Το λεπτό φύλλο του μπακλαβά τυλίγεται στο χέρι στα Ιωάννινα και «δένει» τις διαφορετικές γεύσεις της γέμισης σ' ένα αρωματικό σύνολο που σιροπιάζεται ελαφρά. Στη συνέχεια, συσκευάζεται προσεκτικά σε ατομικές μερίδες προκειμένου να βρεθεί στα ράφια μεγάλων πολυκαταστημάτων και σε μαγαζιά με είδη ντελικατέσεν στην Αμερική, το Μεξικό, την Ιρλανδία, τον Καναδά, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σιγκαπούρη και τη Νότια Αφρική.
Αυτές είναι ορισμένες μόνο από τις 25 και πλέον χώρες του κόσμου, όπου οι κάτοικοί τους έχουν τη δυνατότητα να γευτούν τις αυθεντικές Γιαννιώτικες συνταγές μπακλαβά της Αθηνάς Κολιονάσιου- Χέλμη, η εταιρεία της οποίας, με έδρα τα Ιωάννινα, μπορεί καθημερινά να παράξει πάνω από 2,5 τόνους χειροποίητου μπακλαβά, με το 80% της παραγωγής να πωλείται στο εξωτερικό.
«Είμαι υπερήφανη γιατί ο μπακλαβάς ταξιδεύει σε περισσότερες από 25 χώρες του κόσμου και χαιρόμαστε κάθε μέρα που βλέπουμε νέες αγορές να ανοίγουν. Οι μεγάλες μας αγορές είναι η Αμερική, η βόρεια Ευρώπη, δηλαδή Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, αλλά και πιο μικρές χώρες. Κάθε φορά είναι μια έκπληξη για τις χώρες που επιθυμούν να γευτούν το προϊόν. Τελευταία στείλαμε στο Μεξικό και την Ιρλανδία, επομένως θα δοκιμάσουν κι αυτοί μέσα στις γιορτές τον Γιαννιώτικο μπακλαβά», δήλωσε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η κ. Κολιονάσιου.
Η επιχειρηματίας, κόρη του Νίκου Κολιονάσιου, ενός από τους παλαιότερους μάστορες του ελληνικού μπακλαβά, έβγαλε τις πολλές ...θερμίδες από το ξεχωριστό αυτό γλυκό, αφαιρώντας τη ζάχαρη, και το βαρύ βούτυρο, κι έφτιαξε νέες συνταγές, προσθέτοντας ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς, φρούτα και μπαχάρια.
«Οι μπουκίτσες του μπακλαβά έχουν περίπου 70-80 θερμίδες, όσοι είναι με ζάχαρη. Έχουμε και χωρίς ζάχαρη, με σιρόπι Αγαύης και γεύσεις με καφέ, φρούτα και καραμέλα που είναι εξίσου λάιτ. Ο μπακλαβάς ήταν συνηθισμένος να είναι μια τρίγωνη μερίδα 150 γραμμαρίων, μία "βόμβα" θερμίδων. Εμείς δεν έχουμε εισάγει στις αγορές αυτόν τον μπακλαβά. Οι θερμίδες μπορεί να είναι λιγότερες, αλλά η απόλαυση είναι μέγιστη», συμπλήρωσε η Αθηνά Κολιονάσιου.
Το «πάντρεμα» της γεύσης με τη συσκευασία και ο «γάμος» των Ιωαννίνων με τη Θεσσαλονίκη
Τα μπακλαβαδάκια που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο μεταφέρονται μέσα σε πολυτελείς κασετίνες, που ίσως στους περισσότερους θυμίζουν πως περιέχουν περισσότερο κοσμήματα ή καλλυντικά, παρά γλυκά. Πίσω από το ...περιτύλιγμα των γεύσεων βρίσκεται ο πρόεδρος της εταιρείας Colibri και σύζυγος της Αθηνάς Κολιονάσιου, Χρήστος Χέλμης.
Ο κ. Χέλμης ήταν ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε πριν από χρόνια το πρότζεκτ της Θεσσαλονίκης «Many stories one heart», τις γνωστές καρδιές που είναι τοποθετημένες σε κεντρικά σημεία της πόλης. Κάποια στιγμή τον κάλεσαν στα Γιάννενα για να δημιουργήσει ανάλογο branding κι εκεί γνώρισε -πέρα από τον μπακλαβά ως επιχείρηση- και τη μελλοντική του σύζυγο. «Έπρεπε να δω τις επιχειρήσεις που καθορίζουν την εικόνα της πόλης και ο μπακλαβάς είναι ένα από τα χαρακτηριστικά των Ιωαννίνων. Έτσι, γνώρισα την Αθηνά και ξεκινήσαμε δυο λογιών συνεργασίες. Τη μία της ζωής και την άλλη της δουλειάς», αναφέρει, από την πλευρά του, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Χέλμης.
Προσθέτει πως στο πρότζεκτ του μπακλαβά η συσκευασία παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, όταν πρέπει να εισαχθεί σε μια αγορά που δεν γνωρίζει το τρόφιμο και δεν το έχει στη γαστρονομική της μνήμη. Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής ιδιαίτερα, όπως αναφέρει, η συσκευασία ήταν καθοριστική για να πλασαριστεί το προϊόν, ενώ στην Ευρώπη είτε λόγω των Ελλήνων, είτε λόγω των Τούρκων και άλλων λαών από την Ανατολή υπάρχει στενότερη επαφή με το συγκεκριμένο γλυκό.
Στέλνουν emails με κριτικές μετά τη δοκιμή του Γιαννιώτικου μπακλαβά
Αρκετοί από τους ξένους που εντοπίζουν στα ράφια τους το προϊόν και ακολούθως αγοράζουν τους Γιαννιώτικους μπαλκαβάδες αποφασίζουν να στείλουν μέχρι και μήνυμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας, προκειμένου να μεταφέρουν τις γλυκιές εμπειρίες τους γι αυτή την ξεχωριστή και νόστιμη λιχουδιά.
«Είμαι έξαλλη με τον σύζυγο. Χθες το βράδυ ξύπνησε μέσα στη νύχτα κι έφαγε τα υπόλοιπα μπακλαβαδάκια που φύλαγα για το πρωινό. Είσαι υπεύθυνη που είναι τόσο νόστιμα και δεν πρόλαβα να φάω», ήταν ένα από τα email, που έλαβε κάποια στιγμή η κ. Κολιονάσιου από Αμερικανίδα κυρία, ύστερα από ...καβγά με τον σύζυγο για το ποιος θα φάει τα τελευταία κομμάτια που περιείχε η συσκευασία!
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις