Οι νέες ψηφιακές εφαρμογές που υποστηρίζουν την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις, ενόψει της πρώτης εφαρμογής της Κάρτας από 1ης Ιουλίου για το σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Πρόκειται για την εφαρμογή myErgani mobile app για τους εργαζόμενους, η οποία έχει αναβαθμιστεί προκειμένου να υποστηρίζει τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, και την εφαρμογή Ergani CardScanner για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ήδη σύστημα ωρομέτρησης, η οποία «διαβάζει» κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας τις Ψηφιακές Κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Ο μηχανισμός «ανάγνωσης» της Ψηφιακής Κάρτας είναι παρόμοιος με τη διαδικασία που ακολουθείτο για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης κατά την περίοδο της πανδημίας. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή CardScanner έχει διατεθεί ήδη στις επιχειρήσεις για δοκιμαστική χρήση, ενώ την προσεχή Δευτέρα 27/6 θα διατεθεί νέα έκδοση που θα συνδέεται στο παραγωγικό Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
Σε δηλώσεις του στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε: «Σε πρώτη φάση η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αφορά περισσότερους από 120.000 εργαζόμενους στις τράπεζες και στα σούπερ μάρκετ. Τόσο με την εργοδοσία όσο και με τους εργαζόμενους στους συγκεκριμένους κλάδους έχει υπάρξει ευρύς διάλογος για την προετοιμασία του νέου συστήματος. Ήδη έχω ανακοινώσει ότι η Ψηφιακή Κάρτα θα επεκταθεί στις εταιρείες security, στις ασφαλιστικές εταιρείες και στη βιομηχανία, ενώ στόχος είναι του χρόνου τέτοια εποχή να εφαρμόζεται στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης. Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί πως η Ψηφιακή Κάρτα θα επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στη χώρα, χωρίς καμία εξαίρεση. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί εγγύηση για το σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου. Είναι ένας ψηφιακός μηχανισμός μέσω του οποίου θα γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα του εργαζομένου, αλλά θα στηριχθεί και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων. Είναι μια επανάσταση στην αγορά εργασίας, μια μεταρρύθμιση που δίνει Δύναμη στον Εργαζόμενο».
Από την πλευρά της, η Γενική Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων, Άννα Στρατινάκη, σημείωσε τα ακόλουθα: «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί το θεσμικό επακόλουθο της στέρεας πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για δικαιοσύνη, διαφάνεια και συνέπεια στους εργασιακούς χώρους.
Πλέον, είναι το κυρίαρχο όπλο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την οριστική εξάλειψη του φαινομένου της αδήλωτης και της υποδηλωμένης εργασίας. Συνδυάζει όλες τις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει στην αγορά εργασίας, με κυριότερη το πληροφοριακό σύστημα Εργάνη Ι αλλά και την εξέλιξή του, Εργάνη ΙΙ, από το οποίο αναφύεται δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα, ένα σύγχρονο, απαλλαγμένο από την γραφειοκρατία, περιβάλλον ασφάλειας των εργαζομένων και προάσπισης των δικαιωμάτων τους.
Συγκεκριμένα, όμως, για να φτάσουμε στη τελική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας έπρεπε να γίνουν ομαλά και μεθοδικά, προσεκτικά βήματα, νομοθετικού , επιχειρησιακού και πληροφοριακού χαρακτήρα με πρωταρχικό και θεμελιώδες βήμα, το νέο εργασιακό νόμο 4808/21.Ο νέος εργασιακός νόμος όρισε νομοθετικά για πρώτη φορά την θέσπιση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Αμέσως μετά οι υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας προχώρησαν σταδιακά στη δημιουργία του εφαρμοστικού πλαισίου της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
Από την εισαγωγή του MyErgani App τον Δεκέμβριο του 2021, την τεχνική μετεξέλιξη του Εργάνη Ι σε Εργάνη ΙΙ τον Μάιο του 2022, την πληροφοριακή αναβάθμιση του MyErgani App τον Ιούνιο του 2022 και φυσικά, το μεγάλο χρονικό ορόσημο της εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας την 1η Ιουλίου 2022 μέσω της ένταξης των επιχειρήσεων της χώρας, σταδιακά, στο ψηφιακό της περιβάλλον. Επίκεντρο στην Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι ο εργαζόμενος και η προάσπιση των δικαιωμάτων του στον εργασιακό χώρο, αφού καταγράφονται όλα τα στοιχεία του προγραμματισμένου χρόνου εργασίας (άδειες, υπερωρίες, μισθός κ.ά.), απλά και τεκμηριωμένα, με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Όλα τα στοιχεία της απασχόλησής του είναι άμεσα και εύκολα προσβάσιμα από τον ίδιο και τον εργοδότη του ανά πάσα ώρα και στιγμή, μέσα από τα συμβατικά μέσα ενημέρωσής του (κινητό, ταμπλετ, υπολογιστής). «Παραθυράκια» αδιαφάνειας και παρερμηνειών σβήνουν οριστικά. Το ψηφιακό περιβάλλον της Κάρτας Εργασίας, παράλληλα, συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του ελεγκτικού έργου του Υπουργείου μέσω του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας που αναβαθμίζεται σε Ανεξάρτητη Αρχή αφού τα σημαντικά δεδομένα του συστήματος Εργάνη ΙΙ τίθενται στην υπηρεσία ελεγκτικών μηχανισμών.
Συμπερασματικά, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί την κορυφή των γενναίων μεταρρυθμίσεων που πραγματοποιούνται στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων».
Από 1ης Ιουλίου οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ (και σταδιακά το σύνολο των εργαζομένων στη χώρα), κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner (δηλ. την εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για τις επιχειρήσεις) τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν τη έναρξη και λήξη της εργασίας. Έτσι, με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι θα μπορούν επιπλέον μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής myErgani mobile app να βλέπουν στην κινητή τους συσκευή σε μορφή ημερολογίου το πρόγραμμα που προδηλώνει ο εργοδότης, καθώς και την πραγματική απασχόληση που παρείχαν.
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας τίθεται σε εφαρμογή, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινωθεί, από 1ης Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, αφού προηγουμένως δημιουργήθηκαν οι αναγκαίες ψηφιακές υποδομές στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ και οι εφαρμογές για εργαζόμενους και επιχειρήσεις.
Το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ θα αποτελέσει τη βάση για την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριότητας και μεγέθους. Από 1ης Οκτωβρίου έως 30 Νοεμβρίου 2022 θα πραγματοποιηθεί απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας.
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί εμβληματική μεταρρύθμιση και την ισχυρότερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου εργασίας και των υπερωριών των εργαζομένων, την αντιμετώπιση της μαύρης και υποδηλωμένης εργασίας και τη διασφάλιση όρων δίκαιου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις. Με την εφαρμογή της:
- Διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων με την πλήρη καταγραφή των πραγματικών ωρών εργασίας. Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ, που ικανοποιείται από τη σημερινή κυβέρνηση.
- Δημιουργείται το πλαίσιο για διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους, καθώς οι ελεγκτές της Επιθεώρησης Εργασίας θα γνωρίζουν πριν τον έλεγχο πόσοι και ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται στον χώρο εργασίας.
- Προστατεύονται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό οι επιχειρήσεις που σέβονται τη νομοθεσία έναντι εκείνων που εφαρμόζουν πρακτικές μαύρης ή υποδηλωμένης εργασίας.
- Κατοχυρώνονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος από εισφορές.
Σημειώνεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης (π.χ. πλήρης, μερική, πρακτική άσκηση, μαθητεία, κ.λπ.) τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες, υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις