Εργαζόμενοι ΚΑΠΕ: Αργός θάνατος μετ΄ επαίνων


Στην αντεπίθεση περνά το Σωματείο Εργαζομένων του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΣΕΚΑΠΕ) απέναντι στις δηλώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννη Μανιάτη, για το ξήλωμα της διοίκησης του οργανισμού.
Πληρώνουν μάλιστα με το ίδιο νόμισμα τον υπουργό επικαλούμενοι, δήλωσή του στις 18.7.2011: «…Το ΚΑΠΕ, είναι ουσιαστικά αυτοχρηματοδοτούμενο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και ο τακτικός προϋπολογισμός χρηματοδοτεί τα έξοδά του μόνο κατά 15%....».
Όπως σημειώνουν, ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, έθεσε τον πρώτο λίθο στο έργο ενός «αργού θανάτου» για το ΚΑΠΕ.
Μετά από μια τρίμηνη ολιγωρία διορισμού διοίκησης, τονίζει το ΣΕΚΑΠΕ, «ανακοίνωσε την παύση μιας μη διορισμένης διοίκησης διότι όπως ισχυρίζεται «ο εν λόγω φορέας ουδέποτε ανταποκρίθηκε στην απαραίτητη και υποχρεωτική προσαρμογή του μισθολογικού καθεστώτος των εργαζομένων».
Σε κάθε περίπτωση το «θύμα» αυτών των ενεργειών δεν μπορεί να είναι το ΚΑΠΕ  για το οποίο, πάλι ο ίδιος ο κ. Μανιάτης δήλωσε ότι «…προσφέρει ένα μοναδικό έργο στο κομμάτι των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς διαθέτει ένα άριστα καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό…»

Εργαζόμενοι: Ψέματα κι αλήθειες για το ΚΑΠΕ

Ο κρατικός προϋπολογισμός τονίζουν οι εργαζόμενοι δια των εκπροσώπων τους, του επικεφαλής Μ. Δαμασιώτη και του γενικού γραμματέα Δ. Παπαβασιλείου χρηματοδοτεί σε μηνιαία βάση το ΚΑΠΕ μόνο για μισθολογικές αμοιβές με ποσό 476.407€.
Υποστηρίζουν πως η μισθοδοσία του ΚΑΠΕ «δεν χρηματοδοτείται ούτε κατά 1€ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Σύμφωνα με τον ισχυρισμό των κύκλων του υπουργείου ΠΕΚΑ, το ΚΑΠΕ θα έπρεπε να έχει εισπράξει από το Υπουργείο, μέχρι σήμερα για το έτος το 2013 4.764.070€. Ας δώσει ο υπουργός στην δημοσιότητα, τις αποδείξεις αυτής της πληρωμής ή έστω και μία εντολή πληρωμής διαχρονικά, που σχετίζεται με την μισθοδοσία του ΚΑΠΕ. Τώρα αν άλλαξε γνώμη και θέλει να χρηματοδοτήσει το Κέντρο από τον κρατικό προϋπολογισμό, τότε θα πρέπει να επιβαρυνθούν  οι Έλληνες φορολογούμενοι με το ποσό των 5.700.000€ ετησίως».
Για το 2012, τονίζουν, το ΚΑΠΕ, με σύνολο εσόδων 8,77 εκ. € το 90% προέρχεται από έργα, που υλοποιεί και μόλις το 10% από τον τακτικό Προϋπολογισμό για έξοδα διοίκησης και μόνο. Μάλιστα, ισχυρίζονται πως αυτό το έτος το ΚΑΠΕ κατέβαλε στην Πολιτεία 2,52 εκ. € (ως ΦΠΑ, Φόρο εισοδήματος, ΦΜΥ, ΦΕΕ, εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία, κλπ).
Εκτιμάται, λένε, πως από την εφαρμογή του νόμου θα εξοικονομηθούν τουλάχιστον 80.000€ μηνιαίως ή περίπου 1 εκ. € τον χρόνο. Θα συμβεί ακριβώς το αντίθετο: μείωση εσόδων για την ελληνική οικονομία και επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Κι αυτό γιατί το προσωπικό του απασχολείται και αμείβεται, από τα έργα που αναλαμβάνει το Κέντρο με διαγωνιστικές, κυρίως, διαδικασίες και τα έξοδα του προκύπτουν αποκλειστικά από τις ανάγκες υλοποίησής τους.

«Θα χαθούν προγράμματα»


«Η οποιαδήποτε πιθανή μείωση της μισθολογικής δαπάνης πρακτικά σημαίνει μειωμένα έσοδα όχι μόνο για τη μισθοδοσία αλλά και για τα λειτουργικά έξοδα (overheads) του Κέντρου, διότι αυτές οι δαπάνες στα έργα μας συνδέονται άμεσα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα  επιστροφή σημαντικών πόρων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, της τάξης εκατομμυρίων ευρώ, κρίσιμων για την βιωσιμότητα του Κέντρου, πολλαπλάσιων των όποιων μειώσεων και αποκλειστικά δεσμευμένων για την υλοποίηση τους. Οι μισθοί σε εργαζομένους στο ΚΑΠΕ με την συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίες εκτοξεύονται ακόμη και στις 5.000€. Δεν υπάρχουν αμειβόμενες ομάδες εργασίας, και ο συγκεκριμένος μισθός εργαζόμενου αποτελεί μυθοπλασία.  Οι μισθοί του προσωπικού του ΚΑΠΕ παρόλο που διέπονται από τους κανόνες του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας, και προέρχονται κυρίως από ευρωπαϊκούς πόρους, υπολείπονται κατά πολύ από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο αμοιβών», ενώ την ίδια στιγμή έχουν υποστεί δυο φορές σημαντικές μειώσεις αμοιβών.
Μιλούν για «αυθαίρετη απόφαση του υπουργού για τη de facto εφαρμογή των μνημονιακών νόμων στο ΚΑΠΕ αποτελούν παραβίαση της θεσμοθετημένης από το Προεδρικό Διάταγμα ίδρυσής του  «οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας» του. Το ΚΑΠΕ από την ίδρυσή του (1987) λειτουργεί με τους κανόνες του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας και σύμφωνα με γνωμοδοτήσεις έγκυρων νομικών, το θεσμικό του πλαίσιο το καθιστά διφυές, sui generis, νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, μη κρατικό. Μάλιστα όλα τα μέχρι σήμερα ΔΣ του Κέντρου λαμβάνοντας υπόψη αυτόν το χαρακτήρα του Κέντρου, αρνήθηκαν την αυθαίρετη υπαγωγή του Κέντρου σε μια νομοθεσία που ουδόλως υπάγεται αλλά και που μοιραία θα σήμαινε  τον «θάνατό» του.
Οι εργαζόμενοι δηλώνουν απερίφραστα ότι δεν θα επιτρέψουν τον ξαφνικό θάνατο του οργανισμού, «ενός υγιούς φορέα, με σημαντική κοινωνική και επιστημονική αποστολή».

Το ποσό του τακτικού προϋπολογισμού αφορά και μέρος του 2011, **Απολογιστικά μέχρι Οκτώβριο 2013


pinakaki.jpg


 

 


 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις