Η Ουκρανία είναι κοντά στην οριστικοποίηση ενός σχεδίου με παγκόσμιες ασφαλιστικές εταιρείες για την κάλυψη πλοίων σιτηρών που ταξιδεύουν μέσω των λιμανιών της στη Μαύρη Θάλασσα, σύμφωνα με δημοσιεύματα.
Ο Oleksandr Gryban, υφυπουργός Οικονομίας της Ουκρανίας, δήλωσε στους Financial Times ότι η συμφωνία «επί του παρόντος επιδιώκεται και συζητείται ενεργά» μεταξύ των αρμόδιων υπουργείων, των τοπικών τραπεζών και των διεθνών ασφαλιστικών ομίλων, συμπεριλαμβανομένου του Lloyd's του Λονδίνου.
Το πρόγραμμα, το οποίο θα μπορούσε να εφαρμοστεί ήδη από τον επόμενο μήνα, θα μπορούσε να καλύψει πέντε έως 30 πλοία έναντι ζημιών που προκλήθηκαν κατά τη διάρκεια ταξιδιού στη Μαύρη Θάλασσα, είπε ο Γκρίμπαν.
Οι ασφαλιστές και μια τοπική κρατική τράπεζα θα μοιραστούν τον κίνδυνο, ανέφερε η FT, με το δημόσιο τμήμα του κινδύνου να υποστηρίζεται από το κρατικό ταμείο οδικής κυκλοφορίας της Ουκρανίας.
Τον Ιούλιο, η Ρωσία αποχώρησε από τη συμφωνία για τα σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα, την οποία είχε υποστηρίξει ο ΟΗΕ, η οποία επέτρεψε στην Ουκρανία να εξάγει σιτάρι και άλλα προϊόντα μέσω των λιμανιών της.
Μετά την αποχώρηση από τη συμφωνία, το Κρεμλίνο προειδοποίησε ότι τα πλοία που ταξιδεύουν από και προς τα ουκρανικά λιμάνια θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως στρατιωτικοί στόχοι.
Την περασμένη εβδομάδα, οι ρωσικές δυνάμεις έριξαν προειδοποιητικές βολές και επιβιβάστηκαν σε φορτηγό πλοίο με σημαία Παλάου στη νοτιοδυτική Μαύρη Θάλασσα που η Ουκρανία προσδιόρισε ως τουρκικό, σε μια πράξη «ισοδυναμημένη με πειρατεία», σύμφωνα με τον Τζέιμς Σταυρίδη, πρώην διοικητή του ΝΑΤΟ .
Όμως την Παρασκευή, ένα φορτηγό πλοίο πραγματοποίησε με επιτυχία το ταξίδι στη Μαύρη Θάλασσα από την Ουκρανία στην Τουρκία, χρησιμοποιώντας έναν «ανθρωπιστικό διάδρομο» που δημιούργησε το Κίεβο.
Ο γερμανο-κινέζος ιδιοκτήτης Joseph Schulte, ο οποίος ήταν κολλημένος στο νότιο λιμάνι της Οδησσού της Ουκρανίας για ενάμιση χρόνο, έκανε το ταξίδι προς τα στενά του Βοσπόρου της Τουρκίας παρά τον αποκλεισμό της Ρωσίας.