Αυτό αποκάλυψε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης στο πλαίσιο του συνεδρίου «Υδρογόνο Μια Ευκαιρία για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη», που διοργάνωσε το υπό ίδρυση δίκτυο πόλεων «ΗΛΕΚΤΡΟΝ», μια πρωτοβουλία για την προώθηση των βιώσιμων αστικών μεταφορών και της ασφαλούς κινητικότητας.
«Από τη στιγμή που θα ανοίξει ο δρόμος για τη χρήση του Υδρογόνου στις Μεταφορές, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να αναπτύξει ένα πλήρες θεσμικό πλαίσιο ώστε να αναπτυχθεί η χρήση του καυσίμου σταδιακά και με βάση τις ευρωπαϊκές προοπτικές» τόνισε ο υφυπουργός και σημείωσε πως αυτό συνεπάγεται τη διάθεση του συγκεκριμένου καυσίμου μεταφορών στα διευρωπαϊκά δίκτυα, στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στη συνέχεια, στις αστικές μεταφορές.
Η ιεράρχηση αυτή εξηγείται ως εξής.
Τα πρώτα πρατήρια θα πρέπει να αναπτυχθούν στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη μετακίνηση των οχημάτων.
Δηλαδή, ένα όχημα που έρχεται από το εξωτερικό δεν γίνεται να έχει εφοδιαστεί με υδρογόνο σε χώρα της αλλοδαπής και όταν περάσει τα ελληνικά σύνορα να μην υπάρχει δυνατότητα ανεφοδιασμού. Πρέπει να μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του.
Σε δεύτερο στάδιο, απαιτείται η κάλυψη του ανεφοδιασμού των τρένων υδρογόνου τα οποία θα χρησιμοποιούν το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Κάποιες χώρες έχουν ήδη προγραμματίσει να θέσουν σύντομα σε τροχιά τρένα υδρογόνου.
Στις αστικές μεταφορές, ένα σημαντικό πεδίο. Σε πρώτη φάση, το υδρογόνο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα οχήματα ειδικών χρήσεων που διαθέτουν Δήμοι και Περιφέρειες, όπως πχ απορριμματοφόρα, σκούπες και στη συνέχεια, γιατί όχι στο μέλλον, και στις δημοτικές συγκοινωνίες.
Ειδικά τα απορριμματοφόρα, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς είναι πιο εύκολο να διαμορφωθούν μικροί σταθμοί ανεφοδιασμού στους χώρους στάθμευσης τους, αφού είναι εκ των προτέρων γνωστές με ακρίβεια οι χιλιομετρικές αποστάσεις που διανύουν. Η χρήση του καυσίμου για τα απορριμματοφόρα έχει και ένα άλλο όφελος, ότι τα οχήματα κινούνται αθόρυβα, συνεπώς περιορίζεται η ηχορύπανση κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες.
Σε όλο αυτό το εγχείρημα, όπως είπε ο υφυπουργός Μεταφορών, το οποίο απαιτεί εξειδικευμένες τεχνικές προδιαγραφές και προηγμένη επιστημονική γνώση, θα βρίσκεται στο πλευρό μας ο Δημόκριτος. Και ίσως θα είναι η πρώτη φορά που ένα Εθνικό Κέντρο Έρευνας θα διοχετεύσει απευθείας την τεχνογνωσία του στο Δημόσιο Τομέα για τη σωστή διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου.
Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση θα φροντίσει να προβεί στις απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις, όσον αφορά τον τομέα των μεταφορών, για την πλήρη αξιοποίηση όλων αυτών των χρηματοδοτικών εργαλείων και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών, επιταχύνοντας την πορεία της Ελλάδας προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών, προάγοντας μία μορφή σύγχρονης οικονομίας.
Αναφερόμενος στην σημερινή κατάσταση ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε:
«Αναμένοντας τον χαρακτηρισμό του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών στη χώρα μας, που αποτελεί το πρώτο βήμα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα κληθεί να αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα που άπτονται της χρήσης του νέου καυσίμου.
Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται:
- Σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων, δηλαδή πρατήρια υδρογόνου
- Προδιαγραφές των εγκαταστάσεων
- Προδιαγραφές ασφαλείας
- Ταξινόμηση και τεχνικός έλεγχος οχημάτων υδρογόνου και φυσικά,
- Τεχνική Υποστήριξη, που σημαίνει εξειδικευμένα συνεργεία και τεχνίτες που να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να ελέγχουν και να επισκευάζουν αυτά τα οχήματα
Γιατί δεν αρκεί κάποιος να χρησιμοποιεί ένα όχημα μηδενικών εκπομπών. Πρέπει να εξασφαλίζεται και η υποστήριξη του οχήματος σε όλη τον κύκλο ζωής του.
Και φυσικά, η υδρογονοκίνηση δεν αφορά μόνο στις οδικές μεταφορές, αλλά και τον σιδηρόδρομο.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωρίζει λοιπόν τον οδικό χάρτη που θα πρέπει να ακολουθήσει για να διευκολύνει την υδρογονοκίνηση, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση χρειάζεται κάτι περισσότερο.
Η εξειδικευμένη γνώση και η εμπειρία του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών Δημόκριτος.
Γι΄ αυτό τον σκοπό το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να συνεργαστεί με τον Δημόκριτο σε αυτή την πορεία, καθώς είναι ήδη ο Εθνικός Εκπρόσωπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Υδρογόνο.
Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά ηλιακά και αιολικά πεδία για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Χρειαζόμαστε γνώση, σχέδιο και όραμα και στρατηγική ώστε να επιτύχουμε και αυτόν το στόχο».
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις