Η νέα στρατηγική Farm to Fork είναι ένα θέμα που μας αγγίζει όλους στην καθημερινότητά μας, καθώς εκ των πραγμάτων η ανάγκη τροφής είναι αξιωματική. Την υπεύθυνη στάση, που πρέπει να τηρούμε ως προς το περιβάλλον, τη ζούμε όλοι καθημερινά. Το ίδιο ισχύει για τον παραγωγό, ο οποίος έχει αντιληφθεί ότι οι επιλογές του σήμερα ως προς τον τρόπο διαχείρισης της γης και της παραγωγής του επηρεάζουν άμεσα το μέλλον του.
Για την Bayer το ζητούμενο, που είναι η παραγωγή περισσότερων τροφίμων με λιγότερους πόρους, αποτελεί προτεραιότητα και φιλόδοξο στόχο της εταιρείας από πολύ νωρίς. Το όραμα αυτό βρίσκεται πίσω από την πολιτική της Bayer και λειτουργεί ως κινητήριος δύναμη στη λήψη κάθε απόφασης εξήγησε ο κ. Μανώλης Παναγιωτόπουλος, Country Commercial Lead, του Τομέα Crop Science τηςBayer Ελλάς, στο πλαίσιο συζήτησης που διεξήχθη στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών με αντικείμενο «Economic and food security impacts of EU farm to forkstrategy».«Καθημερινά κοιτάμε τους παραγωγούς στα μάτια, καθώς γνωρίζουμε ότι περιμένουν από εμάς απαντήσεις, και άμεσες λύσεις.» επεσήμανε ο κ. Παναγιωτόπουλος τονίζοντας την ιδιαίτερη σημασία της ταχύτητας. «Έχει έρθει η στιγμή που πρέπει να επιταχύνουμε, να γίνουμε απτοί, πρακτικοί και να δίνουμε άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις στους παραγωγούς, μέσω της καινοτομίας.» τόνισε εξηγώντας παράλληλα ότι οι απαντήσεις που έχει να προσφέρει η εταιρεία επιδρούν άμεσα στην παραγωγή και τα αποτελέσματα φαίνονται σε διάστημα ενός ή δύο ετών, επιβεβαιώνοντας επί της ουσίας την επιλογή του παραγωγού να εφαρμόσει τις ολοκληρωμένες λύσεις της εταιρείας.
Οι όποιες προκλήσεις προκύπτουν κατά την αγροτική παραγωγή απαντώνται επί τόπου με αποφάσεις που λαμβάνονται στο ίδιο το χωράφι σήμερα. Η συνθήκη αυτή δυσκολεύει ορισμένες φορές τον παραγωγό να εντάξει την τεχνολογία και την επιστήμη στη διαδικασία παραγωγής. Είναι πολύ σημαντικό για την Bayer να καταστεί σαφές ότι οι στόχοι βελτιστοποίησης της διαδικασίας παραγωγής δε διαφέρουν σε τίποτα από τους επιχειρηματικούς στόχους της εταιρείας και επενδύει σε αυτή την κατεύθυνση.
Η ταχύτητα εξέλιξης της καινοτομίας είναι κομβικής σημασίας για τον τομέα της αγροτικής παραγωγής. Ωστόσο, ακόμα σημαντικότερο για την Bayer είναι το πόσο γρήγορα η υφιστάμενη καινοτομία, ή αυτή που τώρα αναπτύσσεται, μπορεί να δώσει απαντήσεις στον άνθρωπο, που βρίσκεται στο χωράφι του και περιμένει απαντήσεις για την βελτιστοποίηση της παραγωγής του.
Προτεραιότητα της Bayer είναι ο παραγωγός και η εταιρεία εργάζεται ανελλιπώς με στόχο τη συνεχή βελτίωση της σχέσης της με τους παραγωγούς και της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στην παραγωγική διαδικασία. Ο κ. Παναγιωτόπουλος επιβεβαίωσε ότι αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία θα πρέπει να κινείται όλη η αλυσίδα της παραγωγικής διαδικασίας και τόνισε ότι το περιβάλλον δεν είναι γραμμικό, αλλά έντονα δυναμικό και απαιτεί ευελιξία. Μέσω μελετών και δεδομένων πλέον γνωρίζουμε ότι η γεωργία δεν αποτελεί μέρος του προβλήματος αλλά μέρος της λύσης. Για παράδειγμα, το ενεργειακό αποτύπωμα μπορεί να μειωθεί με τις κατάλληλες πρακτικές και μεθόδους. Με τη συστηματική συγκέντρωση αξιόπιστων δεδομένων μπορούμε πλέον να αποδείξουμε ότι η γεωργία μπορεί να συνεισφέρει στη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος και του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Η ίδια η εταιρεία επενδύει συνεχώς στις νέες τεχνολογίες, στην ψηφιοποίηση και στα big data και επιδιώκει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στον παραγωγό. Αναφερόμενος στη γενετική βελτίωση και τη βιοτεχνολογία ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε ότι για να οδηγηθεί ο αγροτικός τομέας σε λύσεις θα πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και βασικό κλειδί αποτελούν οι συνεργασίες και η αναζήτηση λύσεων και έξω από τους κόλπους της εταιρείας. Το περιβάλλον της καινοτομίας είναι πολύ διευρυμένο πλέον παγκοσμίως και δεν μπορεί ο καθένας μόνος του να αναζητά λύσεις, αλλά να δημιουργεί συνεργασίες που θα οδηγήσουν σε καλύτερα αποτελέσματα. «Στην Ελλάδα δεν έχουμε έντονη την κουλτούρα της συνεργασίας» υποστήριξε ο κ. Παναγιωτόπουλος τονίζοντας ότι «θα πρέπει να αρχίσουμε να νιώθουμε πιο άνετα με την έννοια της συνεργασίας, η οποία θα πρέπει να πάρει τη μορφή σύμπραξης.»
Η Bayer βρίσκεται πολύ κοντά στον παραγωγό και έχει καταστεί σαφές πλέον ότι όταν αυτό γίνεται με τρόπο αντιληπτό, ο ακροατής σε ακούει με προσοχή. Μόλις ο παραγωγός καταλάβει τη συμβολή της καινοτομίας και δει το αποτέλεσμα στην παραγωγή του, την αγκαλιάζει χωρίς δεύτερη σκέψη. Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες αποτελούν κομμάτι της λύσης που αναζητεί το σύνολο του γεωργικού τομέα. «Προσπαθούμε να είμαστε εκεί και να συνεισφέρουμε γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος.» σημείωσε ο κ. Παναγιωτόπουλος υπογραμμίζοντας ότι οι στόχοι που τίθενται πρέπει να είναι ρεαλιστικοί, να είναι σαφώς και προσεκτικά σχεδιασμένα τα βήματα ώστε να «απαντούν» στις όποιες προκλήσεις προκύπτουν κατά την παραγωγική διαδικασία.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις