Ολ.Κεφαλογιάννη: Απαραίτητη η τουριστική κατάρτιση

Πειραματική σχολή κατάρτισης, στον τομέα του τουρισμού σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ. Το διττό σύστημα κατάρτισης εξήρε χθές η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας χθές σε εκδήλωση για την έναρξη της πειραματικής σχολής,που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

«Η χώρα μας έχει υποχρέωση να προσφέρει ποιοτικά αναβαθμισμένες υπηρεσίες στον τουρισμό. Η σωστή επαγγελματική κατάρτιση των νεοεισερχόμενων στον τουριστικό κλάδο  αποτελεί μονόδρομο  για την βελτίωση  του τουριστικού προϊόντος», τόνισε η κ. Κεφαλογιάννη, επισημαίνοντας ότι αυτό «θα έχει θετικές επιπτώσεις στην τόνωση της απασχόλησης στον τουριστικό τομέα».
           Η υπουργός επισήμανε τις πρωτοβουλίες που πήρε το υπουργείο Τουρισμού, ώστε να προσαρμοστεί η τουριστική επαγγελματική εκπαίδευση στα διεθνή πρότυπα, τονίζοντας ότι:
           - Άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο.
         - Συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας, στελεχωμένη με εμπειρογνώμονες για τη συνολική ανασυγκρότηση της επαγγελματικής τουριστικής εκπαίδευσης.
           - Με την υποστήριξη της Task Force διοργανώθηκαν ειδικές συναντήσεις με στελέχη από ευρωπαϊκές τουριστικές σχολές
       - Συγκροτήθηκε ομάδα εμπειρογνωμόνων για τον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων σπουδών στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων και στη Σχολή Ξεναγών.
     - Με την στήριξη Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων λειτουργούν τρία ταχύρυθμα προγράμματα σπουδών για ξεναγούς αποφοίτους σχολών Αρχαιολογίας και Ιστορίας, συμβάλλοντας έτσι στην απελευθέρωση του επαγγέλματος των ξεναγών.
    - Υλοποιείται Πρόγραμμα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης για εργαζομένους, εποχιακά εργαζομένους, αυτοαπασχολούμενους και επιχειρηματίες, που δραστηριοποιούνται σε επιχειρήσεις στο χώρο του τουρισμού.

Επισήμανε ότι «το υπουργείο Τουρισμού στηρίζει καινοτομικές παρεμβάσεις, όπως το πρότυπο πρόγραμμα διττής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στα τουριστικά επαγγέλματα. Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πειραματική αυτή σχολή- πρόσθεσε-  είναι ο κεντρικός ενεργός ρόλος του ιδιωτικού τομέα, δηλαδή των επιχειρήσεων, στην εκπαίδευση/κατάρτιση εργαζομένων».

Παρόλα αυτά στο θέμα της εκπαίδευσης υπάρχουν διαφωνίες από φορείς εργαζομένων, οι οποίοι τονίζουν ότι αφενός οι σχολές δεν ανοίγουν την ώρα που πρέπει ώστε να υπάρχει δημόσια κατάρτιση, αφετέρου τίθεται σε αμφισβήτηση το θέμα των επαγγελματιών συνολικότερα, λόγω της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων (ξεναγών κ.ά.).

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις