Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ το πρώτο τετράμηνο του έτους το μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας έφτασε το ιστορικό υψηλό του 25%.
Μια σταθερή θέση στο καλάθι του σούπερ μάρκετ έχει κερδίσει η «ιδιωτική ετικέτα» ως αποτέλεσμα του κύματος ακρίβειας και των συνεχών ανατιμήσεων στα βασικά είδη, το οποίο όπως φαίνεται και από τα πρόσφατα στοιχεία συνεχίζεται παρά την επιβράδυνση του πληθωρισμού.
Οι καταναλωτές πλέον ψωνίζουν με κυρίαρχο κριτήριο την... τσέπη τους και αυτό έχει ως αποτέλεσμα περίπου το 1 στα 4 ευρώ που ξοδεύουν να πηγαίνει στο λεγόμενο «private label», το οποίο όμως γίνεται και αυτό μέρα με την ημέρα πιο ακριβό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ το πρώτο τετράμηνο του έτους το μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας έφτασε το ιστορικό υψηλό του 25%.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που καταγράφει η συγκεκριμένη έρευνα, είναι η αλλαγή της εικόνας που έχει ο καταναλωτής για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον το 75% των καταναλωτών, δηλαδή 3 στους 4, τα θεωρεί εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα προϊόντα.
Και το ερώτημα είναι το κατά πόσο η στροφή αυτή θα διατηρηθεί και μετά από την εξομάλυνση των τιμών, ή αν απλά έχει συγκυριακό χαρακτήρα.
Βέβαια η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι οριζόντια, καθώς παρατηρείται διαφορετική διείσδυση ανάλογα με την κατηγορία.
Σύμφωνα με στοιχεία μέτρησης της κατανάλωσης στα ελληνικά σουπερμάρκετ υπάρχουν κατηγορίες όπως το χαρτί υγείας, όπου η ιδιωτική ετικέτα έχει πάνω από 70% μερίδιο αγοράς.
Τα όσπρια είναι επίσης μια κατηγορία όπου η ιδιωτική ετικέτα έχει υψηλό μερίδιο της τάξης του 46,1%, όπως επίσης το ρύζι με 39,1%, το κατεψυγμένο συσκευασμένο κρέας με 35,9% και η κονσέρβα ντομάτα με 35,1%. Χαμηλότερα από 20% είναι τα μερίδια αγοράς σε προϊόντα όπως το κατεψυγμένο κοτόπουλο, το γάλα, το συσκευασμένο ψωμί και η μαγιονέζα.
Πάντως, ούτε τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν μείνει εκτός των μεγάλων ανατιμήσεων, μάλιστα το πρώτο τετράμηνο του έτους η μεσοσταθμική αύξηση της τιμής των συγκεκριμένων προϊόντων άγγιξε το 16,4%, ποσοστό αύξησης υπερδιπλάσιο από αυτό των επώνυμων προϊόντων που μεσοσταθμικά κινήθηκε στο 6%.
Χαρακτηριστικό είναι πως ένα καλάθι με 60 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που πέρυσι κόστιζε 150 ευρώ, στα τέλη του περασμένου Απριλίου κόστιζε 174,6 ευρώ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κλείνει η «ψαλίδα» μεταξύ της ιδιωτικής ετικέτας με τα επώνυμα προϊόντα, καθώς ένα καλάθι μόνο με τα πρώτα είναι πλέον 48 ευρώ φθηνότερο σε σχέση με ένα καλάθι με τα ίδια προϊόντα αλλά επώνυμα. Πέρσι η διαφορά ήταν στα 60 ευρώ.
Πηγή: insider