Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, το αρμόδιο τμήμα του ΥΠΑΑΤ, σε συνεργασία με τη ΜΕΑ συνέταξαν ένα πρώτο ερωτηματολόγιο, το οποίο και απέστειλαν σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτό αποτελείται από συνολικά δέκα ερωτήσεις και μέσω αυτών ζητούνται από τα υπουργεία Γεωργίας των κρατών της Ένωσης πληροφορίες σχετικά με τη διάρθρωση της αγροτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και στη δια βίου μάθηση καθώς και περαιτέρω στοιχεία που στοχεύουν στην άντληση θετικών πρακτικών από την εμπειρία ευρωπαϊκών κρατών που καινοτομούν στον πρωτογενή τομέα.
Όπως τόνισαν στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων στελέχη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «οι πρώτες απαντητικές επιστολές χωρών μελών, έφτασαν στο ΥΠΑΑΤ, ενώ αναμένονται και οι υπόλοιπες, προκειμένου να γίνει η συνολική επεξεργασία τους».
Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη με την εν λόγω πρωτοβουλία «εγκαινιάζεται ένας δίαυλος επικοινωνίας, διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων, μεταξύ των χωρών μελών της ΕΕ για θέματα αγροτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και συνιστά έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντος που αποδίδει το υπουργείο και ο ίδιος ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπήλιος Λιβανός για το συγκεκριμένο θέμα».
Ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα η εκπαίδευση των αγροτών
Το θέμα της εκπαίδευσης των αγροτών βρίσκεται ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις θα συμβάλει στον εκσυγχρονισμό της ελληνικής αγροτικής οικονομίας και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες.
Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό πριν από μερικές ημέρες, ο αρμόδιος υπουργός Σπήλιος Λιβανός μελετά τη δυνατότητα δημιουργίας αγροτικών ΙΕΚ αλλά και της ίδρυσης Ψηφιακής Ακαδημίας Αγροτικής Ανάπτυξης.
Όπως είχαν πει στελέχη του ΥΠΑΑΤ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σχετικά «έχει ήδη πραγματοποιηθεί διαδικτυακή συνάντηση του κ. Λιβανού και του υφυπουργού, Γιάννη Οικονόμου με εκπροσώπους φορέων που προσφέρουν αγροτική εκπαίδευση και κατάρτιση».
Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται και ο σχεδιασμός και της ολοκληρωμένης πρότασης για την εκπαίδευση και την κατάρτιση του αγροδιατροφικού τομέα, ο οποίος πραγματοποιείται με τη συνεργασία φορέων και του ΥΠΑΑΤ.
Η εν λόγω πρόταση στοχεύει, σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας, η ενδυνάμωση και η διασύνδεση του αγροτικού χώρου με την έρευνα και την καινοτομία και να αποκτήσουν οι εμπλεκόμενοι τα κατάλληλα εφόδια για την περαιτέρω εξέλιξή τους.
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης συζητήθηκε η πρόταση δημιουργίας Ψηφιακής Ακαδημίας Αγροτικής Ανάπτυξης από το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Παράλληλα οι εμπλεκόμενοι συνομίλησαν και για τη δημιουργία πρότυπων αγροκτημάτων και κτηνοτροφικών μονάδων από τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, τα οποία ενδεχομένως να παραχωρηθούν σε ιδιώτες, με την υποχρέωση να τα καλλιεργούν υπό τις οδηγίες του ΕΛΓΟ.
Σημειώνεται ότι στη χώρα μας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 97% όσων απασχολούνται στον πρωτογενή τομέα, δεν έχει εξειδικευμένη εκπαίδευση, ποσοστό το οποίο σε χώρες ανταγωνιστικές της ελληνικής παραγωγής είναι ασύγκριτα μικρότερο. Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, στην Ολλανδία το αντίστοιχο ποσοστό είναι 29% και στη Γαλλία είναι 50%.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις