Για τις προοπτικές ανάπτυξης και ευημερίας στην ανατολική Μακεδονία συζήτησαν σε πάνελ στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος, ο Δήμαρχος Μαρωνείας-Σαπών κ. Κωνσταντίνος Χαριτόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης κ. Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου και ο Αντιπρόεδρος & Project Director της Gastrade κ. Κωστής Σιφναίος, με συντονιστή τον κ. Ιωάννη Κιρκινέζη, Business Development Director της Hill International.
Οι επενδύσεις που τρέχουν
Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου αποκάλυψε ότι οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης «τρέχουν» και ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τέσσερα οικονομικά funds ενώ τόνισε πως μέχρι το τέλος του χρόνου η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Στόχος είναι, όπως είπε, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να γίνει ένα κέντρο διακίνησης προϊόντων που μέσω αυτού εμπορεύματα θα ταξιδεύουν έως το Ελσίνκι.
Με την σειρά του ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Μέτιος αναφέρθηκε στις δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις που προγραμματίζονται ή υλοποιούνται στα αεροδρόμια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, στο οδικό αλλά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο με την αναβάθμιση του δικτύου από Αλεξανδρούπολη για Ορμένιο.
Παράλληλα, τόνισε ότι με πόρους του ΕΣΠΑ θα δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα Καβάλα – Δράμα, ενώ έχει υπογραφεί σύμβαση για την ένωση του παραλιακού μετώπου Ροδόπης Έβρου. Μεγάλες επενδύσεις πραγματοποιούνται όπως είπε με την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε 5 πρωτεύουσες αλλά και τα έργα στη γεωθερμία.
Τέλος αναφέρθηκε και στις ιδιωτικές επενδύσεις στην περιοχή όπως η παραγωγή ενέργειας μέσω του φυσικού αερίου από τους ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Κοπελούζου, ενώ σοβαρές επενδύσεις γίνονται σε αιολικά πάρκα και ανεμογεννήτριες.
Το προβλήματα στο δήμο Μαρωνείας αλλά και οι προοπτικές
Ο δήμαρχος Μαρωνείας κ. Χαριτόπουλος αναφέρθηκε στις μεγάλες ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο δήμο λόγω συγκεκριμένων χαρακτηριστικών όπως η πολυπολιτισμικότητα, που όπως ανέφερε «μπορεί να γίνει πλεονέκτημα», η μεγάλη παραλιακή ζώνη, οι πολλοί οικισμοί της περιοχής αλλά και ο μεγάλος πολιτιστικός πλούτος.
Από την άλλη τόνισε πως τροχοπέδη της ανάπτυξης στο δήμο του είναι η γήρανση του πληθυσμού, τα πολύ μεγάλα ποσοστά ανεργίας αλλά και η έλλειψη υποδομών. Στόχος «είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του πληθυσμού αλλά και των υποδομών του δήμου».
Ανέφερε όπως είπε τα καλά στοιχεία του δήμου του που είναι «πρόσφορα» για επενδύσεις. «Ο τουρισμός, η γεωργία, η κτηνοτροφία, η βιοτεχνία και η βιομηχανία, ο πολιτισμός είναι τομείς στους οποίους μπορούν να υπάρξουν επενδύσεις» τόνισε.
Σιφναίος: Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το δεξί μας χέρι και χωρίς αυτό δεν υπάρχουμε
Με τη σειρά του ο κ. Σιφναίος αναφέρθηκε στην μεγάλη επένδυση της πλωτής δεξαμενής φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη τονίζοντας ότι ήταν μία πρωτοπόρα ιδέα καθώς όπως είπε «υπήρχαν μόλις δύο τέτοιες πλωτές δεξαμενές σε όλο τον κόσμο».
Η επένδυση αυτή προχώρησε λόγω της θέσης της Θράκης καθώς όπως τόνισε ο κ. Σιφναίος «γειτνιάζει με τις χώρες των Βαλκανίων και χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης και γίνεται ευκολότερη η μεταφορά του φυσικού αερίου». Τέλος αναφερόμενος σε άλλα έργα όπως ο αγωγός ΤAP και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είπε πως όλες αυτές οι επενδύσεις είναι «αδερφάκια». «Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το δεξί μας χέρι και χωρίς αυτό δεν υπάρχουμε». Για τον ΤAP ανέφερε πως δίνει πρόσβαση και στα δυτικά Βαλκάνια άρα «η θέση του έργου μας, μαζί με τις υποδομές που δημιουργούνται επεκτείνει τον ορίζοντα δράσης του».
Οι επενδύσεις που τρέχουν
Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου αποκάλυψε ότι οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης «τρέχουν» και ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τέσσερα οικονομικά funds ενώ τόνισε πως μέχρι το τέλος του χρόνου η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Στόχος είναι, όπως είπε, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να γίνει ένα κέντρο διακίνησης προϊόντων που μέσω αυτού εμπορεύματα θα ταξιδεύουν έως το Ελσίνκι.
Με την σειρά του ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Μέτιος αναφέρθηκε στις δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις που προγραμματίζονται ή υλοποιούνται στα αεροδρόμια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, στο οδικό αλλά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο με την αναβάθμιση του δικτύου από Αλεξανδρούπολη για Ορμένιο.
Παράλληλα, τόνισε ότι με πόρους του ΕΣΠΑ θα δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα Καβάλα – Δράμα, ενώ έχει υπογραφεί σύμβαση για την ένωση του παραλιακού μετώπου Ροδόπης Έβρου. Μεγάλες επενδύσεις πραγματοποιούνται όπως είπε με την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε 5 πρωτεύουσες αλλά και τα έργα στη γεωθερμία.
Τέλος αναφέρθηκε και στις ιδιωτικές επενδύσεις στην περιοχή όπως η παραγωγή ενέργειας μέσω του φυσικού αερίου από τους ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Κοπελούζου, ενώ σοβαρές επενδύσεις γίνονται σε αιολικά πάρκα και ανεμογεννήτριες.
Το προβλήματα στο δήμο Μαρωνείας αλλά και οι προοπτικές
Ο δήμαρχος Μαρωνείας κ. Χαριτόπουλος αναφέρθηκε στις μεγάλες ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο δήμο λόγω συγκεκριμένων χαρακτηριστικών όπως η πολυπολιτισμικότητα, που όπως ανέφερε «μπορεί να γίνει πλεονέκτημα», η μεγάλη παραλιακή ζώνη, οι πολλοί οικισμοί της περιοχής αλλά και ο μεγάλος πολιτιστικός πλούτος.
Από την άλλη τόνισε πως τροχοπέδη της ανάπτυξης στο δήμο του είναι η γήρανση του πληθυσμού, τα πολύ μεγάλα ποσοστά ανεργίας αλλά και η έλλειψη υποδομών. Στόχος «είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του πληθυσμού αλλά και των υποδομών του δήμου».
Ανέφερε όπως είπε τα καλά στοιχεία του δήμου του που είναι «πρόσφορα» για επενδύσεις. «Ο τουρισμός, η γεωργία, η κτηνοτροφία, η βιοτεχνία και η βιομηχανία, ο πολιτισμός είναι τομείς στους οποίους μπορούν να υπάρξουν επενδύσεις» τόνισε.
Σιφναίος: Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το δεξί μας χέρι και χωρίς αυτό δεν υπάρχουμε
Με τη σειρά του ο κ. Σιφναίος αναφέρθηκε στην μεγάλη επένδυση της πλωτής δεξαμενής φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη τονίζοντας ότι ήταν μία πρωτοπόρα ιδέα καθώς όπως είπε «υπήρχαν μόλις δύο τέτοιες πλωτές δεξαμενές σε όλο τον κόσμο».
Η επένδυση αυτή προχώρησε λόγω της θέσης της Θράκης καθώς όπως τόνισε ο κ. Σιφναίος «γειτνιάζει με τις χώρες των Βαλκανίων και χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης και γίνεται ευκολότερη η μεταφορά του φυσικού αερίου». Τέλος αναφερόμενος σε άλλα έργα όπως ο αγωγός ΤAP και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είπε πως όλες αυτές οι επενδύσεις είναι «αδερφάκια». «Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το δεξί μας χέρι και χωρίς αυτό δεν υπάρχουμε». Για τον ΤAP ανέφερε πως δίνει πρόσβαση και στα δυτικά Βαλκάνια άρα «η θέση του έργου μας, μαζί με τις υποδομές που δημιουργούνται επεκτείνει τον ορίζοντα δράσης του».
Στην ιστοσελίδα του Φόρουμ (www.delphiforum.gr) μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του Φόρουμ καθώς και τους 1000 και πλέον επιβεβαιωμένους ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η παρακολούθηση του online Φόρουμ είναι ελεύθερη με εγγραφή στο delphiforum.gr/register