Οι κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν χθες ότι πρέπει να απαγορευθεί η καταστροφή υφασμάτων που δεν έχουν πουληθεί, ώστε να μειωθούν τα απορρίμματα μέσω μεγαλύτερης επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης.
Η κατανάλωση υφασμάτων στην Ευρώπη έχει τον τέταρτο μεγαλύτερο αντίκτυπο στο περιβάλλον και στην κλιματική αλλαγή μετά τα τρόφιμα, τη στέγαση και την κινητικότητα. Περίπου 5,8 εκατ. τόνοι υφασμάτων πετιούνται κάθε χρόνο στην ΕΕ, περίπου 11 κιλά ανά άτομο, με πολλά από αυτά να καταλήγουν στη χωματερή ή να αποτεφρώνονται.
Οι κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει να συμφωνήσουν για τον κανονισμό Ecodesign for Sustainable Products προτού αυτός γίνει νόμος. Βάσει της αρχικής πρότασης, που κατέθεσε τον Μάρτιο 2022 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ίδια η Επιτροπή θα καθόριζε σε μεταγενέστερο στάδιο αν θα έθετε σε εφαρμογή απαγορεύσεις καταστροφής.
Ωστόσο οι κυβερνήσεις της ΕΕ συμφώνησαν πως η απαγόρευση καταστροφής ενδυμάτων που δεν έχουν πουληθεί θα πρέπει να εφαρμοστεί αμέσως, αντί να περιμένουν από την Επιτροπή να διενεργήσει αξιολόγηση η οποία θα μπορούσε να διαρκέσει μέχρι και τρία χρόνια.
Μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, με λιγότερους από 250 εργαζόμενους, θα έχουν μια μεταβατική περίοδο τεσσάρων ετών, ενώ οι μικρότερες επιχειρήσεις, που απασχολούν λιγότερους από 50 εργαζόμενους, θα εξαιρεθούν.
Η Ισπανία, η οποία θα αναλάβει την εξάμηνη προεδρία της ΕΕ από τον Ιούλιο, αναμένεται να διεξαγάγει διαπραγματεύσεις με εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Το τελευταίο θα πρέπει ακόμη να καθορίσει τη θέση του, όμως φαίνεται ότι μπορεί να ταχθεί υπέρ της απαγόρευσης της καταστροφής υφασμάτων που δεν έχουν πουληθεί και ηλεκτρονικών συσκευών.
Ο νέος νόμος θα δημιουργήσει επίσης ένα νέο «ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος», που θα δείχνει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα ενός προϊόντος προκειμένου να βοηθήσει τους καταναλωτές να κάνουν πιο ενημερωμένες επιλογές.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πει πως η καταστροφή καταναλωτικών προϊόντων που δεν έχουν πουληθεί, όπως τα είδη ένδυσης και υπόδησης, γίνεται ένα πρόβλημα που εκτείνεται σε όλη την ΕΕ, ιδιαίτερα λόγω της αύξησης των online πωλήσεων.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις