Η Foster Farms, η οποία επεξεργάζεται περίπου 1 εκατομμύριο κοτόπουλα και 12.000 γαλοπούλες κάθε μέρα, είπε ότι έπρεπε να σταματήσει ορισμένες εργασίες λόγω καθυστερήσεων από την Union Pacific Corp., τη δεύτερη μεγαλύτερη εμπορευματική σιδηροδρομική γραμμή στη Βόρεια Αμερική.
Εκατομμύρια κοτόπουλα δεν ταΐστηκαν καθώς οι διακοπές των τρένων καθυστερούν τις αποστολές καλαμποκιού σε πτηνοτροφείο στην Καλιφόρνια, σύμφωνα με έγγραφα που παρέχουν μοναδικές λεπτομέρειες για το πώς ένας φορτωτής υπέφερε από κακή σιδηροδρομική εξυπηρέτηση.
Η Foster Farms, η οποία επεξεργάζεται περίπου 1 εκατομμύριο κοτόπουλα και 12.000 γαλοπούλες κάθε μέρα, είπε ότι έπρεπε να σταματήσει ορισμένες εργασίες λόγω καθυστερήσεων από την Union Pacific Corp., τη δεύτερη μεγαλύτερη εμπορευματική σιδηροδρομική γραμμή στη Βόρεια Αμερική.
Τα προβλήματα προμήθειας ανάγκασαν επίσης την εταιρεία να κλείσει ένα εργοστάσιο που επεξεργάζεται ακατέργαστο καλαμπόκι σε ζωοτροφές για να το πουλήσει, ανέφερε σε ομοσπονδιακές καταθέσεις. Αυτό σήμαινε να κόψει τους πελάτες της σε φάρμα γαλακτοπαραγωγής από το καλαμπόκι και να δώσει προτεραιότητα στα κοτόπουλα του, τα οποία αρχίζουν να σκοτώνονται μεταξύ τους όταν πεινάσουν.
Μετά από μια αναταραχή αλληλογραφίας που προσφέρει αφιλτράριστη εικόνα για τα προβλήματα των φορτωτών με τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες, το Συμβούλιο Επιφανειακών Μεταφορών των ΗΠΑ διέταξε την Union Pacific στις 30 Δεκεμβρίου να παραδώσει περισσότερα τρένα γεμάτα καλαμπόκι στο Foster Farms.
Αυτή είναι η δεύτερη φορά τον περασμένο χρόνο η Foster Farms ζήτησε από τη ρυθμιστική αρχή των σιδηροδρόμων να παρέμβει άμεσα λόγω της αποτυχίας της Union Pacific να παραδώσει έγκαιρα τρένα για ζωοτροφές. Είναι επίσης το πιο πρόσφατο σε μια μακροχρόνια διαμάχη μεταξύ φορτωτών και σιδηροδρόμων, που έχουν δει τα κέρδη να αυξάνονται ακόμη και όταν μειώνονται τα φορτία αυτοκινήτων.
«Αυτές οι αποτυχίες υπηρεσιών, που ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2022, είχαν ως αποτέλεσμα πολλές περιπτώσεις όπου η Foster Farms ανέστειλε την παραγωγή και τη διανομή ζωοτροφών για δεκάδες χιλιάδες βοοειδή γαλακτοπαραγωγής και δεκάδες εκατομμύρια κοτόπουλα και γαλοπούλες», ανέφερε η εταιρεία σε επιστολή της. στον ρυθμιστικό οργανισμό.
Προμηθευτές όπως η Foster Farms παραπονιούνται ότι δεν έχουν βιώσιμη εναλλακτική από τη χρήση των σιδηροδρομικών μεταφορών και μπορούν να είναι δέσμιοι ενός μεταφορέα. Διαταραχές σε αυτές τις λειτουργίες θα μπορούσαν δυνητικά να διακινδυνεύσουν τις προμήθειες για μεγάλους λιανοπωλητές τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων των Costco Wholesale Corp. και Walmart Inc., που διαθέτουν προϊόντα Foster Farms.
Ο επεξεργαστής με έδρα το Livingston της Καλιφόρνια, ο οποίος ανήκει στην Atlas Holdings LLC, λέει ότι είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός κοτόπουλου στις δυτικές ΗΠΑ, με περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια ετήσιες πωλήσεις. Είπε ότι κατέφυγε στη μεταφορά προμηθειών με φορτηγό, αλλά δεν μπορούσε να βρει αρκετή χωρητικότητα και αντιμετώπισε ραγδαία αύξηση του κόστους. Χρειάζονται 400 φορτηγά για να χειριστούν την ίδια ποσότητα σιτηρών με ένα τρένο με 100 βαγόνια.
Η Foster Farms αρνήθηκε να σχολιάσει πέρα από δηλώσεις σε δημόσιες αρχειοθετήσεις.
«Η Ένωση Ειρηνικού συνεργάζεται στενά με την Foster Farms, παρέχοντας καθημερινές ενημερώσεις και παραδίδοντας τα τρένα που αναφέρονται στην παραγγελία», ανέφερε ο σιδηρόδρομος σε δήλωση που εστάλη μέσω email. «Συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε σημαντικές καιρικές καθυστερήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκροών στην Καλιφόρνια, χιονοθύελλες στα Μεσοδυτικά και κατολισθήσεις βράχων στη Νεβάδα».
Ο Μάικλ Μπουθ, εκπρόσωπος του STB, δήλωσε: «Το Διοικητικό Συμβούλιο εξετάζει όλες τις σχετικές πληροφορίες και καθορίζει εάν απαιτείται περαιτέρω δράση».
Διακοπή υπηρεσίας
Η Union Pacific βρέθηκε στην πρώτη γραμμή μιας πρόσφατης βλάβης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών σε εθνικό επίπεδο που ταλαιπώρησε όλους τους μεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της BNSF Railway Co. του Warren Buffett, του πλησιέστερου ανταγωνιστή της στη Δύση, και των CSX Corp. και Norfolk Southern Corp. στην Ανατολή.
Οι σιδηρόδρομοι έχουν επισημάνει δυσκολίες στην πρόσληψη πληρωμάτων τρένων μετά το χτύπημα της πανδημίας, μαζί με συνήθεις διακοπές, όπως ο καιρός και οι εκτροχιασμοί.
Οι ναυλωτές και τα συνδικάτα λένε ότι τα προβλήματα ξεκίνησαν με μια βιομηχανική ώθηση μείωσης των δαπανών πριν από περίπου πέντε χρόνια που μείωσε το εργατικό δυναμικό, έκλεισε τα ναυπηγεία μεταγωγής και σταθμευμένες ατμομηχανές. Οι πέντε μεγαλύτερες σιδηροδρομικές γραμμές με έδρα τις ΗΠΑ είχαν πτώση 7% στα φορτία αυτοκινήτων σε σύγκριση με μια δεκαετία πριν. Σύμφωνα με μια στρατηγική αποτελεσματικότητας, γνωστή ως Precision Scheduled Railroading, που εισήχθη στις ΗΠΑ το 2017, οι σιδηρόδρομοι ανανέωσαν τα προγράμματα των πελατών και μείωσαν το κόστος.
«Μπορείτε να κόψετε μόνο μέχρι στιγμής και έχουν ήδη περικόψει περισσότερα από όσα θα έπρεπε, ειδικά όσον αφορά τους εργαζόμενους», είπε ο Daniel Elliott, διευθυντής του νόμου GKG και πρώην πρόεδρος του Surface Transportation Board.
Η μείωση των φορτίων αυτοκινήτων την τελευταία δεκαετία συνέπεσε με ένα απροσδόκητο κέρδος για τους σιδηρόδρομους. Τα καθαρά έσοδα για τους πέντε μεγαλύτερους αερομεταφορείς αυξήθηκαν κατά 75% τα τελευταία 10 χρόνια. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν στο ρεκόρ 41% το 2021 από λιγότερο από 16% πριν από δύο δεκαετίες.
Μετά την επιτυχή νομοθεσία απορρύθμισης το 1980 που έσωσε τους σιδηρόδρομους από το χείλος της χρεοκοπίας, οι μεταφορείς έγιναν πιο παραγωγικοί και βελτίωσαν τις υπηρεσίες, επιτρέποντας στα κέρδη να αυξηθούν καθώς μειώθηκαν οι ναυτιλιακές τιμές. Ένα κύμα εξυγίανσης που ακολούθησε επίσης μείωσε τους μεγάλους σιδηροδρόμους που λειτουργούν στις ΗΠΑ σε επτά από περίπου 40, μεταμορφώνοντας το ανταγωνιστικό τοπίο.
Η δύναμη των σιδηροδρόμων να επηρεάζουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους κάνει τους φορτωτές να διστάζουν να ασκήσουν δημόσια κριτική στις σιδηροδρομικές εταιρείες, σύμφωνα με εμπορικούς ομίλους. Η American Fuel and Petrochemical Manufacturers δήλωσε σε γραπτή κατάθεσή της στις 15 Δεκεμβρίου ότι τα μέλη της «φοβούνται πιθανές αντιδράσεις» και ένα αρνήθηκε να παράσχει πληροφορίες για την ακρόαση του STB για την Union Pacific «καθώς μια τέτοια μαρτυρία θα μπορούσε να συνδεθεί με την αποχώρηση της εταιρείας τους είναι ευάλωτοι σε αντίποινα ή άλλη πιο ανεπαίσθητη προσφυγή από το UP».
Το Surface Transportation Board επιδιώκει να διορθώσει την ανισορροπία, αλλά έχει περιορισμένη ισχύ. Τον Δεκέμβριο, κάλεσε την Union Pacific να εξηγήσει μια αιχμή ειδοποιήσεων ορίων υπηρεσιών που αποσκοπούν στην ανακούφιση της συμφόρησης του δικτύου.
«Θα είναι ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε τι συμβαίνει τα επόμενα δύο χρόνια και να δούμε αν οι σιδηρόδρομοι θα κάνουν μια μικρή στροφή» στη στρατηγική τους, είπε ο Elliott.
«Κάθε λεπτό τώρα μετράει»
Ο Δεκέμβριος ήταν η δεύτερη φορά που πέρυσι η Foster Farms είχε τόσο μεγάλη έλλειψη σε προμήθειες καλαμποκιού που στράφηκε στο διοικητικό συμβούλιο για βοήθεια. Τον Ιούνιο, η εταιρεία υπέβαλε αίτηση για υπηρεσία έκτακτης ανάγκης μετά από μήνες αγώνα για να βρει αρκετά τρένα. Η απόγνωση άρχισε να εισχωρεί στην επικοινωνία μεταξύ του σιδηροδρόμου και του πελάτη του, καθώς τα ζώα έμεναν ατάφιστα.
«Πρόκειται να σκοτώσουμε εκατομμύρια κοτόπουλα», είπε ο Phil Greene, αντιπρόεδρος της Foster Farms, σε ένα email στις 14 Ιουνίου σε στέλεχος της Union Pacific. «Κάθε λεπτό μετράει τώρα καθώς προσπαθούμε να σώσουμε ζωές. Ποτέ δεν μας έβαλες σε αυτή την κατάσταση με καθυστέρηση 5 ημερών χωρίς απόθεμα και 40 με 50 εκατομμύρια κοτόπουλα να ταΐσουμε».
Την επόμενη μέρα, η Foster Farms υπέβαλε την αίτησή της για εντολή έκτακτης ανάγκης. Ο σιδηρόδρομος απάντησε στο αίτημα αποδεχόμενος την ευθύνη για κακή εξυπηρέτηση και πρότεινε ένα σχέδιο εκτροπής των ατμομηχανών και των πληρωμάτων για την αύξηση των τρένων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Λανς Φριτς στάθηκε μπροστά για να τονώσει τη δράση.
«Η Foster Farms είναι ένας ζωτικής σημασίας πελάτης της Union Pacific. Ωστόσο, αποτύχαμε να παρέχουμε επαρκείς υπηρεσίες στη Foster Farms», δήλωσε ο Fritz σε επιστολή του στις 16 Ιουνίου προς τη ρυθμιστική αρχή. «Γράφω για να μεταφέρω τη σταθερή και σαφή δέσμευση της Union Pacific να παρέχει στην Foster Farms την υπηρεσία που της αξίζει και την υπηρεσία που αναμένουμε να παρέχουμε».