Οι καταναλωτές βλέπουν σε αρκετά προϊόντα τις ανατιμήσεις να συνεχίζονται
Η ακρίβεια στα τρόφιμα επιμένει παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός τον Μάρτιο του 2023 υποχώρησε στο 4,6% σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ.
Στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά καταγράφηκε αύξηση 14,3% σε ετήσια βάση λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα, ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα, λαχανικά, ζάχαρη σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
Αναλυτικά σε ετήσια βάση, μεταξύ Μαρτίου 2022 και Μαρτίου 2023 οι κυριότερες αυξήσεις καταγράφηκαν:
- Γαλακτοκομικά και αυγά: 23,1%
- Κρέατα (γενικά): 19,8%
- Έλαια και Λίπη: 17,5%
- Ψωμί και Δημητριακά: 15,6%
- Καφές- Κακάο- Τσάι: 14%
- Λοιπά τρόφιμα: 13,5%
- Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμοί φρούτων: 9,3%
- Ζάχαρη- Σοκολάτες-γλυκά- παγωτά: 9,2%
Στο «ράφι» άλλωστε οι καταναλωτές βλέπουν σε αρκετά προϊόντα τις ανατιμήσεις να συνεχίζονται αν και σε μικρότερη ένταση σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.
Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα πλέον διαπιστώνονται σε μεμονωμένες περιπτώσεις και μικρές μειώσεις σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.
Άλλες βιομηχανίες τροφίμων επίσης προχωρούν σε αποκλιμάκωση τιμών μέσω προσφορών και προωθητικών ενεργειών σε προϊόντα τους.
Ενδεικτικό παράδειγμα, οι γαλακτοβιομηχανίες οι οποίες επιχειρούν να επιστρέψουν στους καταναλωτές μέρος των αυξήσεων με τις οποίες επιβαρύνθηκαν το προηγούμενο έτος καθώς όπως σημειώνουν, διαφαίνεται πλέον αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών.
Έτσι αρκετές μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, όπως ΔΕΛΤΑ, Κρι Κρι και Ελληνικά Γαλακτοκομεία έχουν ξεκινήσει προσφορές σε προϊόντα τους, ενώ κάποιες εξ αυτών και σε μειώσεις σε συγκεκριμένες συσκευασίες.