Χάρη στη δύναμη των Millennials και της Generation Z, η αγορά κρασιού στην Κίνα αναμένεται να διπλασιαστεί σχεδόν μέχρι το 2026, οδηγώντας σε τεράστιο άλμα τη μέση δαπάνη για κρασί, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από την εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης GlobalData.
Ως η κύρια ομάδα καταναλωτών, οι νέοι θα οδηγήσουν στην επέκταση της αγοράς κρασιού της Κίνας στο σύνολό της και στην αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης τα επόμενα πέντε χρόνια. Σύμφωνα με την έκθεση η κινεζική αγορά κρασιού θα αυξηθεί από 268,6 δισεκατομμύρια RMB (37,6 δισεκατομμύρια €) το 2021 σε 462,4 δισεκατομμύρια RMB (64,7 δισεκατομμύρια €) το 2026, με ετήσια αύξηση δηλαδή 11,5%. Η αύξηση αυτή αιτιολογείται, καθώς η επανέναρξη των οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων τονώνει τις πωλήσεις κρασιού στον τομέα CHR και στον τομέα οικιακής κατανάλωσης.
Ενώ η κατά κεφαλήν κατανάλωση κρασιού στην Κίνα συρρικνώθηκε ελαφρά τα τελευταία πέντε χρόνια, από 36 $ (37 €) σε 35,6 $ το 2021, αναμένεται να φτάσει τα 60,1 $ (61 €) το 2026, δηλαδή αυξάνεται κατά 68,8%, σύμφωνα με την οικονομική ανάκαμψη και την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Εάν αυτό επιβεβαιωθεί, το επίπεδο των δαπανών για κρασί κατά κεφαλήν στην Κίνα θα είναι σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο Ασίας-Ειρηνικού έως το 2026, αλλά θα εξακολουθεί να είναι κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο των 84,3 δολαρίων (86 €), σύμφωνα με τους αναλυτές.
Η επιρροή των κοινωνικών δικτύων και των διαδικτυακών πλατφορμών πωλήσεων
Η ανάπτυξη της αγοράς, όπως εξηγεί η GlobalData, θα ωθηθεί κατά κύριο λόγο από την κατηγορία των ήρεμων οίνων, η οποία αναμένεται να σημειώσει τον μεγαλύτερο σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης σε αξία με +11,5% τα επόμενα πέντε χρόνια, μπροστά από τους αφρώδεις οίνους, που θα παρουσιάσουν ρυθμό ανάπτυξης +11,3%. «Το κρασί γίνεται ένα δημοφιλές αλκοολούχο ποτό μεταξύ των Κινέζων καταναλωτών λόγω των πλεονεκτημάτων του για την υγεία, την ομορφιά και την επιρροή του δυτικού τρόπου ζωής. Νέοι όπως οι «Millennials» και οι ενήλικες της Generation Z, που έχουν σημαντική αγοραστική δύναμη, αναδιαμορφώνουν την κινεζική αγορά κρασιού. Οι έμποροι κρασιού προσαρμόζουν την προσφορά τους και τις δραστηριότητές τους όσον αφορά το marketing και το branding για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της νεαρής ομάδας», αναφέρει ο Bobby Verghese, αναλυτής καταναλωτών στην GlobalData.
«Επιπλέον, οι επωνυμίες κρασιού αυξάνουν την παρουσία τους σε μεγάλες πύλες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Alibaba Tmall, στοχεύοντας τους μετανάστες και τους ψηφιακούς κινέζους καταναλωτές», προσθέτει. Η ανάπτυξη των πλατφορμών μάρκετινγκ, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικού εμπορίου συνέβαλε επίσης στην προσέλκυση περισσότερων νέων καταναλωτών στο κρασί. «Οι εταιρείες στον κλάδο του κρασιού χρησιμοποιούν στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων ζωντανών ροών με βασικούς παράγοντες επιρροής και πρεσβευτές επώνυμων διασημοτήτων για να συνδεθούν με το νεότερο κοινό. Οι παραγωγοί λανσάρουν επίσης μπουκάλια κρασιού μικρού μεγέθους για να ενθαρρύνουν τους νέους καταναλωτές να ανακαλύψουν τις μάρκες τους», προσθέτει ο αναλυτής.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις