Οι αγρότες, οι καλλιεργητές και οι ψαράδες υποφέρουν τακτικά από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές από μεγάλους αγοραστές. Επιπλέον, δεν γνωρίζουν επαρκώς τα δικαιώματά τους βάσει του νόμου περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών στον νόμο για τη γεωργία και την αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων (OHP Agriculture Act).
Αυτή η πράξη ενισχύει τη διαπραγματευτική δύναμη των αγροτών, των καλλιεργητών και των αλιέων έναντι μεγαλύτερων παραγόντων της αγοράς, απαγορεύοντας τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Αρχής Καταναλωτών & Αγοράς (ACM) σχετικά με τις γνώσεις σχετικά με τον νόμο OHP Agriculture.
Οι προμηθευτές λένε ότι συχνά πληρώνονται καθυστερημένα από τους αγοραστές τους. Ωστόσο, λένε ότι τους προβληματίζει ακόμη περισσότερο η μονομερής τροποποίηση των συμβολαίων από τον αγοραστή. Αυτά είναι δύο παραδείγματα αθέμιτων επιχειρηματικών πρακτικών. Οι προμηθευτές είναι πιο πρόθυμοι να υποβάλουν καταγγελία στην ACM για μονομερή αλλαγή των συμβάσεων.
Οι προμηθευτές συχνά δεν αναφέρουν πιθανές παραβιάσεις στην ACM
Η έρευνα δείχνει ότι πολλές πιθανές παραβιάσεις δεν αναφέρονται ακόμη στην Αρχή Καταναλωτών & Αγοράς (ACM). Σε αυτό παίζουν ρόλο διάφοροι λόγοι.
Αρχικά, πολλοί προμηθευτές θέλουν πρώτα να προσπαθήσουν να λύσουν το πρόβλημα μόνοι τους με τον πελάτη. Ένας επιπλέον παράγοντας είναι ότι οι προμηθευτές φοβούνται ότι η αναφορά στην Αρχή Καταναλωτών & Αγοράς (ACM) θα μπορούσε να βλάψει τη σχέση τους με τον πελάτη. Η συχνότητα και η έκταση της παράβασης παίζει επίσης ρόλο στην απόφαση αναφοράς ή μη. Εάν κάτι είναι εφάπαξ ή έχει λίγες (οικονομικές) συνέπειες, οι προμηθευτές δεν περιμένουν να ενοχληθούν τόσο πολύ και επιλέγουν να μην αναφέρουν στην ACM.
Επιπλέον, η μη εξοικείωση με το νόμου περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών στον νόμο για τη γεωργία και την αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων και με το ACM παίζει ρόλο. Περίπου το 75% των προμηθευτών που συμμετείχαν στην έρευνα δεν είναι ακόμη εξοικειωμένοι με τον νόμο OHP Agriculture Act. Οι προμηθευτές επίσης συχνά δεν γνωρίζουν ότι μπορούν να αναφέρουν καταχρήσεις στην Αρχή Καταναλωτών & Αγοράς (ACM).
Πρέπει να βελτιωθεί η επίγνωση του νόμου περί OHP για τη γεωργία
Είναι σημαντικό οι προμηθευτές να γνωρίζουν καλά τα δικαιώματά τους βάσει του νόμου "OHP Agriculture Act" και τις επιλογές τους εάν αυτός ο νόμος παραβιαστεί από έναν πελάτη. Επομένως, η Αρχή Καταναλωτών & Αγοράς (ACM) συνεχίζει να εκπαιδεύει τους προμηθευτές σχετικά με αυτόν τον νόμο και την εποπτεία της.
Ποιος μπορεί να αναφέρει;
Οι αγρότες, οι καλλιεργητές και οι ψαράδες μπορούν να αναφέρουν στην Αρχή Καταναλωτών & Αγοράς (ACM). Επιπλέον, μια οργάνωση παραγωγών (ΠΟ), μια εμπορική ένωση ή μια ένωση προμηθευτών, για παράδειγμα, μπορεί επίσης να υποβάλει μια αναφορά στην Αρχή Καταναλωτών & Αγοράς (ACM). Με αυτόν τον τρόπο, οι μεμονωμένοι προμηθευτές που ενοχλούνται από τους αγοραστές τους δεν χρειάζεται να αποκαλυφθούν αμέσως. Οι προμηθευτές μπορούν επίσης να υποβάλουν μια σημείωση ανώνυμα.
Τι κάνει το ACM με τις ειδοποιήσεις;
Όταν ένας προμηθευτής αναφέρεται στην Αρχή Καταναλωτών & Αγοράς (ACM), ο πελάτης δεν ενημερώνεται αμέσως. Η Αρχή επικοινωνεί πρώτα και συζητά το παράπονο με τον προμηθευτή και πιθανά βήματα που μπορεί να λάβει αυτός ή η ACM. Εάν ακολουθήσει έρευνα, η Αρχή Καταναλωτών & Αγοράς (ACM) μπορεί, για παράδειγμα, να κάνει ερωτήσεις στον πελάτη. Και εάν είναι απαραίτητο μπορεί να απαιτήσει από τον αγοραστή να τροποποιήσει τη συμπεριφορά του ή να επιβάλει πρόστιμο στον αγοραστή. Με αυτόν τον τρόπο, λαμβάνει υπόψη όσο το δυνατόν περισσότερο τις συνέπειες για τη σχέση μεταξύ προμηθευτή και πελάτη.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις