Η Ανδαλουσία έχει σπάσει το ρεκόρ εξαγωγών ελαιολάδου τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, με πωλήσεις αξίας 2.481 εκατομμυρίων ευρώ, το υψηλότερο ποσοστό που έχει σημειωθεί ποτέ σε ολόκληρη την ιστορική σειρά για αυτήν την περίοδο, χάρη σε αύξηση 24,8% σε σύγκριση με το την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Με αυτά τα δεδομένα, η κοινότητα ενισχύει τη θέση της ως ο παγκόσμιος ηγέτης στις πωλήσεις ελαιολάδου, συγκεντρώνοντας το 75% του συνόλου που εξάγει η Ισπανία, δηλαδή εμπορεύεται τρία στα τέσσερα ευρώ εξαγωγών ισπανικού ελαιολάδου στον κόσμο.
Ομοίως, το κορυφαίο αγροδιατροφικό προϊόν της Ανδαλουσίας συμβάλλει θετικό ισοζύγιο στο εμπορικό ισοζύγιο της κοινότητας ύψους 2.068 εκατομμυρίων, καθώς οι εξαγωγές ελαιολάδου πολλαπλασιάζουν τις εισαγωγές επί έξι, σύμφωνα με στοιχεία της Extenda, μιας δημόσιας εταιρείας που ανήκει στο TRADE.
Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί ότι το 62% των πωλήσεων ελαιολάδου της Ανδαλουσίας στον κόσμο κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 αντιστοιχεί σε εξαιρετικό παρθένο λάδι, γεγονός που δείχνει τη δέσμευση των εταιρειών του κλάδου να λανσάρουν το προϊόν υψηλότερης ποιότητας στο εξωτερικό. ποιότητα.
Το ελαιόλαδο είναι ένα από τα κύρια προϊόντα που συνδέονται με το κύρος της μάρκας Andalusia στον κόσμο και μια από τις αξίες αναφοράς της δύναμης της αγροτοβιομηχανίας της Ανδαλουσίας, ενός στρατηγικού τομέα για την Ανδαλουσία, ο οποίος για άλλη μια φορά έχει καταγράψει ρεκόρ το πρώτο εννεάμηνο του 2022, με πωλήσεις 10.712 εκατ. ευρώ, χάρη στην ετήσια αύξηση 15,9%.
Οι εταιρείες εξαγωγής ελαιολάδου είναι υπεύθυνες για αυτά τα καλά επιχειρηματικά μεγέθη, τα οποία αυξήθηκαν κατά 5,5% αυτή την περίοδο φτάνοντας τις 535. Από αυτές, το 60%, συγκεκριμένα οι 310, είναι τακτικοί εξαγωγείς, δηλαδή που εξάγουν συνεχώς για περισσότερα από τέσσερα χρόνια . Επιπλέον, αυτές οι εταιρείες που πωλούν τακτικά έχουν επίσης αυξηθεί κατά 8,8%, γεγονός που αντανακλά ότι οι εταιρείες που έχουν δεσμευτεί στη διεθνοποίηση επιτυγχάνουν επιτυχία. Αυτές οι εταιρείες αντιπροσωπεύουν επίσης το 58% των συνολικών πωλήσεων στην Ανδαλουσία στον κλάδο.
Μεταξύ των μηνών Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου 2022, επτά από τις οκτώ επαρχίες προσθέτουν αξία στη διεθνή επιχείρηση ελαιολάδου, σημειώνοντας εξαιρετική ανάπτυξη, έξι από αυτές, πάνω από διψήφιο αριθμό, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η Σεβίλλη ηγείται των εξαγωγών, με 1.128 εκατομμύρια ευρώ, το 46% των συνολικών πωλήσεων στην Ανδαλουσία, η οποία σημειώνει αύξηση 23,1% σε σύγκριση με τους πρώτους εννέα μήνες του 2021. Ακολουθούν η Κόρδοβα, με 576 εκατομμύρια ευρώ, το 23,2% του συνόλου, με αύξηση 25,2%, η τρίτη καλύτερη αύξηση μεταξύ των επαρχιών. και Μάλαγα, με 305 εκατ., 12,3%, που αυξάνεται κατά 23,8%. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Jaén, με 280 εκατομμύρια, 11,3% του συνόλου, που σημειώνει αύξηση 44%, καθιστώντας την τη δεύτερη επαρχία με την υψηλότερη αύξηση. Ακολουθεί η Γρανάδα, με 170 εκατ., το 6,9% του συνόλου, που σημειώνει άνοδο 12% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Huelva, με 9,9 εκατομμύρια, 0,4% του συνόλου και μείωση 3,9%. Αλμερία, με 8 εκατομμύρια και αύξηση 56%, η υψηλότερη ανάπτυξη μεταξύ των επαρχιών. και Cádiz, με 3,9 εκατ. και ανάπτυξη 4%.
Διαφοροποίηση της αγοράς
Οι πωλήσεις ελαιολάδου της Ανδαλουσίας παρουσιάζουν μεγάλη διαφοροποίηση στον κόσμο, με χώρες από τέσσερις ηπείρους μεταξύ των δέκα κορυφαίων εξαγωγικών προορισμών της. Εξ αυτών, έξι αυξάνονται πάνω από 20%.
Πρώτη διεθνής αγορά για το ανδαλουσιανό ελαιόλαδο είναι η Ιταλία, με 621 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο-Σεπτέμβριο 2022, το 25% του συνόλου, που σημειώνει αύξηση 27,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Ηνωμένες Πολιτείες, με 443 εκατ. ευρώ, 17,9%, που αυξάνεται κατά 36%. Ακολουθεί η Πορτογαλία, με 261 εκατ., που αντιπροσωπεύει το 10,5% του συνόλου και σημειώνει πτώση 7%.
Στην τέταρτη θέση η Γαλλία, με 189 εκατομμύρια, 7,6% και αύξηση 25,4%. Οι πωλήσεις ελαιολάδου της Ανδαλουσίας συνεχίζουν να διαφοροποιούνται προς την Ασία, έτσι ώστε η Κίνα να είναι ήδη η πέμπτη παγκόσμια αγορά της, με 104 εκατομμύρια (4,2%) και να είναι ο τρίτος ταχύτερα αναπτυσσόμενος προορισμός στο Top 10, 49% περισσότερο. και η Ιαπωνία βρίσκεται στην έβδομη θέση με αύξηση 8,2% στα 73 εκατομμύρια (2,9%).
Στην έκτη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο, με 77 εκατομμύρια, το 3,1% του συνόλου, σημειώνοντας αύξηση 49%, καθιστώντας το τον δεύτερο ταχύτερα αναπτυσσόμενο προορισμό της δεκάδας. και, στην όγδοη θέση, η Γερμανία, με 69 εκατομμύρια, 2,8% και ανάπτυξη 61%, η αγορά που αναπτύσσεται περισσότερο.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις