Η κυβέρνηση της Ιαπωνίας και οι γαλακτοκομικές ενώσεις έχουν αρχίσει να επικεντρώνονται στην προώθηση της αυξημένης κατανάλωσης γάλακτος και άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων για να αυξήσουν τη ζήτηση και να βοηθήσουν τους αγρότες σε μια εποχή που πλήττονται από το υψηλό κόστος παραγωγής.
Ένας πυλώνας της στρατηγικής περιλαμβάνει την αύξηση του προφίλ των ιαπωνικών γαλακτοκομικών προϊόντων στο εξωτερικό με την ελπίδα να δημιουργηθούν εξαγωγικές αγορές. Για να γίνει αυτό, έχουν αρχίσει να σερβίρουν φαγητό από γαλακτοκομικά προϊόντα στους επισκέπτες στα ιαπωνικά αεροδρόμια και στα τουριστικά αξιοθέατα.
Αυτό έρχεται να προστεθεί στην έναρξη μιας πρωτοβουλίας για την παροχή γάλακτος σε μειωμένες τιμές στις παιδικές καφετέριες, δημιουργώντας εγχώρια ζήτηση.
Στις αρχές Ιουνίου, η Ιαπωνική Ένωση Γάλακτος, ή J-milk, πραγματοποίησε διήμερη εκστρατεία στο αεροδρόμιο Narita της νομαρχίας Chiba, διανέμοντας κουτιά με "γάλα καλωσορίσματος" σε επισκέπτες από το εξωτερικό στην αίθουσα αφίξεων του αεροδρομίου. Οι επισκέπτες συγκεντρώθηκαν γύρω από τα περίπτερα της εκστρατείας για να βγάλουν φωτογραφίες και να πιουν το δωρεάν γάλα.
Το γάλα απέσπασε θετικές κριτικές, με τους επισκέπτες να σχολιάζουν την ποιότητα αφού δοκίμασαν.
Η J-milk διένειμε περίπου 3.000 χαρτοκιβώτια κατά τη διάρκεια της εκστρατείας. Σχεδιάζει να προσφέρει δωρεάν γάλα, τρόφιμα με βάση το τυρί και επιδόρπιο από φρέσκια κρέμα γάλακτος σε άλλα μεγάλα αεροδρόμια και σε τουριστικούς χώρους στην Ασακούσα και στο Χαρατζούκου, αμφότερα στο Τόκιο, και σε άλλα μέρη για να παρουσιάσει τα ιαπωνικά γαλακτοκομικά στους τουρίστες, πριν ξεκινήσει εξαγωγικές εκστρατείες με στόχο το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊβάν και άλλες ασιατικές αγορές.
Η J-milk έχει ξεκινήσει προσπάθειες για την ενίσχυση της κατανάλωσης επειδή ο αριθμός των αγροτών που εγκαταλείπουν τις δραστηριότητές τους αυξάνεται με ανησυχητικό ρυθμό λόγω των δύσκολων επιχειρηματικών συνθηκών.
Σύμφωνα με το Ιαπωνικό Συμβούλιο Γάλακτος, ο αριθμός των νοικοκυριών γαλακτοπαραγωγών σε όλους τους νομούς εκτός από την Οκινάουα μειώθηκε σε 10.861 τον Απρίλιο, μειωμένος κατά 7,3% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με τη μείωση να αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην εκτίναξη των τιμών των ζωοτροφών.
Οι αριθμοί των γαλακτοπαραγωγών μειώνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Πριν από μια δεκαετία υπήρχαν 17.430 τέτοια νοικοκυριά, σχεδόν 38% περισσότερα από τον πιο πρόσφατο αριθμό.
Στην Τσίμπα, έναν από τους κορυφαίους κτηνοτροφικούς νομούς της χώρας, οι τοπικοί αγρότες και άλλοι ενδιαφερόμενοι πραγματοποίησαν εκδήλωση για την εκστρατεία για το γάλα το πρώτο Σάββατο και την Κυριακή του Ιουνίου, ώστε να συμπέσει με τον "Μήνα του γάλακτος" της χώρας.
Η εκδήλωση προσέλκυσε οικογένειες και άλλους, οι οποίοι απόλαυσαν να δοκιμάσουν το τοπικό γάλα και το παγωτό. Πολλοί περίμεναν στην ουρά για να ζήσουν την εμπειρία προσομοίωσης αρμέγματος αγελάδας.
"Θέλουμε οι άνθρωποι να μάθουν για τη γαλακτοκομία μέσω ευκαιριών αυτού του είδους, και ελπίζουμε ότι κάποιοι είναι πρόθυμοι να αναλάβουν εργασία στον κλάδο", δήλωσε ο Naoe Yuasa, 37 ετών, γαλακτοπαραγωγός στην πόλη Funabashi της νομαρχίας Chiba και ένας από τους διοργανωτές της εκδήλωσης. "Παρόλο που περνάω δύσκολα, η παραίτηση δεν αποτελεί επιλογή", είπε.
"Οι τιμές των ζωοτροφών έχουν αυξηθεί απότομα, αλλά θα συνεχίσω να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ", δήλωσε η Michiyo Nishioka.
Το λειτουργικό κόστος θα αυξηθεί περαιτέρω το καλοκαίρι λόγω της ανάγκης λειτουργίας κλιματιστικών για να διατηρούνται τα ζώα δροσερά στα κλουβιά τους, σε μια εποχή που οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος είναι υψηλές λόγω της ραγδαίας αύξησης των τιμών της ενέργειας.Ενώ ορισμένοι αγρότες εξετάζουν το ενδεχόμενο να αυξήσουν τις τιμές χονδρικής πώλησης του νωπού γάλακτος για τους μεγάλους παραγωγούς γαλακτοκομικών προϊόντων τον Αύγουστο, ο Hideyuki Takahashi, επικεφαλής της ομοσπονδίας των συνεταιριστικών ενώσεων γαλακτοκομικών προϊόντων του νομού Chiba, λέει ότι η κυβέρνηση πρέπει "να εξηγήσει τους λόγους για την αύξηση των τιμών στους καταναλωτές για να κερδίσει την κατανόησή τους".
Τον Απρίλιο, το Υπουργείο Γεωργίας, Δασοκομίας και Αλιείας συνέστησε μια ομάδα μελέτης για τη δημιουργία ενός μηχανισμού που θα επιτρέπει στους γαλακτοπαραγωγούς να μετακυλύουν το κόστος στους καταναλωτές.Καθώς όμως αυξάνονται και οι τιμές των μη γαλακτοκομικών προϊόντων διατροφής και των ειδών καθημερινής ανάγκης, οι προσπάθειες για την τόνωση της ζήτησης θα είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς η κατάσταση θα ήταν εντελώς αντιπαραγωγική αν η κατανάλωση γάλακτος μειωνόταν λόγω των αυξήσεων των τιμών.
Μέσω των κρατικών επιδοτήσεων για τους παραγωγούς γαλακτοκομικών προϊόντων, το υπουργείο σχεδιάζει επίσης να διαθέσει μειωμένο γάλα στις παιδικές καφετέριες, όπου τα παιδιά από οικογένειες που δυσκολεύονται οικονομικά μπορούν να τρώνε δωρεάν ή χαμηλού κόστους γεύματα.Στα παιδιά που χρησιμοποιούν τις κυλικεία θα παρέχονται επίσης εκπτωτικά κουπόνια, τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αγοράσουν γάλα στα καταστήματα."Θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό για το γάλα ως ένα ρόφημα που παρέχει τη διατροφή που χρειάζονται τα παιδιά για την ανάπτυξή τους", δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις