«Γαλάζια ζώνη» για τα εμπορεύματα

Δέσμη μέτρων «Γαλάζιας Ζώνης», που περιλαμβάνει νομοθετικές και μη πρωτοβουλίες, ώστε να μειωθεί ο διοικητικός φόρτος, που επιβαρύνει τους φορείς εκμετάλλευσης στην ναυτιλία εντός ΕΕ σε επίπεδο ανάλογο μ’ εκείνο που ισχύει για άλλους τρόπους μεταφοράς (αεροπορικές, σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές), δεσμεύεται να υποβάλει η Κομισιόν.
Ουσιαστικά, η ίδια η Κομισιόν τονίζει ότι γίνεται έκκληση για τη δημιουργία μιας πραγματικής ενιαίας αγοράς για τις θαλάσσιες μεταφορές, με την  κατάργηση πλέον της υπαγωγής των ενωσιακών εμπορευμάτων, που μεταφέρονται μεταξύ θαλασσίων λιμένων της ΕΕ,  στις διοικητικές και τελωνειακές διατυπώσεις, που ισχύουν για τα εμπορεύματα που φθάνουν από υπερπόντια λιμάνια.
Ο  εκτελεστικός κανονισμός της ΕΕ υπ΄αριθμόν 1099/2013 της Επιτροπής, είναι σε ισχύ από τις 5 Νοεμβρίου 2013 και αποτελεί μέρος της δέσμης μέτρων «Γαλάζιας Ζώνης».
Τα πλοία τακτικών γραμμών μπορούν να μεταφέρουν μη κοινοτικά εμπορεύματα, υπό την προϋπόθεση, ότι αυτά υπάγονται στο καθεστώς εξωτερικής κοινοτικής διαμετακόμισης.
Επιπλέον, η χρήση τακτικής γραμμής για τη μεταφορά μη κοινοτικών εμπορευμάτων, σύμφωνα με το νέο κοινοτικό κανονισμό, δεν θίγει την εφαρμογή ελέγχων για άλλους σκοπούς,  συμπεριλαμβανομένων εκείνων που συνδέονται με κινδύνους για την υγεία των ζώων, τη δημόσια υγεία ή τον φυτοϋγειονομικό τομέα.
Πριν από την έκδοση άδειας τακτικής γραμμής, η τελωνειακή αρχή έκδοσης άδειας πρέπει να διεξάγει διαβουλεύσεις
με τις τελωνειακές αρχές των άλλων κρατών μελών, που αφορά η εν λόγω γραμμή. Εάν, μετά τη χορήγηση άδειας, αυτός που έχει την άδεια  επιθυμεί να επεκτείνει τη γραμμή σε άλλα κράτη μέλη, είναι σκόπιμο να γίνουν διαβουλεύσεις με τις τελωνειακές αρχές των συγκεκριμένων κρατών μελών. Για ν’ αποφευχθεί στο μέτρο του δυνατού η αναγκαιότητα για περαιτέρω διαβουλεύσεις μετά τη χορήγηση της άδειας, θα πρέπει να προβλεφθεί ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες που υποβάλουν αίτηση άδειας μπορούν να προσδιορίζουν, εκτός από τα κράτη μέλη, τα οποία αφορά πραγματικά η γραμμή και τα κράτη μέλη, τα οποία θα μπορούσε να αφορά δυνητικά η γραμμή αυτή και για τα οποία δηλώνουν ότι σχεδιάζουν μελλοντικές γραμμές.
 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις