Κι όμως αισχροκέρδεια υπάρχει!
Την ώρα που η κυβέρνηση υπεραμύνεται του «καλαθιού του νοικοκυριού» και ενόψει και της εφαρμογής του μέτρου του market pass από τα μέσα Φεβρουαρίου, οι καταναλωτές «ζαλίζονται» από τις τιμές και τις αυξήσεις – φωτιά στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Σε αποδείξεις από αγορές σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, φαίνεται ξεκάθαρα το εξής αδιανόητο: ένα ματσάκι άνηθος που είναι εισαγωγής κοστίζει 1,35 ευρώ και τα δύο ματσάκια κοστίζουν 2,70 ευρώ όταν σε λαϊκές αγορές ή σε άλλες αλυσίδες του λιανεμπορίου τροφίμων ο άνηθος κοστίζει από 0,57 έως 0,78 ευρώ.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης είπε στον RealFm 97,8 και στους Νίκο Χατζηνικολάου και Αντώνη Δελλατόλα ότι «σε 4.000 ελέγχους των τελευταίων μηνών, τα πρόστιμα για αισχροκέρδεια ήταν στο 5,76% των περιπτώσεων. Αυτό το ποσοστό δεν είναι υψηλό ποσοστό παραβατικότητας. Ο κόσμος βλέπει τις αυξήσεις και θεωρεί ότι υπάρχει αισχροκέρδεια, λογικό… Όμως όταν βλέπεις τον δείκτη τιμών καταναλωτή και η Ελλάδα είναι πια κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, στις αυξήσεις εννοώ, και στην Ευρωζώνη και στην ΕΕ, πάει να πει ότι δεν υπάρχει αισχροκέρδεια. Γιατί αν υπήρχε αισχροκέρδεια, αν ήταν εκεί το πρόβλημά μας, θα ήμασταν πάνω από τον μέσο όρο. Το πρόβλημά μας είναι ένας εισαγόμενος πληθωρισμός».
Παραδέχτηκε ότι υπάρχουν μειώσεις στις συσκευασίες και εξήγησε ότι αυτή η πρακτική δεν απαγορεύεται και υπεραμύνθηκε των εταιρειών.
Τα στοιχεία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας δείχνουν ότι το περιεχόμενο έχει μειωθεί σε 238 προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ και όπως όλα δείχνουν αυτό θα συνεχιστεί για όσο θέλουν οι εταιρείες, αφού ο αρμόδιος υπουργός δηλώνει ότι δεν πρόκειται να γίνει καμία σύσταση επειδή η Ελλάδα δεν έχει γίνει, ευτυχώς, ακόμα Σοβιετική Ένωση.
«Αυτό δεν απαγορεύεται από κανέναν νόμο», απάντησε στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ενώ σε ερώτηση που δέχθηκε για το αν προτίθεται να προχωρήσει σε κάποια σύσταση, λόγω των δυσμενών συνθηκών για τα νοικοκυριά, είπε:
«Όχι δεν μπορεί να υπάρξει τέτοια σύσταση γιατί ακόμα δεν έχουμε γίνει ευτυχώς Σοβιετική Ένωση. Οι εταιρείες έχουν το δικαίωμα να αλλάζουν τις συσκευασίες όπως θέλουν, τις επωνυμίες όπως θέλουν, τις ετικέτες όπως θέλουν κι αυτό λέγεται marketing».
Μάλιστα σε χθεσινοβραδινή ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, 'Αδωνις Γεωργιάδης μίλησε για μειώσεις τιμών: «13η εβδομάδα εφαρμογής του 'Καλαθιού του Νοικοκυριού' και από 833 προϊόντα 57 (7%) ανέβηκαν, 57 (7%) μειώθηκαν και 719 (86%) παρέμειναν σταθερά! Τιμές σταθμισμένες σε όγκο και βάρος. Η πρωτοβουλία μας σταθερά προσφέρει εναλλακτική διέξοδο σε όσους έχουν πραγματικά ανάγκη»