5 της υα 163/13692/25.1.2018 (ΦΕΚ Β΄ 267 και 590), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και συμπληρώνεται με την παρούσα.

 

  • Άρθρο 12. Πρέπει να τροποποιηθεί  και συμπληρωθεί ως εξής:
  • 2 Ο διοικητικός έλεγχος των υποβληθεισών αιτήσεων στήριξης πραγματοποιείται, με ευθύνη του ΕΦΔ, μέσω του πληροφοριακού συστήματος υποστήριξης. Το έργο αναλαμβάνουν οι ΕΓΣ με απευθείας χρέωση μέσω του ΟΠΣΑ. Την ανάθεση των αιτήσεων την κάνει ο ΕΦΔ ή ο ΟΠΕΚΕΠΕ και αυτή πρέπει να γίνει αποδεκτή εντός αποκλειστικού χρονικού διαστήματος  που θα ορίζεται στην εκάστοτε πρόσκληση του υπο-μέτρου 2.1 ειδάλλως ανατίθεται σε άλλον ελεγκτή.  Οι ΕΓΣ αναλαμβάνουν προς έλεγχο και αξιολόγηση  αιτήσεις στήριξης της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας της υπηρεσίας τους και σε περίπτωση που δεν υπάρχει επαρκής αριθμός ελεγκτών, δύναται να αναλάβουν και αιτήσεις άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων εντός  της οικείας Περιφέρειας. Τα αποτελέσματα σε κάθε στάδιο του διοικητικού ελέγχου μεταφέρονται στο ΟΠΣΑΑ με κατάλληλη διαδικτυακή υπηρεσία.
  • 11 Ο ΕΦΔ για την εξέταση των προσφυγών υποστηρίζεται από Επιτροπή Ενστάσεων. Μέλη της μπορούν να είναι υπάλληλοι της ΕΥΔ και της ΕΥΕ ΠΑΑ κατά προτεραιότητα και γενικότερα υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ και του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, οι οποίοι είναι ΕΓΣ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, στα οποία παρέχεται πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα για τη διευκόλυνση των εργασιών τους. Η Επιτροπή εξετάζει το σύνολο των ενστάσεων και συντάσσει αιτιολογημένο πόρισμα προς τον ΕΦΔ για να το κοινοποιήσει στους ενδιαφερόμενους. Σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζεται ότι υπάλληλοι που έχουν λειτουργήσει ως ελεγκτές αίτησης στήριξης, δεν συμμετέχουν στη διαδικασία εξέτασης προσφυγής που αφορά τη συγκεκριμένη αίτηση στήριξης.

 

  • Άρθρο 21. Πρέπει να τροποποιηθεί  και συμπληρωθεί ως εξής:
  • 1 Ο διοικητικός έλεγχος των αιτήσεων πληρωμής πραγματοποιείται, μέσω του πληροφοριακού συστήματος υποστήριξης, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ ή τον φορέα στον οποίο εκχωρείται η αρμοδιότητα σύμφωνα με τη διαδικασία Ι.6.4 «Διοικητικός έλεγχος και έγκριση αιτήσεων πληρωμής ή προκαταβολής» που περιγράφεται στο ΣΔΕ, όπως ισχύει κάθε φορά. Τον έλεγχο τον διενεργούν οι ΕΓΣ, οι οποίοι χρεώνονται με ανάθεση των αιτήσεων την κάνει ο προαναφερόμενος φορέας και αυτή πρέπει να γίνει αποδεκτή εντός αποκλειστικού χρονικού διαστήματος  που θα ορίζεται στην εκάστοτε πρόσκληση του υπο-μέτρου 2.1 ειδάλλως ανατίθεται σε άλλον ελεγκτή.
  • 3 Στο πλαίσιο του διοικητικού ελέγχου των αιτήσεων πληρωμής, ο αρμόδιος για τον έλεγχο της αίτησης ΕΓΣ μπορεί να ζητήσει συμπληρωματικά στοιχεία, να προτείνει αιτιολογημένα περικοπή μέρους ή του συνόλου της στήριξης ή και την ανάκληση της ένταξης του δικαιούχου από το καθεστώς ενισχύσεων. Στην περίπτωση ελλιπούς αίτησης ενημερώνεται ο δικαιούχος για την αποστολή των ελλειπόντων δικαιολογητικών εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία ενημέρωσής του. Στην περίπτωση μη αποστολής τους εντός της  προβλεπόμενης προθεσμίας ο ΟΠΕΚΕΠΕ ή ο φορέας στον οποίο εκχωρείται η αρμοδιότητα προβαίνει στην εκκαθάριση της υποβληθείσας αίτησης πληρωμής.

 

  • Άρθρο 22. Πρέπει να τροποποιηθεί  και συμπληρωθεί ως εξής:

Καταβολή δημόσιας ενίσχυσης κ πληρωμής ΕΓΣ

Α)Ο ΟΠΕΚΕΠΕ καταβάλει στον τραπεζικό λογαριασμό του ΕΓΣ ποσό ίσο με το 3% του αιτηθέντος ποσού εκάστου υποψήφιου δικαιούχου που έλεγξε – αξιολόγησε μετά την ολοκλήρωση και οριστικοποίηση του ελέγχου   των  αιτήσεων  στήριξης και της οριστικής έκδοσης των αποτελεσμάτων.

Β) Η οικονομική στήριξη καταβάλλεται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου τμηματικά, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 18 και σε συνάρτηση με την πρόοδο της υλοποίησης.

Γ) Ο ΟΠΕΚΕΠΕ καταβάλει στον τραπεζικό λογαριασμό του ΕΓΣ ποσό ίσο με το 5% του αιτηθέντος ποσού του δικαιούχου με την ολοκλήρωση και οριστικοποίηση του ελέγχου   της αίτησης πληρωμής και ταυτόχρονα με την καταβολή του ποσού στον δικαιούχο.

 

Κύριε Υπουργέ

Κύριε Υφυπουργέ

 

Όπως ήδη αναφέραμε, τα ανωτέρω επιδέχονται αρκετές βελτιώσεις και συμπληρώσεις προκειμένου να ενσωματωθούν σωστά στο σχέδιο της ΥΑ, αλλά δεν είναι δυνατόν μία συνεδρίαση ενός Γ.Σ και Δ.Σ μίας Ομοσπονδίας να αναπληρώσει την δουλειά της ΄΄περίφημης΄΄ Ομάδας Εργασίας όπου   παρά την θέλησή μας όπως είπαμε,  δεν συμμετέχουμε. Όποιος όμως τα διαβάσει με προσοχή,  θα  του γίνει εύκολα αντιληπτό  ότι  ξεκάθαρη επιλογή και απαίτησή  μας είναι ο δημόσιος ρόλος μας και όχι η εμπλοκή μας σε περίεργες  καταστάσεις και σενάρια. 

Με απλά λόγια τασσόμαστε αναφανδόν με τη γνωστή ρήση ΄΄ ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς ΄΄ που ο θρύλος θέλει να  ταξίδεψε στην εποχή μας από τον γέρο του Μοριά, Θεόδωρο Κολοκοτρώνη.

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία και συνεργασία.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις