Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών δημοσίευσαν τα αποτελέσματα ενός πανευρωπαϊκού ελέγχου ιστοτόπων όσον αφορά τις διαδικτυακές αξιολογήσεις από καταναλωτές.
Υπό τον συντονισμό της Επιτροπής, οι αρχές 26 κρατών μελών, της Ισλανδίας και της Νορβηγίας έλεγξαν 223 δημοφιλείς ιστοτόπους για παραπλανητικές αξιολογήσεις από καταναλωτές.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των διαδικτυακών καταστημάτων, αγορών, ιστοτόπων ταξιδιωτικών κρατήσεων, μηχανών αναζήτησης και ιστοτόπων σύγκρισης που εξετάστηκαν γέννησαν αμφιβολίες σχετικά με την αξιοπιστία των αξιολογήσεων: Για 144 από τους 223 ελεγχθέντες ιστοτόπους, οι αρχές δεν μπόρεσαν να επιβεβαιώσουν ότι οι έμποροι καταβάλλουν επαρκείς προσπάθειες για να διασφαλίσουν ότι οι αξιολογήσεις είναι αυθεντικές, δηλαδή ότι αναρτήθηκαν από καταναλωτές που πράγματι χρησιμοποίησαν το αξιολογηθέν προϊόν ή υπηρεσία.
Οι αρχές προστασίας των καταναλωτών κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τουλάχιστον το 55 % των ελεγχθέντων ιστοτόπων ενδέχεται να παραβιάζουν την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, η οποία απαιτεί να παρέχονται στους καταναλωτές αληθείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να κάνουν τεκμηριωμένες επιλογές. Για άλλο ένα 18% των ιστοτόπων, οι αρχές εξέφρασαν επίσης αμφιβολίες.
Η Επιτροπή θα συνεχίσει να συνεργάζεται με το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) για το σημαντικό αυτό ζήτημα και να στηρίζει τις εθνικές αρχές στις δράσεις επιβολής.