Από το Σάββατο η μέση πανελλαδική τιμή του diesel ξεπέρασε αυτή της αμόλυβδης βενζίνης, σπάζοντας το φράγμα των δύο ευρώ, λίγα μόλις 24ωρα μετά την κατάργηση της κρατικής επιδότησης στην αντλία.
Η εξέλιξη αυτή επιβαρύνει τους επαγγελματίες -δηλαδή και τους αγρότες- που κινούνται και εργάζονται με diesel, αλλά όλα τα ελληνικά νοικοκυριά, καθώς οι αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου κίνησης προκαλούν επιπλέον κόστος στις υπηρεσίες μεταφοράς, κάτι που οδηγεί σε περαιτέρω ανατιμήσεις στα προϊόντα, πυροδοτώντας έτσι τον πληθωρισμό.
Σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων, το Σάββατο ήταν η πρώτη ημέρα που η τιμή του diesel σκαρφάλωσε πάνω από τα 2 ευρώ, φθάνοντας τα 2,017/λίτρο, όταν η τιμή της αμόλυβδης έφθανε στα 2,008 ευρώ/λίτρο.
Μία ημέρα μετά, την Κυριακή 9 Οκτωβρίου, το ράλι συνεχίστηκε, επιβεβαιώνοντας τους φόβους για μία ανεξέλεγκτη κούρσα.
Συγκεκριμένα, μέσα σε λίγες ώρες άνοιξε στα 0,014 λεπτά η ψαλίδα μεταξύ diesel και αμόλυβδης. Το πετρέλαιο κίνησης πωλείτο στα 2,024 ευρώ/λίτρο, με τη βενζίνη να έχει μέση πανελλαδική τιμή τα 2,010 ευρώ/λίτρο.
Να αναφέρουμε ότι στις 30 Σεπτεμβρίου η τιμή στο πετρέλαιο κίνησης ήταν στα 1,828 ευρώ/λίτρο και στις 6 Οκτωβρίου σκαρφάλωσε στα 1,961 ευρώ/λίτρο.
Μέσα σε διάστημα έξι ημερών η τιμή στο diesel αυξήθηκε κατά 7,3% (+0,133 ευρώ/λίτρο), δηλαδή δύο λεπτά αύξηση την ημέρα, όταν η τιμή της αμόλυβδης αυξήθηκε συνολικά 2 λεπτά το ίδιο διάστημα!
Η εικόνα ανά νομό
Οπως διαπιστώνεται από τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου, την Κυριακή 9 Οκτωβρίου, σε μόλις 9 από τους 51 νομούς της χώρας η τιμή diesel ήταν κάτω από τα δύο ευρώ το λίτρο! Συγκεκριμένα, το ακριβότερο πετρέλαιο πωλείτο στο Νομό Κυκλάδων, όπου η τιμή χθες εκτοξεύτηκε στα 2,178 ευρώ/λίτρο.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις