Οι αναφορές της εταιρείας στο αυξημένο κόστος παραγωγής.
Το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι ενοποιημένες και οι εταιρικές πωλήσεις της Εβροφάρμα ανήλθαν σε 19,69 εκατ. ευρώ και 16,19 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, αυξημένες κατά 12% οι ενοποιημένες και κατά 10% οι εταιρικές.
Σύμφωνα μα σχετική ανακοίνωση, το μεικτό ενοποιημένο περιθώριο ανήλθε σε 3,05 εκατ. ευρώ έναντι 3,38 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 10%. Το εταιρικό ανήλθε σε 2,47 εκατ. ευρώ έναντι 2,80 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 12%.
Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 1,06 εκατ. ευρώ (προσαρμοσμένο εκτός προβλέψεων ανέρχεται σε 1,13 εκατ. ευρώ και 436.000 ευρώ για τον όμιλο και την εταιρεία αντίστοιχα, έναντι 1,61 εκατ. ευρώ και 919.000 ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη ύψους 63.000 ευρώ παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν 652.000 ευρώ κέρδη. Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα προ φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε ζημίες 391.000 ευρώ μειωμένα σε σχέση με τη συγκριτική περίοδο όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν 145.000 ευρώ κέρδη. Το ενοποιημένο αποτέλεσμα μετά φόρων ανήλθε σε ζημίες 22.000 ευρώ έναντι κέρδους 660.000 ευρώ της προηγούμενης χρήσης και το εταιρικό σε ζημίες 390.000 ευρώ έναντι κέρδους 188.000 ευρώ αντίστοιχα.
Το ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε το επενδυτικό σχέδιο του στραγγιστού γιαουρτιού ύψους 4,2 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι αναμένεται επιχορήγηση σε ποσοστό 50% από αντίστοιχο πρόγραμμα του ΥΠΑΑΤ, όπου και είναι ενταγμένο.
Όπως σημειώνει η εταιρεία «το πληθωριστικό περιβάλλον που επιδεινώνεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία, επηρεάζει σημαντικά τα κόστη των εισροών μας, όπως το νωπό γάλα, την ενέργεια, το μεταφορικό κόστος, καθώς επίσης το χρηματοοικονομικό κόστος. Ωστόσο, δεδομένης της προσπάθειας μείωσης του κόστους αλλά και των περαιτέρω αυξήσεων στις τιμές των τελικών προϊόντων, η διοίκηση διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία για σταδιακή βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το υπόλοιπο της χρήσης».