Επενδύσεις στο κρασί τόσο από οινοποιητικές εταιρείες όσο και από εταιρείες διανομής προκαλεί η αργή μεν σταθερή δε στροφή των καταναλωτών από το χύμα στο εμφιαλωμένο κρασί, η κατανάλωση κρασιού αντί άλλων αλκοολούχων ποτών και από τις νεότερες γενιές, αλλά, φυσικά, και η αύξηση του τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό η «Ι. Μπουτάρης & Υιός», ελεύθερη πλέον από τα βάρη του παρελθόντος, μετά την ανάληψη του ελέγχου αυτής από τη σουηδική Sterner Stenhus των ομογενών επιχειρηματιών Θωμά και Ηλία Γεωργιάδη σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 4-5 εκατ. ευρώ για την επόμενη διετία, ενώ η Άμβυξ, η παλαιότερη ελληνική εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο των οίνων, έτσι ώστε να αποτελούν αυτοί το κύριο κομμάτι των πωλήσεών της τα επόμενα χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την κλαδική μελέτη για την Οινοποιία που εκπόνησε η εταιρεία «Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ» η εγχώρια κατανάλωση κρασιού σημείωσε την περίοδο 2021-2022 αύξηση 41,3% σε σύγκριση με την περίοδο 2020-2021, προσεγγίζοντας τα επίπεδα της περιόδου 2013-2014. Σύμφωνα δε με παράγοντες της αγοράς, αν και λόγω των lockdowns, μειώθηκε δραματικά η κατανάλωση κρασιού στην εστίαση, αυξήθηκε σημαντικά κατά την περίοδο των lockdowns και μάλιστα η κατανάλωση, εκ των πραγμάτων, του εμφιαλωμένου κρασιού. Το χύμα κρασί, πάντως, εκτιμάται ότι αποτελεί το 50% της κατανάλωσης κρασιού στην Ελλάδα.
«Το όραμά μας είναι να ξαναφέρουμε την 'Μπουτάρης' εκεί που πρέπει να είναι. Στην κορυφή», τόνισε ο κ. Ηλίας Γεωργιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Sterner Stenhus σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης για την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας της εταιρείας, εκδήλωση στην οποία έδωσε το παρών και ο προηγούμενος ιδιοκτήτης, ο κ. Κωνσταντίνος Μπουτάρης. Πώς θα το επιτύχει αυτό; Έμφαση στα κρασιά υψηλής ποιότητας, ενίσχυση των πωλήσεων στο κανάλι της εστίασης, εξαγωγές, αλλά και προώθηση του οινικού τουρισμού μέσα από τον εκσυγχρονισμό των οινοποιείων της εταιρείας είναι οι βασικοί άξονες στρατηγικής των νέων ιδιοκτητών. Η εταιρεία, η οποία το 2022 έκλεισε με τζίρο 10 εκατ. ευρώ, «τρέχει» ήδη στο α' τρίμηνο του 2023 με ανάπτυξη 80%, ενώ εκτιμάται ότι η χρονιά θα κλείσει με ανάπτυξη της τάξης του 40%. Πέρα από την οργανική ανάπτυξη, διερευνάται και η ανάπτυξη μέσω εξαγορών και άλλων προβληματικών οινοποιείων, ενώ δεν αποκλείεται και η επέκταση στην παραγωγή αποσταγμάτων.
Η Άμβυξ από την πλευρά της, η εταιρεία που ίδρυσε το 1917 στη Θεσσαλονίκη ο Αλβέρτος Ρεβάχ και πλέον αποτελεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες διανομής ποτών στην Ελλάδα με ετήσιο τζίρο 145 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2022) προχωρά στην ενίσχυση του τμήματος Oenotheque με στόχο μες στην επόμενη πενταετία να συγκαταλέγεται στις κορυφαίες εταιρείες κρασιού στην Ελλάδα. Σε πρώτη φάση η εταιρεία πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό της το Κτήμα Παλυβός, Κτήμα Κοκοτού και Κτήμα Μωραΐτη και το Chateau Galoupet από την Προβηγκία, ενώ τα επόμενα χρόνια μελετά την προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό της ετικετών από την Κρήτη και την Κεντρική Ελλάδα. Επιπλέον, για πρώτη φορά η Άμβυξ προχώρησε στην δημιουργία δικού της σήματος κρασιού (το Βορράστρι) το οποίο παράγει για λογαριασμό της η Διόνυσος ΑΒΕΕ.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις