Η γεύση, το άρωμα και η «βουτυρένια υφή» είναι το αποτέλεσμα ειδικού σχεδιασμού που κάνει η εταιρεία στις τρεις κάθετες φάρμες της.
Η Oishii δεν πουλά συνηθισμένες φράουλες. Πρώτα από όλα, ένα κουτί με έξι από αυτές πωλούνταν έως πρότινος στα καταστήματα της αμερικανικής αλυσίδας Whole Foods αντί 50 δολαρίων.
Και ο λόγος είναι ότι οι φράουλες αυτής της εταιρείας από το Νιου Τζέρσεϊ δεν μοιάζουν με τις άλλες. Είναι πιο γλυκές και έχουν πιο συμπαγές και ζουμερό κέντρο. Η γεύση, το άρωμα και η «βουτυρένια υφή» είναι το αποτέλεσμα ειδικού σχεδιασμού που κάνει η εταιρεία στις τρεις κάθετες φάρμες της (δύο στο Νιου Τζέρσεϊ και μία στο Λος Άντζελες).
«Είναι κατά μέσο όρο δύο έως τρεις φορές πιο γλυκές σε σύγκριση με τις φράουλες που τυπικά καλλιεργούνται στις ΗΠΑ», λέει στο CNBC ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Oishii, Hiroki Koga. «Μόλις δοκιμάσετε τις φράουλές μας, είναι απλά μια εντελώς διαφορετική εμπειρία».
Ο Koga ήταν σύμβουλος κάθετης γεωργίας στην Ιαπωνία, ώσπου το 2015 μετανάστευσε στην Καλιφόρνια για να σπουδάσει στο πρόγραμμα MBA του UC Berkeley. Ψωνίζοντας σε ένα τοπικό κατάστημα, παρατήρησε ότι οι αμερικανικές φράουλες έμοιαζαν «λαμπερές, μεγάλες και νόστιμες», αλλά στην πραγματικότητα ήτ
Μετά την αποφοίτησή του το 2017, ο Koga και ο Brendan Somerville, που είχε ολοκληρώσει πρόσφατα το MBA του στο UCLA, άρχισαν να κατασκευάζουν τη δική τους κάθετη φάρμα φράουλας. Αυτό που έκαναν ήταν κάτι εντελώς νέο. Εκείνη την εποχή, οι κάθετες φάρμες έβγαζαν κυρίως πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα οποία αναπτύσσονται σχετικά γρήγορα και δεν χρειάζονται επικονίαση από μέλισσες. Όσο για τον ίδιο τον Koga, είχε μεν εμπειρία στη συμβουλευτική, αλλά δεν είχε φτιάξει ποτέ μια κάθετη φάρμα μόνος του.
Ο Somerville και ο Koga παρακολούθησαν βίντεο στο YouTube για να καταλάβουν πώς να φτιάξουν τη φάρμα τους και συνεργάστηκαν για ένα χρόνο με συμβούλους για να ανακαλύψουν πώς να διατηρήσουν ένα κατάλληλο περιβάλλον τόσο για τις φράουλες όσο και για τις μέλισσες που θα χρειαζόταν να επικονιάσουν τα φυτά.
Το αποτέλεσμα είναι ότι οι κάθετες φάρμες της Oishii είναι πιο πράσινες και πιο καθαρές από μια τυπική φάρμα. Και παρόλο που αυτά τα κουτιά των 50 δολαρίων εξαντλούνταν τακτικά, η εταιρεία μείωσε πρόσφατα την τιμή στα 20 δολάρια ανά κουτί, καθώς στόχος της είναι να κάνει τα οικολογικά τρόφιμα προσβάσιμα σε όλους.
Οι συνηθισμένες φράουλες στην αμερικανική αγορά είναι γεμάτες με φυτοφάρμακα και κόβονται πριν να ωριμάσουν για να μπορέσουν να ταξιδέψουν ανά τις ΗΠΑ, με αποτέλεσμα να μην είναι εξίσου ζουμερές. Όμως, η Oishii επιμένει να πουλά τις δικές της σε ακτίνα 20 μιλίων από τις φάρμες της, ώστε να μην θυσιάσει την ποιότητα.
Όταν ένα κουτί πωλούνταν αντί 50 δολαρίων, η κάθε φράουλα κόστιζε 8,33 δολάρια. Ακόμα και στη σημερινή, μειωμένη τιμή των 3,33 δολαρίων, οι φράουλες αυτές είναι ακριβές, αλλά η Oishii έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια νέα αγορά.
Πηγή: moneyreview