Τον Απρίλιο του 2023, η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων της ΕΕ, σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, με 803.188 πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 17,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτος. Όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν σταθερά τον περασμένο μήνα, με την Ιταλία (+29,2%) και τη Γαλλία (+21,9%) να πρωτοστατούν.
Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2023, η αγορά των αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 17,8% σε 3,5 εκατ. ταξινομημένα αυτοκίνητα. Παρά τη βελτίωση από έτος σε έτος, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.
Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+33,7%) σημείωσε τα υψηλότερα κέρδη, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,9%), τη Γαλλία (+16,7%) και τη Γερμανία (+7,9%).
Τον Απρίλιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσε σημαντική ανάκαμψη, αυξάνοντας το ποσοστό της από 9,1% σε 11,8%. Ενώ τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 24,8% της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνεχίζουν να κυριαρχούν με το μεγαλύτερο μερίδιο 38,2%.
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση (+51,9%), φτάνοντας τις 94.561 μονάδες. Αυτό αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς 11,8%, αύξηση σχεδόν 3% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων: της Γαλλίας (+34,8%) και της Γερμανίας (+34,1%) ). Αυτή η τάση οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 45,1%, με 415.579 μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τετράμηνο του 2023.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) συνέχισαν να αναπτύσσονται τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22,7% στις 199.407 μονάδες. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στις διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Γερμανία (+35,9%), Γαλλία (+28,6%), Ιταλία (+28,3%) και Ισπανία (+14,4%). Ως αποτέλεσμα, τα HEV καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο αγοράς 24,8% (από 23,7% τον Απρίλιο του 2022).
Παρά την αύξηση 4,3% τον Μάρτιο, η αγορά της ΕΕ για plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) υποχώρησε τον Απρίλιο (-5,5%), με τις πωλήσεις να μειώνονται σημαντικά στη Γερμανία (-45,7%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου. Κατά συνέπεια, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV μειώθηκε από 9,2% τον Απρίλιο του περασμένου έτους σε 7,4% το 2023.
Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ είχαν άλλον έναν δυνατό μήνα τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 17,3%, φτάνοντας τις 306.757 μονάδες. Αυτό ανέρχεται σε μερίδιο αγοράς 38,2%, το ίδιο μερίδιο με τον Απρίλιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στα σταθερά αποτελέσματα στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδιαίτερα στην Ιταλία (+39,3%) και στη Γαλλία (+31,3%). Από την αρχή του έτους, οι πωλήσεις βενζίνης στην ΕΕ έχουν φτάσει σχεδόν τα 1,3 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 18,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ παρέμεινε σταθερή τον Απρίλιο (+0,03%), παρά τις θετικές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: την Ιταλία (+21,5%) και τη Γερμανία (+2,4%). Τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσωπεύουν το 14,7% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, από 17,2% τον Απρίλιο του 2022.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις